دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهاجرت در زمان کرونا
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
آیا در زمان ویروس کرونا میشود مهاجرت کرد ؟ شرایط مهاجرت در زمان ویروس کرونا چگونه است ؟ اگر شما هم مانند دیگر کاربران این سوالات را در ذهن خود دارید تا ادامه با ما همراه شوید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

مهاجرت در زمان ویروس کرونا

کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای درگیر ویروس کرونا، با مشکلاتی زیادی برای سفرهای خارجی مواجه شده است.

از عمده‌ترین مشکلات پیش روی افراد بسته شدن مرزها و محدودیت‌های سفرها است.

بسیاری از تورهای نوروزی و تفریحی به واسطه شیوع ویروس کرونا کنسل شده است. از همین رو، بسیاری از آژانس‌های مسافرتی بدون کسر هزینه مبالغ دریافتی را به متقاضیان عودت داده‌اند.

وضعیت سفارتخانه ها و مهاجرت در زمان ویروس کرونا

متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت به ویزا احتیاج دارند، اولین قدم جهت اخذ ویزا مراجعه به سفارتخانه است.

بیشتر افرادی که قصد مهاجرت داشتند از ماه ها قبل وقت آن ها برای مصاحبه تعیین شده بود اما با شرایط پیش آمده وقت تمامی سفارتخانه ها کنسل شده و به زمان دیگری موکول شده است.

اگر سفارتخانه کشور مورد نظر شما در خارج از ایران است باید پیش از اقدام برای مراجعه از لغو نشدن وقت مصاحبه خود مطمئن شوید.

به دلیل تعطیلی سفارتخانه ها اخذ ویزای شنگن با مشکلاتی روبرو شده است، آخرین وضعیت سفارتخانه هایی که در کشور ایران قرار دارند به شرح ذیل است:

  • سفارتخانه دانمارک کلیه خدمات روادید را به حالت تعلیق در آورده است.
  • سفارتخانه اتریش از 8 اسفند سال 98 صدور ویزا را ممنوع کرده است.
  • سفارتخانه کشور ایتالیا مراجعه متقاضیان به سفارتخانه را ممنوع کرده و اعلام شده تا اطلاع ثانوی پرونده جدیدی تشکیل داده نمی شود.
  • سفارتخانه کشور آلمان از 11 اسفند 98 تا اطلاع بعدی اقدام به تعطیلی سفارتخانه کرده است.
  • سفارتخانه لهستان کلیه خدمات خود را بدون اعلام زمان مشخص به حالت تعلیق در آورده است.
  • سفارتخانه هلند از 18 اسفند سال 98 تمامی فعالیت های خود را در ایران به تعلیق در آورده است.
  • سفارت ایتالیا از اوایل اسفند ماه سال 98 کلیه خدمات خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورده است.

مهاجرت در زمان ویروس کرونا

چگونه با وجود کرونا مهاجرت کنیم ؟

پروسه مهاجرت در زمان ویروس کرونا

در حال حاضر پروسه اقامتی به 2 شکل مورد بررسی قرار می گیرد،

  1. دسته اول مختص متقاضیانی است که در حال حاضر در کشور مورد نظر حضور ندارند که با توجه به محدودیت های اعمال شده برای ورود ایرانیان به سفارتخانه زمان دیگری برای مراجعه متقاضیان در نظر گرفته می شود.
  2. دسته دوم برای افرادی است که در حال حاضر در کشور مورد نظر حضور دارند، این افراد می توانند بدون محدودیت اقدامات لازم را برای اقامت در کشور مورد نظر انجام دهند که در صورت احراز شرایط مورد نظر مجوز اقامت خود را دریافت خواهند کرد.

متقاضیان می تواند برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه هزینه های زندگی در بهترین کشورها برای مهاجرت و اقامت مقاله مقایسه هزینه زندگی در بهترین کشورها جهت مهاجرت را مطالعه کنند.

فرصت مهاجرت در زمان ویروس کرونا

شرایط پیش آمده بهترین زمان برای ارائه مدارک مهاجرتی می باشد متقاضیان در طول این مدت می توانند با بهره مندی از مشاوره های تخصصی اطلاعات خود را در زمینه های مختلف و انواع راه های مهاجرت تکمیل کنند.

در وهله اول متقاضی می تواند از مشاوره های آنلاین بهره مند شود و حداقل 50% از روند پرونده مهاجرتی را در این شرایط انجام دهد.

اگر مدارک شما نقص داشته است در این فرصت طلایی می توانید اقدامات لازم را برای تکمیل مدارک و مستندات خود انجام دهید.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که اگر بخش اصلی پروسه مهاجرتی شما انجام شده و برای سفر آماده شده اید باید تا مشخص شدن زمان پروازها و باز شدن مرزها منتظر بمانید، این درحالی است که تمامی ارگان ها به خصوص دانشگاه ها و مراکز آموزشی طرف قرار داد شرایط را درک کرده و برای شما جریمه ای در نظر نخواهند گرفت.

مهاجرت در زمان ویروس کرونا

شرایط مهاجرت در زمان کرونا

رفتار دولت آمریکا با مهاجران در دوره‌ی شیوع کرونا

آمریکا به دلایل مختلف امنیتی و سیاسی، فقط ایرانیانی را که کارت سبز اقامت، پاسپورت و شهروندی این کشور را دارند، به داخل مرزهایش می پذیرد.

امکان مهاجرت توریستی به این کشور فقط در این زمان خاص، تقریبا غیرممکن است و برای مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری، از الان باید وارد پروسه تکمیل پرونده شوید تا مرزها باز شوند و آمریکا هم سختگیری‌های سیاسی و امنیتی اش را برای ورود مهاجران ایرانی کاهش دهد.

پیشنهاد ما برای ایرانیان مقیم این کشور و یا افراد ایرانی که اخیرا به آنجا مهاجرت کرده‌اند این است که از هرگونه صحبت یا عمل تحریک آمیز که متضاد با دین، فرهنگ و سیاست آمریکاست پرهیز کنند و اگر در آمریکا زندگی میکنند، بد نیست که برای مدت کمی، از برگزاری برنامه‌های علنی و مراسم پرسروصدایی که مختص باورها و اعتقادات خودمان است در این کشور بکاهند تا بتوانند بدون دغدغه و نگرانی به زندگی در این کشور ادامه دهند

مهاجرت در زمان ویروس کرونا

کرونا ویروس و مهاجرت

رفتار دولت کانادا با مهاجران در دوره شیوع کرونا

برای رفتن به کانادا به علت ورود پناهندگان و مشکلات ایجاد شده و هزاران پرونده پناهندگی که از دانشجویان ایران به دادگستری ونکوور ارسال شده؛ باید از کشوری مثل آلمان وارد شوید و از ایران امکان پرواز مستقیم ندارید.

از آنجا که آلمان روی مسئله کرونا نگرانی و کنترل بالایی دارد، ممکن است که اجازه ندهد تا شما به کانادا پرواز کنید و شما را به کشور خودتان بازگرداند یا عمدتا برای مدتی در فرودگاه قرنطینه نماید.

به طورکلی، کانادا به دانشجویانی که علاوه بر در دست داشتن پذیرش دانشگاه، ویزایشان تا ماه مارس آماده شده بوده، اجازه ورود می‌دهد؛ اما شما در مسیر خروج از ایران و کشور رابط شاید با مشکلاتی مواجه شوید که البته قابل حل هستند و فقط باید از قبل به آنها واقف باشید.

دریافت پوزیشن در این کشور متوقف نشده، اکسپرس اینتری (اقامت کاری بر اساس مهارت)، آتلانتیک و بورسیه‌های استانی برقرارند و شرایط برای ورود مهاجر به کانادا فراهم است.

افرادی که قصد کار و سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور را دارند، می‌توانند همچنان می‌توانند اقدام نمایند و وارد این کشور شوند و بهتر است از روش استارت‌آپ و کارآفرینی و خوداشتغالی استفاده کنند.

برای دریافت ویزای کانادا زمان زیادی برای انتظار نیاز نیست؛ اما تهیه بیزینس پلان و تاییدیه‌اش و گرفتن مدرک زبان و تکمیل پرونده، پروسه‌ای زمان بر است و بهتر است که از همین امروز شروع کنید.

اگر از طریق جاب سیکر(افرادی که به دنبال کار در کشورهای دیگر هستند) به این کشور می‌روید، سرعت ورودتان بالاست و فقط باید زبانتان را تکمیل کنید و کمی منتظر صدور ویزا بمانید.

بنابراین برای اقدام با این روش، در همین روزها که فرصت زیادی دارید آموزش زبان را هم شروع کنید، تا به محض کاهش سخت گیری‌های کشورهای واسطه، پرواز بی دردسری به کانادا داشته باشید.

رفتار دولت این کشور و مردمانش با ایرانی‌هایی که سال‌ها به کانادا مهاجرت کرده‌اند همواره خوب بوده و ایرانیان رضایت خود را درباره زندگی در این کشور اعلام کرده اند.

مهاجرت در زمان ویروس کرونا

شرایط کشورها در زمان ویروس کرونا

رفتار دولت استرالیا با مهاجران در دوره شیوع کرونا

استرالیا با اینکه همواره کشور مهاجرپذیری بوده، اما به علت مشکلاتی که از سوی پناهندگان خاورمیانه و آسیای شرقی برایش ایجاد شده است طی یکی، دوسال سال اخیر گزینش سخت‌تری برای ورود ایرانیان در نظر گرفته و ویزای آن خارج از ایران و از کشورهای دیگر صادر می‌شود و به طور مستقیم در ایران نمیتوانید به سفارت بروید و ویزا دریافت کنید، در شرایط کنونی، برای رفتن به کشور دیگر و دریافت ویزا، باید منتظر باز شدن مرزها باشید.

اما می‌توانید از الان اقدام کنید و پرونده خود را برای بعد از باز شدن مرزها تکمیل نمایید و به محض باز شدن مرز، برای تکمیل نهایی پروسه مهاجرتتان، از ایران خارج شوید.

مهاجرت در زمان ویروس کرونا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits