دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از طریق سرمایه گذاری در آلمان اقامت بگیریم ؟
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
یکی از روش هایی که برای مهاجرت به آلمان می توان بکار برد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. در این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با سرمایه گذاری در آلمان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با روش مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری موضوع مورد بحث ماست. فرض ما این است که تا اینجا شما با کشور آلمان آشنایی کافی را دارید. اکنون وقت آن رسیده که شما را با برنامه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری آشنا کنیم.

این برنامه مهاجرتی می تواند شما را به اقامت دائم آلمان برساند. در این روش متقاضی مهاجرت حدود ۳۰۰ هزار یورو در حوزه املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کند و از این طریق اقامت دائم آلمان را اخذ می کند. همچنین اجازه خواهد داشت که به آلمان و همه کشورهای حوزه شنگن سفر کند یا در آن ها مشغول به کار شود.

شرایط سرمایه گذاری در آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری، به عنوان کشوری جذاب برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) محسوب می شود، اما رکود جهانی و بحران ناشی از بحران منطقه یورو در سال 2012، مانع ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال های اخیر شده است.

پس از رسیدن به 33.3 میلیارد دلار در سال 2015، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی از 2016 به 17 میلیارد دلار رسیده است. در سال 2017، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آلمان نسبت به سال قبل دو برابر شده و تقریبا 35 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در میان نقاط قوت کشور، یک شبکه صنعتی بسیار قدرتمند و متنوع، یک نیروی کار بسیار ماهر با فرماندهی خوب انگلیسی، زیرساخت قابل اعتماد، یک فضای اجتماعی مطلوب، یک چارچوب قانونی پایدار و مکانی در قلب اروپا وجود دارد.

ضعف اصلی آن یک نرخ مالیات بالا (هم برای افراد وهم برای شرکت ها) و قوانین کار نسبتا سخت است. بانک جهانی در گزارش تجارت جهانی 2018 خود، آلمان را در رده 20 از 190 کشور قرار می دهد.

قوانین اصلی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم مالکیت و سرمایه گذاری توسط اتباع خارجی و سرمایه گذاران بر پایه منافع ملی را تنظیم می کنند کدامند ؟

قانون تجارت خارجی و حقوق آلمان (AWG) و آیین نامه تجارت خارجی و حقوق آلمان (AWV) آلمان پایه قانونی برای کنترل سرمایه گذاری خارجی در آلمان را فراهم می کند.

آخرین اصلاحیه AWV از تاریخ 13 دسامبر 2017 است. قانون دستور العمل اجرایی، روند بازبینی سرمایه گذاری را کنترل می کند. روش دادرسی دادگاه اداری حاوی راه حل اقدامات کنترل سرمایه گذاری اجرایی است.

سرمایه گذاری در آلمان/ مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آلمان چگونه است ؟

روش های مهاجرت به آلمان با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آلمان با راه اندازی یک کسب و کار بر پایه فعالیت های حرفه ای فردی

اگر کار شما در زمینه فعالیت های صنفی از قبیل رستوران، فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه پوشاک و … بوده و مایل به سرمایه گذاری در آلمان هستید، می توانید بدون نیاز به ثبت شرکت و تنها با دریافت مجوزات صنفی مربوطه (Gewerbeanmeldung) اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود نمایید.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت مسئولیت محدود در آلمان

اگر مالک یک شرکت فعال و معتبر در ایران هستید و می خواهید در اقتصاد آلمان به فعالیت بپردازید، می توانید شرکت مشابهی تاسیس کنید و فعالیت اقتصادی خود را شروع کنید.

شرکت شما به صورت مسئولیت محدود و حداقل سرمایه لازم برای آن ۲۵٫۰۰۰ یورو می باشد. این شرکت یک شرکت کاملا مستقل آلمانی به حساب می آید.

ثبت شرکت در آلمان

نحوه مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آلمان با ثبت شرکت تضامنی

تمامی شرایط سرمایه گذاری در آلمان به این روش مانند شرکت مسئولیت محدود می باشد، فقط نوع شرکت تضامی بوده و تنها تفاوت در نوع شرکت ثبت شده می باشد که در در اعتبار و مسئولیت های شرکت و سهامداران آن با شرکت مسئولیت محدود تفاوت دارد.

سرمایه گذاری در آلمان با تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه (Niederlassung)

اگر شما مالک یک مجموعه بزرگ تولیدی (مانند کارخانجات مواد غذایی) و یا شرکت بازرگانی (مانند شرکت های واردات و صادرات) هستید، طبق قوانین سرمایه گذاری در آلمان، تاجر کامل (Vollkaufmann) به حساب می آیید و می توانید برای مجموعه تحت نظر خود در آلمان اقدام به تاسیس شعبه نمایید.

تاسیس شعبه خود به دو شکل امکان پذیر است:

  1. تاسیس شعبه مستقل (Selbständige Niederlassung Zweigniederlassung)
  2. تاسیس شعبه وابسته (Unselbständige Niederlassung Betriebsstätte):

مانند دفتر کارخانه ها، انبار پخش کالا و …

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان به گونه ای است که سرمایه گذار می­­ باید ابتدا پیش قراردادی تنظیم نماید که در این قرارداد باید ارزش ملک روش های پرداخت و میزان سرمایه فرد درج گردد.

علاوه این فرد باید دارای حداقل 10% از کل قیمت ملک باشد. این میزان سرمایه در حساب بانکی معتبر فرد در کشور آلمان نگهداری می­ شود. خریدار ملزم به پرداخت مالیات های لازم است و پس از آن قرارداد میان خریدار و فروشنده عقد می­ گردد که امکان انعقاد این قرارداد در دفاتر رسمی این کشور وجود دارد.

بطور کلی پروسه خرید ملک در آلمان به مدت 41 روز و پرداخت مالیات ها نیز به مدت 4 هفته طول خواهد کشید.

نحوه سرمایه گذاری در آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید سهام عام

افراد با حداقل سرمایه ای برابر با 50000€ (یورو) امکان خرید سهام شرکت ها در آلمان را دارند. این نوع سرمایه گذاری برای افرادی که آشنایی با بازارهای جهانی را ندارند، نسبتاً دشوار است و سرمایه گذاری با ثبت شرکت با مسئولیت محدود پیشنهاد می­ گردد.

تمامی مراحل خرید سهام این شرکت ها و ثبت آن در کشور آلمان همانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. شرکت های شراکت کلی، شراکت محدود و شرکت های تابعه در این کشور هستند که امکان خرید سهام را برای سرمایه گذاران بوجود آورده اند.

در شراکت های کلی تمامی شرکا دارای توانایی های برابری هستند و فرد خاصی تصمیم گیرنده نهایی نیست. اما در شراکت های محدود اگر چه تمامی شرکا از توانائی های برابری برخوردارند، اما شرکا با توجه به محدودیت هایشان اجازه تصمیم گیری در برخی از مسائل شرکت را خواهند داشت.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

روش های سرمایه گذاری در آلمان

مدارک لازم جهت اخذ اقامت و تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت خود در کشور آلمان می­ بایست مدارک زیر را به اداره مربوطه در این کشور ارائه نمایند:

  • تمامی مدارک حقوقی مربوط به شرکت (قراردادها و ..)
  • در صورتی که سرمایه گذار دارای شرکتی با هدفی مشابه در کشور دیگر می­ باشد، می­ بایست مدارک شرکت مادر را نیز ارائه نماید.
  • تمامی مدارک شعبه در آلمان اعم از اسناد، فعالیت های صنفی، رسید پرداخت هزینه ها و …
  • مشخص نمودن نام شرکا و مهر و امضای آنان در قرارداد
  • این شرکت ها موظف به پرداخت مالیات به دولت آلمان هستند و سرمایه گذاران ملزم به تنظیم ترازنامه مالیاتی می­ باشند.

سرمایه گذاران پس از اتمام مراحل اداری ثبت شرکت خود امکان انجام فعالیت های تجاری در این کشور را خواهند داشت و پس از 5 سال فعالیت مداوم در این کشور می ­توانند برای اخذ اقامت و تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند.

روش های اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری چه مدارکی لازم دارد ؟

مزایای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اگر چه افراد از راه های دیگری نیز امکان دریافت اقامت و تابعیت آلمان را دارند، اما با توجه به مزایای زیر افراد زیادی از طریق سرمایه گذاری برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور اقدام می ­نمایند:

  • اخذ اقامت و تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری در کمترین زمان ممکن انجام می­ پذیرد.
  • ایجاد کسب و کار در محیطی فعال و امن با کمترین میزان ریسک
  • امکان مهاجرت به همراه اعضای خانواده
  • امکان زندگی در کشور آلمان و سایر کشورهای عضو شنگن
  • برخورداری از حقوقی برابر با شهروندان آلمانی

روش های مهاجرت به آلمان : چگونه به آلمان مهاجرت کنیم ؟

چگونه می توان ویزای تحصیلی آلمان گرفت ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits