دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مناطق دیدنی و گردشگری قبرس
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
قبرس کشور جزیره ای بزرگی است که در اوراسیا و در قسمت شرقی مدیترانه واقع شده است و پر از جاذبه های تاریخی است.

آشنایی با جزیره زیبای قبرس


قبرس این جزیره کوچک تاریخی غنی دارد. موقعیت فریبنده قبرس در طول قرن ها مایه فخر کسانی بوده که به قدرت رسیدند.. امروزه هنوز هم جمعیت زیادی به این جزیره سرازیر می شوند، البته نه برای رسیدن به قدرت بلکه برای لذت بردن از سواحل خیره کننده و بی نظیر قبرس.. اگر به دنبال لذتی فراتر از سواحل هستید، باید بدانید قبرس بهترین مکان های باستان شناسی، بهترین کلیساهای بیزانس، و موزه ها و صومعه های باشکوهی دارد.. اینجا همچنین یک مکان دیدنی فوق العاده برای پیاده روی در فضایی سبز با گیاهان و جانوران منحصر به فرد می باشد.

نیکوسیا به عنوان پایتخت قبرس، تقریبا در مرکزیت جزیره واقع شده و بزرگترین شهر آن بشمار می آید. لارناکا هم یکی دیگر از شهرهای معروف و از قدیمیترین آنهاست که شامل هتل های ساحلی و جاذبه های فراوانی می باشد. در این میان لیماسول و پافوس هم از جاذبه های گردشگری برجستۀ این جزیره هستند که ورزش های آبی، مراکز خوراکی و خرید فراوانی را عرضه می دارند. اگرچه، شهر جشن خیز آیاناپا به همراه سواحل مدیترانه ایش بهترین و مجلل ترین شبها و تعطیلات را در قبرس به ارمغان می آورد. همچنین شهر گیرنه (Kyrenia) که در ایران با نام قبرس شمالی شناخته می شود از دیگر شهر های توریستی و پرطرفدار در قبرس به شمار می رود.

موقعیت جغرافیایی قبرس


قبرس کشور جزیره ای بزرگی است که در اوراسیا و در قسمت شرقی مدیترانه واقع شده است. قبرس یک کشور اروپایی است و دقیقا در جنوب ترکیه قرار گرفته، که از شرق به خاورمیانه، از غرب به یونان و از جنوب به مصر منتهی می شود. در واقع قبرس، پس از ساردینی و سیسیل، یکی از 3 جزیرۀ بزرگ دریای مدیترانه می باشد که بسیار به خاورمیانه نزدیک است. این جزیره به چندین ناحیۀ مهم تقسیم می شود منجمله: فاماگوستا، لارناکا، لیماسول، نیکوسیا و پافوس. با اینکه تمامی این نواحی به مهمترین و پرطرفدارترین نقاط برای تعطیلات در قبرس تبدیل شده اند، اما نواحی نزدیک به ساحل هستند که توریست های بیشتری را جذب می کنند مانند: ایاناپا، لارناکا، لیماسول و پافوس. و در کنار اینها، دهکده هایی نظیر کوکیلا و پاسوری که در کنار اسکله قرار دارند هم گزینه های لذت بخش دیگری می توانند باشند.

شهر


کوریون باستان قبرس


در مورد آثار باستانی در قبرس هیچ کمبودی وجود ندارد و کوریون باستان قبرس گل سر سبد این آثار تاریخی می باشد.. کوریون موقعیتی رمانتیک در صخره های ساحلی دارد و با نمایی خیره کننده از شهر و مدیترانه به مکانی جادویی تبدیل شده است.. مکانی بزرگ و وسیع که معروف ترین بخش آن تئاتر و مجلس اوستولیوس می باشد.. اگر وقت کافی دارید، سری هم به کلیسای زیبای بیزانس با ستونها و کفپوش موزاییک بزنید..

قلعه سنت هیلاریون قبرس

یکی از زیباترین خرابه های مدیترانه، قلعه سنت هیلاریون می باشد که در روزگاران قدیم سنگر جنگ های صلیبی و خانه اسطوره های افسانه ای زیادی بوده است.. اتاقک های زیادی داخل کوه ها ساخته شده که اگر از مسیر مارپیچ آن بالا بروید، میتوانید نمای فوق العاده ای از جزیره را ببینید.. اگر تصمیم دارید فقط از یک قلعه در قبرس دیدن کنید، قلعه سنت هیلاریون را انتخاب کنید..

لارناکا قبرس

بدون شک، لارناکا در جنوب شرقی جزیره قبرس، یک تفریحگاه ساحلی بی نظیر می باشد.. به همین دلیل تا کنون اصلی ترین اقامتگاه گردشگران تور قبرس بوده است.. محله ترکیش (به نام اسکالا) و آگیوس لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) حال و هوای تاریخی جالبی به این شهر بخشیده است.. البته اگر به مرکز شهر لارناکا بروید، یک شهر پر جنب و جوش و فراتر از یک تفریحگاه ساحلی را خواهید دید.. و اما دریاچه نمک درست در غرب لارناکا درفصل بهار پر از فلامینگوهای صورتی زیبا می شود.. و البته روستاهای سر سبز و جاذبه های گردشگری فرهنگی قبرس که در شهرهای اطراف لارناکا قرار دارند..

ساحل

شبه جزیره کارپاس قبرس

زیباترین منطقه در قبرس، شبه جزیره ناهموار و دورافتاده کارپاس می باشد که در امتداد سواحل طلایی پشت تپه های ناهموار شمال شرقی جزیره (قبرس شمالی) واقع شده است.. منطقه ای کمتر کشف شده در قبرس با روستاهای عجیب و غریب و مکانهای تاریخی پنهان.. اگر میخواهید جاهای دیدنی بکر و دست نیافتنی را تجربه کنید، شبه جزیره کارپاس بهترین انتخاب است.. یک ماشین کرایه کنید و از موزاییک های آگیا تریادا در روستای سپاهی دیدن کنید و بعد از آن به روستای دورافتاده دیپکارپاز در شمال شرقی بروید و از خرابه های کلیسای آگیوس فیلون بازدید کنید.. و در آخر به ساحل طلایی معروف و زیبای شبه جزیره کارپاس سری بزنید..

سالامیس باستان قبرس

سالامیس باستان، محل خرابه های مرمرین و کوریون باستان از مکانهای تاریخی برتر قبرس به شمار می روند.. پرسه زدن در بین خرابه های سالامیس، تاریخ غنی قبرس را جلوی چشم می اورد.. مجسمه های بدون سر بزرگ هلنی که توسط مسیحیان متعصب به این روز افتاده اند، در مرکز ویرانه های سالامیس قرار دارد.. دو خرابه از کلیساهای بیزانس در میان رازیانه های وحشی و علف های هرز خودنمایی می کند.. سالامیس در قبرس شمالی واقع شده است و در سفری یک روزه از نیکوزیا می توانید به آنجا بروید..

قلعه کلوسی قبرس

اگر برای قلعه ها مسابقات زیبایی برگزار می شد، قلعه کلوسی قطعا در جایگاه اول قرار می گرفت.. این قلعه کوچک در بیرون از لیماسول قرار گرفته و یک مقر صلیبی قدیمی و یادآور اهمیت قبرس برای اروپایی ها در طول جنگ های صلیبی می باشد.. کلوسی با موقعیت عالی در مرزهای ساحلی، اولین بار توسط شوالیه سنت جان به عنوان فرمانداری انتخاب شد..

جزیره

کیپ گرکو قبرس

در امتداد سواحل جنوبی قبرس، مناطق دنج و آرامی وجود دارد که میتوانید از شلوغی های شهر فرار کنید.. کیپ گرکو یک پارک ملی ساحلی بی نهایت زیبا در جنوب قبرس می باشد که مسیرهای پیاده روی زیادی دارد و از شرق تفریحگاه آگیا ناپا آغاز می شود.. در اینجا پوشش گیاهی فوق العاده حیرت انگیزی خواهید دید مثل ارکیده های وحشی که در اوایل بهار شکوفه می زند.. ویژگی منحصر به فرد کیپ گرکو قبرس، مناظر باشکوه ساحلی و دریای آبی لاجوردی ست..

روستاهای ترودوس قبرس

کوهستان ترودوس در تپه های جنوب غربی، پر از روستاهای زیبا با خانه های سنتی سنگی و کوچه های سنگفرش شده می باشد.. همچنین شگفت انگیزترین کلیساهای قبرس و صومعه ها را در اینجا خواهید دید که با نقاشی های دیواری قرون وسطی تزیین شده اند.. کلیساهای ترودوس از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارند و 9 تای آنها جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می روند.. ماشینی کرایه کنید و به تک تک آنها سر بزنید ولی اگر وقت ندارید، کلیسای آرخانگلوس میخائیل در روستای زیبای پدولاس را از دست ندهید!

خانه دیونیسوس قبرس

یکی از مهمترین جاهای دیدنی پافوس، خانه دیونیسوس می باشد که کلکسیونی باورنکردنی از کفپوشهای موزاییکی با رنگهایی درخشان را به نمایش می گذارد.. مجلس دیونیسوس نمونه ای فوق العاده از هنر پیچیده دوران باستان است..

آثار تاریخی

موزه قبرس

قبرس پر از موزه و آثار باستانی می باشد ولی موزه قبرس در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس، جاییست که میتوانید قدم به قدم با تاریخ جزیره آشنا شوید.. این موزه با استفاده از جلوه های مصنوعی، شما را از عصر نوسنگی تا دوران عثمانی می برد تا هنر پیچیده آن دوران را مجسم کنید.. این موزه مجموعه ای عظیم از مجسمه های تراکوتا متعلق به قرن هفتم قبل از میلاد را به نمایش می گذارد.. حتی اگر سواحل قبرس را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کرده اید، حتما طی سفری نیم روزه به پایتخت بروید و از این موزه دیدن کنید..

ساحل نیسی قبرس

ساحل نیسی یکی از معروف ترین نوارهای ساحلی قبرس می باشد که در فصل تابستان بسیار شلوغ پلوغ است (ساحلی با این شکوه و دریای فیروزه ای از کسی مخفی نمی ماند!) ولی با این وجود نمیتوان زیبایی آن را انکار کرد.. در ساحل آب کم عمقی دارد و همین مسئله آن را به یک مکان تفریحی خانوادگی در قبرس تبدیل می کند..

گیرنه قبرس

گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که هنوز مثل دوران عثمانی بندر باقی مانده است.. قلعه گیرنه شرف به بندر بزرگ شرقی، نمایی بی نظیری از شهر را به شما ارائه می کند.. اگر در اطراف اسکله بروید، در کوچه های پر پیچ و خم آن خانه های ویرانه چوبی زیادی را می بینید.. به کافه های روبروی بندر بروید و پا روی پا بیاندازید و در رویای این منظره زیبا غرق شوید!

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به فیلیپین و جاذبه های طبیعی فوق العاده این کشور

هزینه های سفر به قزاقستان و جاذبه های توریستی این کشور

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits