دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از هزینه های سفر در کوالالامپور بیشتر بدانید
1
زمان مطالعه: 16 دقیقه
کوالالامپور پایتخت مدرن کشور رنگارنگ مالزی است که به واسطه معماری و آسمانخراش هایش از شهرت خاصی میان گردشگران جهان برخوردار است


سفر به کوالالامپور


کوالالامپور پایتخت مدرن کشور رنگارنگ مالزی است که به واسطه معماری بی نظیر و امروزی ساختمان ها و آسمانخراش هایش از شهرت خاصی میان گردشگران جهان برخوردار است. این مدرنیته در کنار آب و هوا و طبیعت چشم نواز استوایی این منطقه محبوبیت بی بدیلی به مالزی و کوالالامپور بخشیده است. در تمام چهارفصل سال این شهر زنده ظاهری بهاری دارد بنابراین سفر به کوالالامپور در هیچ فصلی از سال از محدودیت خاصی برخوردار نیست. این شهر مقصدی فوق العاده برای داشتن تعطیلاتی آرام و در عین حال هیجانی است.

واحد پول این کشور رینگیت است که آن را با نماد RM می شناسند، با توجه به نوسانات بازار ارز بهتر است قبل از سفر نسبت به بررسی معادل ریال این واحد اقدام کنید.


اسکناس های رایج مالزی 1 رینگیت (آبی)، 5 (سبز)، 10 (قرمز)، 50 (فیروزه ای) و 100 رینگیت (بنفش) می باشد. علاوه بر اسکناس، مالایی ها از سکه نیز استفاده می کنند که واحد شمارش آن ها (Sen) است و هر رینگیت برابر با 100 سن خواهد بود.

هزینه های قبل از سفر به کوالالامپور


سفر به کوالالامپور مالزی نیازمند دریافت ویزا است و شما می توانید به راحتی ویزای 14 روزه توریستی این کشور را به صورت رایگان در فرودگاه دریافت کنید. جهت دریافت ویزای این کشور باید توجه کنید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

مالزی

روش های سفر به کوالالامپور


کشور سرسبز مالزی و شهر کولالامپور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با توجه به فاصله آن از ایران بهترین راه برای سفر به کوالالامپور، مسیر هوایی است. اگر علاقه مند به سفرهای ماجراجویانه هستید و طولانی شدن مسیر برایتان اهمیتی ندارد، می توانید سفر زمینی به کوالالامپور را نیز امتحان کنید.

استفاده از تورهای مالزی برای سفر به کوالالامپور


شما علاوه بر خرید تور می توانید خودتان اقدام به جستجوی بلیط هواپیما و هتل خود نمایید. برای این کار می توانید از مشاوران سفر به کام راهنمایی دریافت کنید. قیمت تورهای مالزی معمولا 6 تا 7 روزه بوده و بستگی به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و زمان سفر هزینه های متفاوتی خواهد داشت.


علاوه بر تورهای مستقیم مالزی، شما می توانید از تورهای ترکیبی استفاده کرده و به سایر شهرهای دیگر در مالزی سفر کنید مانند لنکاوی که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در مالزی محسوب می شود.


هزینه‌های اقامت در سفر به کوالالامپور

  • قیمت رزرو هتل تک ستاره در کوالالامپور: 45 تا 100 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۲ ستاره در کوالالامپور: 40 تا 160 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۳ ستاره در کوالالامپور: 70 تا 1000 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۴ ستاره در کوالالامپور: 120 تا 1800 MYR رینگیت مالزی
  • قیمت رزرو هتل ۵ ستاره در کوالالامپور: 150 تا 3000 MYR رینگیت مالزی

به لطف زیر ساخت‌های خوب گردشگری در سفر به کوالالامپور شما می‌توانید هتل‌ها متنوعی را در این شهر پیدا کنید. همچنین اقامت در هتل بوتیک ها نیز می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. بطورکلی هتل بوتیک به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که به دلیل خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت پیدا کرده‌اند. این هتل‌ها معمولا کوچکتر از گراندهتل‌ها بوده و لوکس بودن هدف اصلی آنها نیست؛ بلکه خود، هدف اصلی بازدید و اقامت هستند.

کوالالامپور

هزینه خورد و خوراک در سفر به کوالالامپور

  • هزینه غذا در یک رستوران سطح پایین : 10 MYR رینگیت
  • هزینه غذا در یک رستوران سطح متوسط : 65 MYR رینگیت به ازای دو نفر
  • هزینه غذا در یک رستوران سطح بالا : 120 MYR رینگیت به ازای دو نفر
  • هزینه غذا در فست‌فودهای مک‌دونالد : 14 MYR رینگیت

رستوران و هزینه غذا نیز از مواردی است که باید در هزینه‌های سفر به کوالالامپور به آنها توجه داشته باشید. در بالا بطور خلاصه اطلاعاتی که می‌تواند جهت تخمین هزینه های سفر به کوالالامپور به کارتان بیاید را لیست کرده‌ایم اما توجه داشته باشید که انتخاب‌های زیادی در میان رستوران‌های خوب کوالالامپور برایتان وجود دارد.

هزینه‌ حمل ‌و نقل در سفر به کوالالامپور


امکانات مناسبی برای حمل‌ ونقل عمومی در کوالالامپور وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید. مونوریل، اتوبوس، مترو و تاکسی همگی در دسترس شما هستند و توصیه می‌شود که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به کوالالامپور از وسایل نقلیه‌ عمومی‌تر همچون اتوبوس و مترو و مونوریل استفاده کنید.


شهر کوالالامپور اکنون دارای 6 خط مترو با بیش از 100 ایستگاه می‌باشد و می‌تواند شما را به هر نقطه‌ای از شهر متصل کند. کافیست ابتدا مکانی که می‌خواهید در کوالالامپور به آن بروید را روی گوگل مپ مشخص کنید و سپس از قسمت NEARBY با سرچ عبارت Subway Station نزدیک‌ترین ایستگاه به آن منطقه را بیابید. اکنون می‌توانید با کمترین هزینه خود را به جایی که می‌خواهید برسانید.
هزینه بلیط یک طرفه مترو در کوالالامپور 3 رینگیت می‌باشد که البته شما می‌توانید با تهیه کارت‌های الکترونیکی اعتباری در این هزینه هم صرفه‌جویی داشته باشید. اگر بلیط‌ها کاغذی و یک طرفه تهیه می‌کنید توجه داشته باشید که در برخی از ایستگاه‌های مترو که باید در آنها خط خود را تغییر دهید باید دوباره بلیط تهیه کنید.


هزینه بلیط اتوبوس در کوالالاپور نیز بین 1 تا 3 رینگیت متغییر است که این مبلغ وابسته به مسیر و نوع اتوبوسی است که از آن استفاده می‌کنید. جالب است بدانید در این شهر اتوبوس‌هایی موسوم به گو کی ال سیتی (GO-KL City) وجود دارند که گردشگران می‌توانند به رایگان از آنها بهره ببرند البته این اتوبوس‌ها تنها در چند مکان خاص ایستگاه دارند.


قیمت مونوریل در کوالالامپور حدودا 5 رینگیت است. بطورکلی در این شهر 5 خط مونوریل وجود دارد که با فواصل زمانی نسبتا کوتاهی حرکت می‌کنند. با اینکه استفاده از مونوریل هزینه بیشتری دارد اما تماشای شهر در ارتفاع هم از جذابیت‌های آن است که نباید فراموش شود.


اگر قصد دارید تا به اندازه کافی در شهر گشت‌وگذار کنید و مکان‌های مختلف کوالالامپور را تماشا کنید در همان ابتدای ورود به این شهر یک کارت الکترونیکی اعتباری آن هم از نوع مای رپید MyRapid تهیه نمایید. این بلیط‌ها به قیمت حدودا 15 رینگیت فروخته می‌شوند و در ابتدا نیز 5 رینگیت شارژ دارند که می‌توانید از آن بهره ببرید. تهیه کارت مای رپید تا حد زیادی در هزینه‌های رفت‌وآمد شما موثر است و سفر به کوالالامپور را برایتان کم هزینه‌تر می‌کند.

ساحل


هزینه ورودی به جاهای دیدنی در سفر به کوالالامپور

باغ گیاه شناسی پردانا از جمله مکانی‌هایی است که در کوالالامپور به رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی رایگان کوالالامپور کم نیستند و می‌توانند سفری دوست‌داشتنی و البته کم‌هزینه‌ای را برایتان رقم بزنند اما در این میان شما باید برای بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور مبلغی را به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنید.

  • قیمت بلیط ورودی به برج‌های پتروناس : 85 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به برج کوالالامپور: 75 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به آکواریوم کوالالامپور: 70 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به غارهای باتو: 15 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به باغ پروانه کوالالامپور: 25 MYR رینگیت

هزینه تفریحات در سفر به کوالالامپور


در میان هزینه‌های سفر به کوالالامپور باید فکری هم برای هزینه‌های تفریح دراین شهر بیاندازید. بخصوص اگر از علاقمندان به تفریحلت پر هیجان هستید شهربازی‌های کوالالامپور را از دست ندهید. تفریحاتی در این شهربازی‌ها وجود دارند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مهیج و خاطره‌انگیز خواهد بود.

  • قیمت بلیط ورودی به باغ پرندگان کوالالامپور: 67 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به شهربازی بزرگ سان وی لاگون: 170 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به شهربازی برجایا تایم اسکوئر: 51 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به باغ وحش ملی مالزی درکوالالامپور: 63 MYR رینگیت
  • قیمت بلیط ورودی به آسمان نما نگارا کوالالامپور: 12 MYR رینگیت
  • قیمت تورهای طبیعت‌گردی در بوکیت: از 70 MYR رینگیت

جاذبه گردشگری

جاذبه های توریستی کوالالامپور


برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراشهای جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.

برج مخابراتی KL کوالالامپور

در کنار برج های دوقلوی پتروناس، برج مخابراتی KL یکی دیگر از جاذبه های شهر کوالالامپور می باشد. این برج مخابراتی در سال 1994 بنا شده است و 421 متر ارتفاع دارد. این برج مخابراتی از اکثر نقاط شهر قابل دیدن است. در بالای این برج مخابراتی می توانید نمای شهر کوالالامپور را ببینید و از ارتفاع 276 متری شهر کوالالامپور را ببینید. یکی از راه هایی که می توانید از این برج دیدن کنید، اتوبوس های هاپ آن هاپ آف می باشد

بازدید از شهر چینی ها در کوالالامپور

درست در قلب شهر کوالالامپور، منطقه ای وجود دارد که هیچ وقت شب را به خود نمی بیند و همواره محیطی بسیار زنده با برگرفته از فرهنگ چینی را در خود جای داده است. شهر چینی ها یا همان منطقه ی Chinatown در خیابان Petaling قرار گرفته است و پر است از بازارهای سنتی و روباز و رستوران های چینی. این منطقه ی به معنای واقعی کلمه نشان دهنده فرهنگ و سنت چینی می باشد و می توانید تزیین ها، نوع معماری و گزیده ایی از تاریخ چین را دی این منطقه مشاهده کنید. در صورتیکه قصد خرید از این منطقه را دارید، باید مراقب قیمت ها باشید. چانه زدن، رکن اول خرید در این منطقه می باشد و یک اصلی هست که می گوید در خرید از این منطقه شما قطعا بازنده هستید!

بازدید از غارهای باتو در کوالالامپور

یکی از جاهای واقعا زیبا و هیجان انگیزی که در سفر به کوالالامپور می توانید تجربه کنید، رفتن به غارهای باتو می باشد. این مجموعه بزرگترین معبد هندوهای خارج از هندوستان می باشد و از فرهنگ هندوها نشات می گیرد. این مجموعه دارای غارهای مختلف و زیبا، مجسمه های بی نظیر و طبیعتی فوق العاده زیبا می باشد. مجسمه ی طلایی مورگان نیز گل سر سبد این مجموعه می باشد. غارهای باتو در حدود 11 کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده اند و شما به راحتی می توانید از طریق مترو و ایستگاه KL Sentral به این معبد بروید.

بازدید از ساختمان سلطان عبدالصمد در کوالالامپور

ساختمان سلطان عبدالصمد یکی از زیباترین ساختمان های کوالالامپور است که سبک خاص معماری اسلامی آن زبان زد خاص و عام است و یک شاهکار معماری می باشد. این ساختمان دقیقا در روبروی میدان مرداکا یا همان میدان استقلال کوالالامپور قرار دارد. در روبروی این ساختمان، کلوپ سلطنتی سلانگور قرار دارد. قدمت ساختمان عبدالصمد به سال 1897 باز می گردد. برای رفتن به این مکان کافیست در ایستگاه مسجد جامع پیاده شوید و با 5 دقیقه پیاده روی خود را به این میدان و ساختمان زیبا برسانید.

پارک

تفریح در پارک پنج گانه Sunway Lagoon در کوالالامپور

در سفر به کوالالامپور در مورد رفتن به این پارک به هیچ عنوان به خودتان تردیدی راه ندهید! مطمئن باشید که ارزشش را دارد و از آن لذت خواهید برد. یک روز تمام برای این تم پارک تفریحی باید وقت بگذارید. این تم پارک در 15 کیلومتری کوالالامپور واقع شده است و دارای پنج قسمت پارک آبی، پارک وحشت، شهر بازی، پارک بی نهایت و باغ وحش می باشد. پارک آبی این مجموعه واقعا بی نظیر می باشد. تمامی تفریحات شما در این مجموعه رایگان می باشد و در واقع با تهیه بلیط ورودی شما می توانید از تمامی امکانات استفاده نمایید. همچنین یکی از طولانی ترین پل های معلق نیز در این مجموعه قرار دارد و در خلاصه تحت هیچ شرایطی نباید رفتن به این مجموعه را از دست بدهید!

بازدید از آکواریوم کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور در طبقه ی پایین مرکز تفریحی کوالالامپور واقع شده است و به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا شناخته می شود. در این آکواریوم بیش از 150 گونه ی دریایی زندگی می کنند و شما می توانید با گذر از تونل آبی، شاهد شنای کوسه ها و انواع ماهی های کمیاب باشید. انواع لاک پشت های غول پیکر را نیز در این آکواریوم خواهید دید. در ادامه می توانید شاهد غواصی با کوسه ها و غذا دادن به آن ها نیز باشید و یکی از بهترین آکواریوم ها را ببینید.

بازدید از باغ پرندگان کوالالامپور

یکی دیگر از جاهایی که نباید در سفر به کوالالامپور و مالزی از دست داد، باغ پرندگان واقع در مجموعه ی لیک گاردنز می باشد. این باغ پرندگان، بزرگترین مجموعه ی باغ پرندگان سرپوشیده ی دنیا می باشد. این مجموعه در سال 1991 افتتاح شده است و بیش از 3000 پرنده از 200 گونه در آن زندگی می کنند. این باغ پرندگان دو برابر باغ پرندگان سنگاپور می باشد و بسیار زیباتر است.

بازدید از مسجد جامع کوالالامپور

باید پذیرفت که معماری مساجد در کوالالامپور واقعا زیباست. یکی از این مساجد، مسجد جامع این شهر است که در ایستگاه مترویی به همین نام و در نزدیکی میدان استقلال یا همان مرداکا واقع شده است و توریست ها می توانند از آن دیدن کنند. البته خانم ها باید برای رفتن به داخل مسجد حجاب داشته باشند. این مسجد در شب واقعا زیباست و مانند نگینی در دل شب می درخشد.

بازدید از معبد Thean Houدر کوالالامپور

این معبد زیبای چینی طبق افسانه های قدیمی به خاطر فرشته ی بهشتی ساخته شده است. این فرشته ی بهشتی همان Thean Hou نام دارد که نگهبان و محافظ مردمی است که زندگی خود را از طریق دریا می گذرانند. این معبد بودایی، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از توریست ها می باشد.

پارک تفریحی

بازدید از بلندی های گنتینگ در کوالالامپور

گنتینگ یا گنتینگ هایلند یکی از نقاط دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور - کوالالامپور- می باشد. فاصله ی گنتینگ که در بالای کوه با ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است تا کوالالامپور ۵۱ کیلومتر است. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. دو کازینو که تنها کازینوهای موجود در مالزی هستند نیز از ویژگی های دیگر این مجموعه هستند.

تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگر از نقاط مختلف دنیا و بویژه آسیای شرقی هستند. برای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می توان از تله کابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلند ترین و سریع ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرک بزرگ گنتینگ ,نمایشگاه دنیای سنگ ها و نیزامکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیت های آن می افزاید.

بازدید از معبد بهشت و جهنم در گنتینگ کوالالامپور

اما یکی دیگر از زیباترین نقاطی که در سفر به مالزی و کوالالامپور خواهید دید، معبد بهشت و جهنم یا همان چین سویی خواهد بود که در بلندی های گنتینگ واقع شده است. این معبد که پر است از زیبایی های طبیعی و معماری و معابد ژاپنی، مورد علاقه ی بسیاری از توریست هاست و نباید رفتن به آن را از دست بدهید. لازم به ذکر هست که رفتن به این معبد از طریق اتوبوس هایی هستند که در گنتینگ واقع شدند و شما را رایگان به این معبد می رسانند.

بازدید میدان استقلال ( مرداکا) و گالری شهر کوالالامپور

این میدان بسیار زیبا که در آن مردم مالزی استقلال خویش را به دست آورده اند و یادآور خاطرات بسیار زیادی برای این مردم است، در روبروی ساختمان زیبای سلطان عبدالصمد قرار دارد. در کنار این میدان نیز کلوپ های سلطنتی و همچنین گالری شهر کوالالامپور واقع شده است. گالری شهر کوالالامپور همان جایی است که نماد مخصوص شهر کوالالامپور ، I LOVE KL، واقع شده است و شما می توانید با بازدید از این مکان، با شهر کوالالامپور و جاذبه های آن آشنا شوید.

بازدید از کولمار تراپیکل ( دهکده ی فرانسوی) و دهکده ژاپنی

برای افرادی که به خرید برندها اهمیت خاصی قائلند، کوالالامپور محلی مناسب برای خرید برندهای گرانقیمت و نه البته ارزان قیمت می باشد. مراکز خرید مختلفی در کوالالامپور وجود دارند که از آنها می توان به مرکز خرید پاویلیون، سوریا و ... اشاره کرد. مرکز خرید برجایا تایمز اسکور به نسبت دو مرکز خرید قبلی، قیمت های بسیار مناسب تری را داراست.

بازدید از باغ های گل و ارکیده ی کوالالامپور

یکی از نقاط واقعا دیدنی کولالامپور ، مجموعه ی لیک گاردنز کوالالامپور می باشد. این مجموعه شامل نقاط مختلفی از قبیل باغ ارکیده، پارک دایناسور ها، باغ پرندگان و باغ پروانه ها می باشد. برای رفتن به این نقاط، یک روز کامل نیاز دارید و مطمئن باشید که با طبیعتی منحصر به فرد و محیطی بی نظیر برای عکاسی مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است که اینجا یکی از ایستگاه های اتوبوس های هاپ آن، هاپ آف می باشد و می توانید به راحتی با استفاده از این اتوبوس ها به آنجا بروید.

بازدید از باغ وحش نگارا در کوالالامپور

اما جاذبه های مالزی و کولالامپور به این زودی ها تمام شدنی نیست. باغ وحش بزرگ نگارا نیز جز جاهایی هست که نباید دیدن آن را از دست داد. البته چون برخی از بازدید کنندگان کوالالامپور در بازدید از مجموعه ی سان وی لاگون با یک مینی باغ وحش مواجه می شوند، شاید ترجیح دهند که دیگر از این مکان بازدید ننمایند، ولی باید افزود که این باغ وحش بزرگ، دنیایی دیگر است و نباید آنرا از دست بدهند.

بازدید از شهر پوتراجایا در کوالالامپور

اگر چه پوتراجایا، پایتخت سیاسی مالزی به شمار می آید، ولی چون نزدیک کوالالامپور می باشد، در این لیست نیز به آن اشاره ی می کنیم. پوتراجایا شهری بسیار زیباست که در نزدیکی کوالالامپور قرار دارد و با بیست دقیقه قطار شهری یا همان مترو می توان به آن رسید. این شهر به معنای واقعی کلمه زیباست و طبق اعلام مقامات محلی، قرار است این شهر یکی از زیباترین شهر های جهان تا سال 2020 شود. بازدید از پل خواجو، مسجد روی آب، و کاخ نخست وزیری از جاذبه های این شهر می باشد.

divider

بیشتر بخوانید:

قبل از سفر با خودرو حتما این ۱۲ مورد را چک کنید

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits