دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به وین و جاذبه های گردشگری این شهر
1
زمان مطالعه: 17 دقیقه
سفر به وین به دلیل داشتن ویژگی‌هایی جذاب و فرهنگ اروپایی غنی ، یکی از بهترین شهرها برای سفر اروپایی به شمار می‌آید. 


راهنمای سفر به وین


سفر به وین ، پایتخت اتریش که یکی از بهترین شهرهای اروپایی است به دلیل داشتن ویژگی‌هایی جذاب و فرهنگ اروپایی غنی ، یکی از بهترین شهرها برای سفر اروپایی به شمار می‌آید.


چمدان‌های خود را ببندید تا به پایتخت موسیقی جهان برویم و زادگاه بزرگانی چون بتهوون، شوبرت، هایدن را از نزدیک ببینیم. اگر به دنیای موسیقی تعلق ندارید و علاقه خاصی به آن ندارید در سفر به وین می توانید از معماری‌های قدیمی، کالسکه‌های معروف و کافه‌های دنج متنوع آن لذت ببرید.


در طول ماه‌های گرم سال امکان لذت بردن از تفریحات زیادی با هزینه بسیار پایین در سفر به وین وجود دارد. شما می‌توانید یک روز عالی را در کنار سواحل وین در اطراف رودخانه دانوب بگذرانید و با نوشیدنی‌هایی لذیذ از سفرتان لذت ببرید و یا اینکه در یکی از پارک‌های شهری وین به استراحت پرداخته و از محیطی اروپایی بهره ببرید.


در ابتدا باید بگوییم که وین شهر گرانی است ولی این به این معنی نیست که از عهده مخارجتان در طول سفر به وین برنمی‌آیید، بلکه با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید هم از پس مخارج بربیایید و هم استرس و نگرانی برآمد هزینه‌های نهایی را از خود دور کنید و در کنار همه این‌ها رؤیای تهیه بلیط هواپیما به وین را به حقیقت تبدیل کنید.


هزینه اقامت در سفر به وین


اگر هزینه اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهر وین را با دیگر پایتخت‌های معروف اروپا مقایسه کنیم، باید گفت تفاوت چندانی ندارد؛ یعنی هزینه اقامت در شهرها ملاک انتخاب مقصد بلیط هواپیما برای سفر به وین یا بلیط هواپیما به پاریس و یا دیگر شهرهای اروپایی نیست و همه جزو شهرهای گران دنیا هستند.


البته اگر دنبال هتل‌های خوب باقیمت مناسب باشید تعدادشان در پایتخت کم نیست، اقامت در هاستل‌ها هم که مقرون‌به‌صرفه‌تر است، یعنی می‌توان حدود 10 تا 20 یورو برای اتاق‌های اشتراکی و در کل 16 یورو برای هاستل‌های معمولی در نظر گرفت. اگر هم می‌توانید بیش‌تر هزینه کنید با 40-50 یورو می‌توانید اتاق‌های اختصاصی رزرو کنید؛ اما در کل بهتر است سراغ اتاق‌های اجاره‌ای آپارتمان‌ها بروید که قیمتشان مناسب‌ترند.


هتل‌های ارزان‌تر معمولاً با مرکز شهر فاصله دارند و همان‌طور که می‌دانید هتل‌های 1 یا 2 ستاره بودجه کمتری را می‌طلبند؛ اما اگر هتل‌های مرکز شهر را در سفر به وین انتخاب کنید باید برای هر شب اقامت خود حدود 90 تا 100 دلار هزینه کنید.

وین


هزینه خورد و خوراک در سفر به وین


بیشتر هاستل‌ها صبحانه ساده‌ای شامل نان مخصوص صبحانه، شیر، قهوه، چای یا حتی آبمیوه را به‌صورت رایگان سرو می‌کنند، اما بیشتر هتل‌ها باقیمت‌های بیشتری صبحانه سرو می‌کنند. در کل یک صبحانه متوسط و معمولی تا 4 یورو هزینه برمی‌دارد.


اگر از محیط کافه‌ها و قیمت‌هایشان در طول سفر به وین راضی بودید و در خرج و مخارجتان اقتصادی هستید، کافه‌های کوچکی زیادی در شهر با حدود 1.5 تا 6 یورو غذاهای آماده‌ای مثل ساندویچ، اشنیتزل ارائه می‌دهند.


با توجه به اینکه شب‌ها غذاهای سبک می‌خورید یا نه می‌توانید مناسب‌ترین کافه‌ها یا رستوران‌ها را برای میل کردن انتخاب کنید، اما در کل غذای آماده فروشگاه‌ها 5 تا 8 یورو، پیتزاهای مکان‌های محلی 4 تا 7 یورو هزینه‌دارند.


هزینه بازدید از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی در سفر به وین

در شهرهای اروپایی بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی تقریباً رنج قیمت یکسانی دارند و 10 تا 20 یورو هزینه می‌برند، این نشان می‌دهد که باید در کنار تخمین هزینه بلیط هواپیما برای سفر به وین هزینه اقامت، غذا و حمل ‌و نقل و هزینه بازدیدها هم دستتان باشد، البته این برای کسانی است که خیلی اقتصادی فکر می‌کنند. برای بازدید از موزه “Art History”، قصر و موزه “Belvedere” و قصر “Schonbrunn” به ترتیب 14 یورو، 7 تا 20 یورو و 12 تا 16 یورو هزینه پرداخت کنید.

جاذبه های گردشگری مهم برای بازدید در سفر به وین


هافبورگ


قصر هافبورگ برای بیش از شش قرن مقر حکومت امپراطوری «هابسبورگ» و اقامتگاه رسمی هر یک از حاکمان رسمی اتریش از سال 1275 بوده و بی شک یکی از مهم‌ترین کاخ‌های وین به لحاظ تاریخی به شمار می‌رود که باید در سفر به وین از آن بازدید کنید. این کاخ که محل رسمی اقامت رئیس‌جمهور اتریش است، مجموعه وسیعی شامل چندین ساختمان بوده که نمایانگر دوره‌های مختلفی مانند معماری شکوفای دوره «گوتیک»، «رنسانس»، «باروک» و جنبش «روکوکو» هستند. جاذبه‌های اصلی آن، آپارتمان سلطنتی، موزه «سی سی» و مجموعه نقره موجود در آن می‌باشد. از دیگر جاذبه های قابل ذکر در این مجموعه می توان به نمازخانه سلطنتی «بورگ کاپل»، موزه تاریخ طبیعی، کتابخانه ملی اتریش و خزانه هافبورگ با مجموعه بزرگ لباس‌های فاخر سلطنتی و امپراطوری مقدس روم اشاره کرد.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به زمان امپراطوری «ماکسیمیلیان دوم» می‌رسد و امروزه، یکی از جاذبه‌های اصلی وین می‌باشد که مخاطبان را با نمایش سوارکاری اعجاب انگیز در مدرسه سوارکاری زمستانی که به سبک باروک در کاخ هافبرگ، جایی که از سال 1753 در آن قرار گرفته، به وجد می‌آورد. بلیط‌های این نمایش به سرعت به فروش می‌رسند؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن در سفر به وین بلیط رزرو کنید.

کلیسای جامع سنت استفان

مهم‌ترین بنای گوتیک وین و کلیسای جامع اسقف اعظم از تاریخ 1722، کلیسای جامع سنت استفان است که بازدید آن را نباید از دست بدهید. کلیسای اصلی که در قرن 12 و به سبک رمانسک (رومی وار) ساخته شده بود، با بنایی جدیدتر در سبک (رمانسک متأخر) در قرن سیزدهم جایگزین شد. از بنای قدیمی دروازه‌های بزرگ و برج‌های مربوط به غیر مسیحیان به جا مانده است. بازسازی بعدی که در سبک گوتیک و در قرن 14 انجام شد، همراه با اضافه شدن جایگاه نمازخانه‌های «سنت الیجیوس»، «سنت تیرنا»، «سنت کاترین»! همچنین برج معروف 137 متری در بخش جنوبی مربوط به قرن 15 می‌باشد. نوسازی و ساخت و سازهای بعدی بین قرن 17 تا 19 ادامه پیدا کرد و تمام بنا پس از جنگ جهانی دوم مجدداً بازسازی گردید. از جمله جاذبه‌های آن می توان به بالارفتن از 343 پله برای رسیدن به اتاق ساعت و نمای تماشایی آن، برج شمالی، محل نگهداری ناقوس عظیم پومرین (یک آسانسور سریع بازدید کنندگان را به یک محل تماشایی می‌رساند) اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های آن، دخمه‌ی مربوط به قرن 14 و گنجینه کلیسای جامع می‌باشد که مهم‌ترین آثار هنری دست ساز کلیسای جامع را در خود جای داده است.

کلیسا

کاخ شونبرون

قصر دیدنی و مسحور کننده شونبرون که به قرن 18 تعلق دارد، نه تنها به خاطر معماری شگفت انگیزش بلکه برای محیط زیبای پارک مانندش در سفر به وین ارزش بازدید دارد. این قصر با معماری سبک باروک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های وین به شمار می‌آید که دارای 1441 اتاق و آپارتمان است، بعضی از این اتاق‌ها سابقاً محل اقامت و استفاده ملکه «ماریا ترزا» بوده است. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن امکان بازدید از آپارتمان‌های سلطنتی ازجمله اتاق امپراطور «فرانس جوزف والنات» می‌باشد. اتاق ملکه ماریا ترزا که از نکات جالب توجه آن می‌توان به باغ آپارتمان مبله و اتاق صبحانه که با هنر گل‌آرایی دخترانش زینت شده اشاره کرد. قصر و باغ شونبرون که به‌عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از جمله آثاری است که فرصت بازدید از آن را نمی توان از دست داد. اگر با کودکانتان مسافرت می‌کنید موزه کودکان را حتماً بازدید نمایید، جایی که در آن می‌توانند از تجربه لباس پوشیدن مانندِ شاهزاده و یا یک شاهزاده خانم لذت ببرند.

قصر بلودر

در میان تمام جاذبه‌های مشهور وین، قصر بلودر گل سر سبد محسوب می‌شود و در حقیقت مجتمعی است متشکل از دو ساختمان باشکوه که به سبک باروک ساخته شده است: کوشک پایین (آنترس) و کوشک بالا (اوبرس). از نکات بارز کوشک بالا می‌توان به سالن بزرگ آن به همراه مجسمه‌ها و پله‌های تشریفات که با گچ کاری و نقاش‌های دیواری تزئین شده است، اشاره کرد. سالن مرمر، یک سالن دوطبقه باشکوه به همراه مجسمه‌های مختلف، نقاشی‌ها و ستون‌های گچ کاری شده می‌باشد که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مجموعه به شمار می‌آید. کوشک پایین نیز دارای یک سالن مرمر است که به خاطر تابلو‌های گچی بیضوی و گچ‌کاری زیبای ستون‌هایش و همچنین گالری مرمری که برای نگهداری مجسمه‌های تاریخی ساخته شده است شهرت دارد. از دیگر ساختمان‌های برجسته این مجموعه می‌توان به قصر زمستانی، ساختمانی با سبک معماری باروک که زمانی محل خزانه داری دادگاه بوده، نارنجستان، اصطبل‌های کوشک (محل نگهداری گنج های قرون‌وسطی) و باغ‌های بلودر و فواره‌های اتصال دهنده بین دو کوشک اشاره نمود. مجموعه هنریِ وسیعی که مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از قرن 12 تا 16 را در برمی‌گیرد، از دیگر جاذبه‌های قابل ذکر این قصر به شمار می‌آید که در سفر به وین نباید آنرا از دست بدهید.

خانه اپرای وین

خانه‌ اپرای وین یکی از بزرگ‌ترین و پرشکوه‌ترین سالن‌های نمایش دنیا به حساب می‌آید که میزبان مشهورترین آهنگسازان، رهبران ارکستر، تک‌نوازان و رقصنده‌ها بوده است. نمایش‌های اپرا و باله دست کم 300 بار در سال بر روی استیج آن اجرا می‌شوند، نمایش‌هایی که با وسواس انتخاب شده و موسیقی آن به سال 1625، زمانی که اولین اپرای وین اجرا گردید باز می‌گردد. خانه عظیم اپرای فعلی در سال 1869 ساخته شده است و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی آن در سفر به وین مورد توجه گردشگران می‌باشد.

ساختمان پارلمان اتریش

ساختمان پارلمان اتریش که از سال 1918 محل مجلس فدرال و ملی اتریش می‌باشد با ابعاد وسیع خود همگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ساختمان که در سال 1883 به منظور استفاده نمایندگان سلطنتی و استانی تکمیل گردیده، از معماری یونانی بسیار تأثیر گرفته است که آثار آن را می‌توان در ستون‌های کرنتی (Corinthian) و تزئینات غنی آن مشاهده کرد.

کاخ

کلیسای کارل‌ اسکیرچ

این کلیسا به «سنت چارلز بُرومئو» پیشکش شده است، قدیسی که در زمان طاعون برای مردم دعا می‌خوانده است. کلیسای کارل اسکیرچ در سال 1737 بنا شده و مهم‌ترین بنای مذهبی باروک در اتریش می‌باشد. گنبد 72 متری و ستون‌های پیروزی 33 متری آن که تقلیدی از ستون «تراژان» در روم است، سبب شهرت این بنا گردیده است. بر روی این دو ستون ردیف‌های مارپیچی وجود دارد که بخش‌هایی از زندگی «چارلز قدیس» را به تصویر کشیده است. از نکات برجسته در داخل بنا می‌توان به نقاشی‌های دیواری شگفت‌آور از «سنت سیسیلیا» اشاره نمود. نقاشی بالای محراب یکی از جاذبه‌های خاص این بنا به شمار می‌رود که پیشنهاد می کنیم در سفر به وین از آن بازید کنید.

تئاتر ملی وین

بنای فوق‌العاده تئاتر ملی وین (تئاتر بورگ) شهرت خود را مدیون نمایش‌های آلمانی زبانی که به روی صحنه آن اجرا شده می‌باشد. بسیاری از نام‌های پرآوازه بر روی چهار صحنه‌ی نمایش آن از زمانی که توسط «امپراطور جوزف دوم» در سال 1776 به‌عنوان تئاتر دربار ساخته شده است، به اجرا پرداخته‌اند. پس از یک آتش سوزی ویرانگر در سال 1945، سالن تئاتر به تدریج بازسازی و در سال 1955 دوباره گشوده شد و از آن زمان به‌عنوان مهم‌ترین سالن تئاتر کشور قد علم نمود. علاوه بر ابعاد و همچنین استاندارد بودن فضای نمایشی آن، فضای خارجی ساختمان به دلیل وجود تندیس‌ها تزئینی متعدد، سن‌ها و مجسمه‌های نیم تنه تحسین برانگیز می‌باشد. فضای داخلی نیز با دکوراسیون غنی با سبک باروک فرانسوی و پله‌هایی با نقاشی‌هایی از «گوستاو» و «ارنست کلیمت» به اندازه فضای خارجی بنا مسحور کننده است

شهرداری وین


ساختمان شهرداری وین، بنای عظیمی به سبک نئوگوتیک می‌باشد که به‌عنوان مرکز اداری شهر مورد استفاده است. این بنا که به خاطر ابعادش نظر‌ها را به خود جلب می‌کند، مساحتی حدود 14000 متر مربع از محل سابق رژه ارتش را اشغال نموده است. این ساختمان جذاب در سال 1883 تکمیل شده و به خاطر وجود مجسمه Rathausmann (تندیسی که پرچمی فلزی را به‌عنوان هدیه‌ای از طرف ارباب قفل سازش به شهر تقدیم می‌نماید) در بالای برج 98 متری آن مورد توجه می‌باشد. حیاط مسقف در مرکز بنا که بزرگ‌ترین حیاط از هفت حیاط موجود در بنا می‌باشد، برای کنسرت‌های محبوب تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله جاذبه‌های گردشگری بنای سالن اشمیت، ورودی بزرگی که درشکه‌ها برای رساندن مسافرانشان می‌توانستند به آن وارد شوند و دو راه پله‌ی عظیمی که بازدیدکنندگان را به سالن اجتماعات هدایت می‌نمایند را می‌توان برشمرد.

بنای یادبود و میدان ماریا ترزا


بنای یادبود ملکه ماریا ترزا یکی از عظیم‌ترین بناهای وین بوده و در میدانی به همین نام در همسایگی موزه تاریخ هنر و موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است. این مجسمه به دستور فرانس ژوزف اول ساخته و در سال 1887 رونمایی شده است. این یادبود عظیم ملکه را بر روی تخت سلطنت و در حالی که با شخصیت‌های مهمی از جمله تعدادی از ژنرال‌های سواره نظام احاطه شده است به تصویر می‌کشد. تندیس‌های بالایی نمایانگر شخصیت‌های برجسته در حوزه سیاست، اقتصاد و هنر از جمله هایدن، گلاک و کودک نابغه، موتزارت می‌باشند. (اگر در کریسمس از این بنا بازدید کردید حتماً از بازارهای معروف جشن کریسمس که در این محل برگزار می‌شوند در سفر به وین بازدید نمایید.

شهر وین

باغ وحش وین


باغ وحش وین در واقع زمانی دامگاه امپراطور فرانسیس بوده که در سال 1752 تأسیس گشته و قدیمی‌ترین باغ وحش دنیا به شمار می‌رود که حتما در سفر به وین باید آنرا ببینید. بسیاری از ساختمان‌های باروک این مجموعه به همان شکل اول حفظ شده‌اند و یکی از مشهورترین باغ‌وحش‌های اروپا برای بازدید است، به ویژه اگر زمانی را در پاوین سلطنتی قرن 18 که امروزه به کافه بسیار بزرگی تبدیل شده برای رفع خستگی سپری نمایید. از ویژگی بارز این باغ وحش با بیش از 750 گونه جانوری، می‌توان به پانداهای قول پیکر آن و توله‌هایشان و همچنین، موجودات شگفت‌انگیزی که در جنگل‌های بارانی و آکواریوم نگهداری می‌شوند، اشاره کرد.

پارک پارتر


بازدید از پارتر، پارک طبیعی بزرگی که بین دانوب و کانال دانوب قرار گرفته، تقریباً مانند این است که به دنیای دیگری قدم می‌گذارید. پارک پراتر با مساحت 3200 جریب که زمانی شکارگاه سلطنتی بوده است، از دیرباز یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی وین به حساب می‌آمده است. در اینجا برای هر فردی با هر سن و سلیقه جاذبه‌ای وجود دارد، از هیجان در منطقه Wurstel با پارک تفریحی قدیمی آن تا غذا خوردن و رقصیدن! از جاذبه‌های این پارک، سواری با چرخ‌وفلک غول‌پیکر، از نکات عطف وین است که از سال 1896 امکان تماشای نمایی بی نظیر از شهر را فراهم آورده است.

سالزکامرگوت

منطقه ای تماشایی از دریاچه های آلپ و سوبالپاین است که با دره هایی زیبا، احاطه شده است. بخش بزرگی از منطقه، بیابانی دور افتاده است که برای کسانی که می خواهند آرامشی خالص را تجربه کنند بسیار مناسب است. آب های شیشه ای و آبی این منطقه، در سفر به وین فرصتی منحصر به فرد برای قایقرانی، شنا، ماهیگیری و یا نشستن و لذت بردن فراهم می سازد.این منطقه، یکی از مناطق پر رفت و آمد اتریش محسوب می شود و به معنای واقعی کلمه، یکی از با ارزش ترین املاکی است که از خاندان سلطنتی هابسبورگ، به جای مانده است.

خانه هاندر تواسر


خانه «هاندر تواسر» که به‌عنوان خانه "طبیعت و انسان دوستانه" شهرت دارد، قطعاً عجیب و غریب ولی همچنان جذاب بوده و در سفر به وین ارزش تماشا دارد. این خانه که توسط نقاش «فریدنریخ هاندرتواسر» طراحی شده است، بار رنگ‌های روشن و زنده خود در سال 1985 تکمیل شد و ساکنان اصلی آن –که البته جای تعجب ندارد- هنرمندان، روشنفکران و افرادی خلاق (بسیار شبیه به معمار خود) می‌باشند. اگرچه، تنها می‌توانید از تماشای نمای خارجی این ساختمان رنگارنگ لذت ببرید، در نزدیکی این بنا، ساختمان دیگری به نام (Kunsthaus) وین وجود دارد، مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها که دارای تراس کافه بوده و می‌توانید برای مدت طولانی در آن‌ها استراحت کرده و از محیط فرح‌بخش آن لذت ببرید.

آرامگاه شاهنشاهی و کلیسای کاپوچین


این کلیسا که به مریم مقدس پیشکش شده است، به خاطر سرداب سلطنتی خود مشهور می‌باشد، جایی که 145 عضو از خانواده سلطنتی هابسبورگ در آن دفن شده‌اند (تقریباً تمام ملکه‌های اتریش از سال 1633 در این مکان به خاک سپرده شده‌اند). ازجمله جاذبه‌های آن سرداب مربوط به بنیان گذاران این بنا، «پادشاه ماتیاس» که در 1619 از دنیا رفت و ملکه آنا که در 1618 چشم از جهان فروبست، می‌باشد. سرداب «ماریا ترسا» از دیگر جاذبه‌های این مجموعه شگفت‌انگیز است، تالار گنبد داری که یک قبر سنگی بزرگ در سبک روکوکو در آن خودنمایی می‌کند و برای ملکه که در 1780 وفات یافت ساخته شده است. این مقبره سنگی به شکل یک تخت تشریفاتی است که در بالای آن زوج سلطنتی با یک فرشته و تاجی از ستارگان قرار دارند و در کناره‌ها نقش برجسته‌هایی وجود دارند که صحنه‌هایی از زندگی ملکه ترسا را توصیف می‌نمایند.

هزینه حمل ‌و نقل در سفر به وین

سپستم حمل‌ونقل عمومی وین بسیار عظیم است، برای همین لازم نیست در سفر به وین نگران گشتن در اطراف شهر باشید. با تهیه ” وین پاس” هم می‌توانید با تراموا، قطار، مترو و اتوبوس به تمام نقاط شهر بروید و هم برای بازدید از موزه‌ها تخفیف بگیرید یا حتی رایگان بازدید کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هنگ کنگ و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits