دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!
0
زمان مطالعه: 15 دقیقه
سفر به هامبورگ بزرگترین بندر اروپا و دومین شهر بزرگ آلمان پر از جذابیت های خاطره انگیز برای شما خواهد بود.


راهنمای سفر به هامبورگ


سفر به هامبورگ بزرگترین بندر اروپا و دومین شهر بزرگ آلمان پر از جذابیت های خاطره انگیز برای شما خواهد بود. هامبورگ از شهر های پر رونق و البته گران اروپایی است. این شهر از گذشته تا کنون، نقش مهمی را در اقتصاد آلمان بازی کرده است و امروزه به عنوان یکی از ثروتمندترین شهر های اروپا شناخته می شود. اگر به موزه ها علاقه مندید، شهر هامبورگ بهشت شما است! این شهر با داشتن ۵۰ موزه تاریخی، حسابی شما را سرگرم می کند.


مردم این شهر بسیار خونگرم‌اند و این شهر دارای سرگرمی‌ها و بخصوص زندگی شبانه عالی و مهیج است. هامبورگ همچنین در نزدیکی روستاهای کوچک و جالب قرارگرفته است که این شهر را به یکی از مکان‌های عالی برای کاوش تبدیل کرده است. همانند بیشتر قسمت‌های آلمان، هامبورگ بین مکان‌های پرهزینه قرارگرفته است، اما شما می‌توانید با توجه به بودجه خود سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را در این مکان تجربه کنید.


مدارک و هزینه های قبل از سفر به هامبورگ


برای سفر به هامبورگ نیاز به ویزا و گذرنامه ای با حداقل ۶ ماه اعتبار دارید. هزینه ی دریافت ویزا از سفارت آلمان در ایران و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و گذرنامه برای سفر به هامبورگ را مورد نظر قرار دهید که شامل موارد زیر است:


۱- شناسنامه
۲- گذرنامه
۳- اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی
۴- مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی
۵- ترجمه‌ ی یک سند مالکیت
۶- رزرو بلیط هواپیما و هتل
۷- بیمه مسافرتی

بهترین زمان برای سفر به هامبورگ


بهترین وقت برای سفر به هامبورگ، ماه های می و سپتامبر است که هوای گرمی تو شهر جریان دارد . البته باید بدانید که تو این ماه ها هم پروازها شلوغ تر می شود هم اینکه قیمت هتل ها بالا میرود و طبیعتا شهر هم که پر از گردشگر می شود. پس اگر دوست دارید شهر رو خلوت تر ببینید و قیمت ها هم مناسب تر باشد، پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. هرجن در فصل پاییز هوا رو به سردی می رود ولی در این فصل شهر کاملا رویایی و دیدنی خواهد بود.

آلمان


جاذبه های گردشگری مهم در سفر به هامبورگ


بندر هامبورگ


همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ “بندر هامبورگ” است که مساحت آن برابر با ۱۰۰ کیلومتر مربع است و از آن به عنوان دروازه آلمان یاد می شود. قایق سواری در این بندر یکی از بهترین و جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در سفذ به هامبورگ انجام دهید. علاوه بر قایق سواری می توانید به پیاده روی در این منطقه قدیمی هم بپردازید. قدمت این منطقه به قرن ۱۹ برمی گردد و ساختمان های بلند و آجری که در آن وجود دارد در گذشته محلی برای نگهداری تنباکو، قهوه، خشکبار و ادویه بوده است. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، پل ۳/۹ کیلومتری Köhlbrandbrücke است که روی بندرگاه قرار دارد.


گورستان Ohlsdorf


بعد از گورستان معروفی که در شهر لندن قرار دارد، گورستان معروف دیگری هم در جهان وجود دارد که در شهر هامبورگ آلمان واقع است. این گورستان در حدود ۴ کیلومترمربع وسعت دارد و ۱۲ کلیسای کوچک در آن ساخته شده است. بسیاری از کسانی که در جنگ ها کشته شده اند نیز در این گورستان به خاک آرمیده اند، علاوه بر این موارد بناهای یادبود بسیاری هم وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها بناهای یادبودی است که برای قربانیان شکنجه های نازی ها و کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است؛ سالانه بیش از دو میلیون نفر از این آرامگاه و یادبودهای آن در سفر به هامبورگ بازدید می‌کنند.


دریاچه‌های مصنوعی Inner Alster و Outer Alster


از دیگر جاذبه های گردشگری هامبورگ دریاچه های مصنوعی به نام های Inner Alster و Outer Alsterکه هر دو رود نیز متصل هستند و در این منطقه یک مسیر پیاده روی وجود دارد که در بین گردشگران مشهور است. کافه های متعدد و مراکز خرید بزرگی در این منطقه وجود دارد که می توانید بعد از پیاده روی در هر کدام از آن ها استراحت کنید و از چشم اندازه دریاچه Ballindamm لذت ببرید . یکی از بزرگترین مراکز خریدی است که در این منطقه وجود دارد و به طور کلی در شهر هامبورگ قرار دارد.


سیتی‌ هال Hamburg Rathaus


در مرکز شهر قدیم هامبورگ مجموعه ای به نام سیتی هال واقع شده است که ساخت این بنای مجلل و باشکوه در سال ۱۸۹۷ به پایان رسید و سبک ساخت آن نئورنسانس نیز بود. این مجموعه دارای ۶۴۷ است که در زمان برگزاری رویداد فرهنگی «شب طولانی موزه‌ها» بازدید از بیشتر آنها برای عموم آزاد است. اگر خواستید در سفر به هامبورگ از سیتی هال دیدن کنید می توانید از تورهایی که در آن برگزار می شود استفاده کنید.

رود آلستر Alster

از دیگر دیدنی های هامبورگ رود آلستر است که دارای ۲ دریاچه است و پر از مجسمه های زیبا و دیدنی نیز می باشد. یکی از مجسمه هایی که در کنار این رود قرار دارد مجسمه ی پری دریایی است که یکی از خاطره انگیزترین گزینه هایی است که در این منطقه وجود دارد. با سوار شدن در قایق و دیدن اطراف و درون و بیرون رود و دریاچه هایش می توانید از این مناظر زیبا لذت ببرید. این رود در زمستان یخ میزند و مناسب پاتیناژ و اسکی روی یخ می باشد. حتما در سفر به هامبورگ به دیدن رود آلستر بروید.


باغ وحش هامبورگ


از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری هامبورگ، باغ وحش آن است که در هاگن بک تیر نیز قرار دارد. در سال ۱۹۰۷ میلادی این باغ وحش توسط فردی به نام کارل هاگن بک جی آر ساخته شد. این باغ وحش بر خلاف اکثر باغ وحش هایی که برای نگهداری حیوانات از قفس استفاده می کنند خندق هایی در زمین کنده است که حیوانات در شرایطی بسیار نزدیک به شبیه زندگی می کنند. طراحی فضای باغ وحش، قدمت آن و تنوع گونه های حیوانی سبب جلب جهان گردان بسیاری برای بازدید از این باغ وحش شده است. یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های باغ وحش هامبورگ، اوقات غذا دهی به حیوانات و همچنین سوار شدن بر فیل ها و اسب های پونی می باشد. باغ وحش هامبورگ یکی از بهترین دیدنی های هامبورگ آلمان به شمار میرود.

شهر هامبورگ

کلیسای سنت میشل


هامبورگ کلیساهای متعددی دارد اما کلیسای سنت میشل از همه‌ی کلیساها مشهورتر است. این کلیسا به سبک باروک و بین سال‌های ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۲ ساخته شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سفر به هامبورگ است. از بالای برج ۱۳۲ متری این کلیسا که از طریق پلکان و بالابر قابل دسترسی است، چشم‌اندازهای زیبایی از شهر و بندر را می‌توان نظاره کرد. در سردابه‌ این کلیسا، ۲۴۲۵ نفر به خاک سپرده شده‌اند. ساختمان‌های تاریخی و یک موزه هم در نزدیکی این کلیسا وجود دارد. در نزدیکی همین کلیسا، کلیسای دیگری به نام St. James’s وجود دارد که بنایی دیدنی و باشکوه متعلق به قرن چهاردهم میلادی است و محراب‌های قرون وسطایی زیبایی دارد.


موزه مهاجرت


بین سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۳۹، بیش از ۵ میلیون نفر از سراسر اروپا و هامبورگ به شهرهای دیگر مهاجرت کردند. موز مهاجرت بالینستاد (Ballinstadt)، تاریخ این سفرها را بازسازی کرده و زنده نگه داشته است. در این موزه می توانید لیست مسافران (افرادی که مهاجرت کردند)‌ و بزرگ ترین دیتابیس نسبت شناسی در دنیا را ببینید.


موزه هنر هامبورگ


ساختمان Hamburger Kunsthalle بدون شک یکی از تاثیر گذارترین کلکسیون های هنری را در خودش جای داده است. از هنرهای قرون وسطی گرفته تا نقاشی های معاصر، در این موزه آثار بیش از ۷۰۰ سال هنر انسانی نگه داری می شود که نباید در سفر به هامبورگ آنرا از دست داد.

هافنسیتی


در اینجا می توانید آینده هامبورگ را ببینید! هافنسیتی بزرگ ترین پروژه ی ساخت و ساز درون شهری در قرن ۲۱ اروپا است. در این شهر که درون شهر بزرگ هامبورگ قرار گرفته است می توانید رستوران، فروشگاه، ساختمان های کنار آب و مفهوم جدیدی از شهر نشینی را ببینید. ساخت این پروژه در سال ۲۰۲۵ به پایان می رسد.

بازار ماهی فروشان


در این بازار از غذاهای دریایی تازه گرفته تا میوه و سبزیجات تازه را می توانید پیدا کنید. این بازار یکی از جذابیت های شهر هامبورگ است که قدمت آن به ۳۰۰ سال پیش بر می گردد. این بازار تاریخی و دیدنی، روزانه بیش از ۷۰ هزار خریدار و بازدید کننده دارد.


تونل آلتر Alter Elbtunnel


تونل آلتر از زیر رودخانه ای به نام البه می گذرد که خاکستر جسد آلدوف هیتلر در آن ریخته شده است. زمانی که از تونل قدیمی آلتر می گذرید با توجه به سنگ ها و نقش هایی که در آن بکار رفته نیز به قرن هفتاد میلادی سفر خواهید کرد. به علاوه در طرف دیگر تونل، نمایی بسیار زیبا از تفرجگاه Landungsbrücken در انتظار شما خواهد بود. بدون شک این تونل ارزش یک بار بازدید حین سفر به هامبورگ را دارد.

HUMBORG

پارک‌های Planten un Blomen و Wallringpark


در منطقه‌ بزرگ و تفریحی St. Pauli تعدادی از بزرگترین فضاهای باز و پارک‌های شهر قرار دارند از جمله باغ گیاه‌شناسی قدیمی و پارک‌هایی مثل Wallringpark . پارک Planten un Blomen در سال ۱۸۲۱ ساخته شده مکانی فوق‌العاده برای یک پیک نیک خانوادگی است. شب‌ها، اجراهای زنده‌ی موسیقی و آبنمای موزیکال برای بازدیدکنندگان برپا می‌شود. از پارک Wallringpark فقط چند دقیقه پیاده تا برج مخابراتی ۲۷۲ متری هاینریش هرتز فاصله دارید. از رستوران گردان این برج می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از شهر را ببینید و لذت ببرید.

ناحیه تاریخی و بندر ورهَوس Warehouse District

بعد بندر معروف هامبورگ، بندر دیگری به نام ورهوس نیز در منطقه تاریخی Speicherstadt نیز قرار دارد که یک منطقه عالی برای قدم زدن و گذراندن اوقات خوش و خرم در سفر به هامبورگ می باشد. در این ناحیه انبارهای قرمز رنگ قابل توجهی روی ستون هایی چوبی ساخته شده اند که بین کانال های باریک قرار دارند. ورهوس دیسترکت زمانی منطقه سفارشی شده ی آزادی بود که در آن قهوه و ادویه جات را انبار می کردند، این ناحیه دوباره توسعه داده شد و امروزه میزبان تعداد زیادی اداره و موزه است. اگر دنبال بازدید از نقطه ای خاص در هامبورگ هستید، نباید تماشای این منطقه را از دست بدهید.

موزه شکلات


یکی از جاذبه های گردشگری آلمان که هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها در سفر به هامبورگ می توانید بهترین باشد موزه شکلات است. در این موزه هیجان انگیز می توانید بهترین خوشمزه ترین شکلات ها را ببینید و برای کسانی که عاشق شکلات هستند پیشنهاد می شود که این موزه را از دست ندهند.

منطقه آلتونا Altona


بر فراز کرانه‌ رود البه، منطقه‌ی سرزنده‌ی آلتونا قرار دارد که میزبان خانه‌های نئوکلاسیک متعددی است که بیشتر آنها، جزو آثار تاریخی حفاظت‌شده‌ی کشور است. یک موزه در این منطقه به نام موزه‌ی آلتونا وجود دارد که در آن آثاری مرتبط با ژئولوژی، اقتصاد و طبیعت نواحی اطراف به نمایش درآمده است. صنایع دستی و آثار هنری مزتبط با دریا و دریانوردی، مدل‌های قدیمی از کشتی‌ها و سایر وسایل مرتبط با دریانوردی از بخش‌های مختلف این موزه است. در این منطقه دیدنی‌های مختلفی چون بازارچه‌ی ماهی وجود دارد. ماهیگیری و تماشای چشم‌اندازهای رودخانه و بندر از دیگر جاذبه‌های این منطقه است.

خانه ‌ تاریخی Jenisch Haus


خانه ای تاریخی در پارکی به نام Jenischpark که یکی از زیباترین فضاهای سبز هامبورگ است در منطقه Klein Flottbek نیز واقع شده است. این خانه یتاریخی که در این پارک قرار گرفته یکی از خانه های قدیمی با معماری قرن نوزدهمی است که به سبک نئوکلاسیک نیز ساخته شده است. بازدید از این خانه یکی از بخش ‌های جذاب سفر به هامبورگ خواهد بود و سبک زندگی قشر مرفه را در قرن نوزدهم نشان می‌دهد.

منطقه Willkomm-Höft

یک منطقه ی گردشگری دیگری هم در شهر هامبورگ آلمان وجود دارد به نام منطقه Willkomm-Höft که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آلمان نام برد. این منطقه فقط چند کیلومتر با هامبورگ فاصله دارد و روزانه ۵۰ کشتی از این منطقه عبور می‌کنند. برای تماشای مناظر و چشم اندازهای زیبای این منطقه می توانید از هامبورگ برای سر زدن به اینجا برنامه ‌ریزی کنید

منطقه Schloss Ahrensburg

در شمال شرقی هامبوگ در منطقه Schloss Ahrensburg شهری به نام Ahrensburg قرار دارد که به دلیل قلعه قدیمی ای که در آن وجود دارد بسیار مشهور شده است. این قلعه در حال حاضر به موزه تبدیل شده و بسیاری از تزیینات و وسایل داخلی آن به همان حالت اصلی باقی مانده ‌اند. این قلعه در سال ۱۵۹۵ ساخته شده است و بازدید از آن تجربه ‌ی جذابی است که شما را با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا می‌کند.

مناطق Vierlande و Marschlande

منطقه ای گردشگری در ده کیلومتری جنوب شرقی شهر هامبورگ قرار دارد که شامل نواحی حاصل خیز و کم ارتفاع می شود. این دو منطقه به نام های Vierlande و Marschlande از جاذبه های این شهر و روستاهای کوچک و دیدنی است که می توانید در آن کلیساهای کوچک و قدیمی متعددی را دیدن کنید و نهایت لذت را از گشت و گذار در طبیعت آن ببرید.

جاذبه های هامبورگ

انتخاب اقامتگاه مقرون به صرفه در سفر به هامبورگ


قیمت هتل‌ها که با توجه به ستاره‌ی آن‌ها معلوم است و هزینه‌ی اقامت در یک هتل سه ستاره به بالا بیش‌تر از شبی ۱۰۰ یورو در می‌آید. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ سفر به آلمان سر به فلک بزند، ماندن در هتل توصیه نمی‌شود. هاستل‌ها گزینه‌ی بهتر و مقرون به صرفه‌تری هستند. به‌خصوص در اروپا که تمامی هاستل‌ها از استاندارد اروپایی برخوردارند.


برای رزرو هاستل، اگر کارت اعتباری بین‌المللی دارید، حتما از طریق اینترنت و قبل سفر اقدام کنید. خبر خوب این‌که، قیمت هتل و هاستل در آلمان به نسبت سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. اگر اهل در دورم (اتاق‌های همگانی) خوابیدن هستید با شبی ۱۰ تا ۳۰ یورو یک تخت و لاکر به شما می‌دهند، اما اگر اتاق خصوصی را ترجیح می‌دهید می‌توانید با پرداخت شبی ۵۰ یورو یکی داشته باشید. البته قیمت اتاق با توجه به داشتن حمام و دستشویی جداگانه ممکن است بیش‌تر هم بشود.


در هتل‌های ارزان‌ قیمت هم می‌توانید اتاقی با همین قیمت‌ها پیدا کنید. کافی‌ست خوب اینترنت را زیر و رو کنید. این‌طوری هزینه‌ سفر به آلمان بسیار کاهش می‌یابد.


هزینه حمل و نقل در سفر به هامبورگ

  • بنزین: هزینه هر لیتر بنزین در هامبورگ، ۱.۳۲ یورو است.
  • اتوبوس و مترو : هزینه ی خرید بلیط ماهانه برای رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در هامبورگ ۸۲.۵۰ یورو است. اگر به صورت روزانه به بلیط نیاز دارید، برای خرید بلیط یک مسیره ی وسایل حمل و نقل عمومی باید ۳.۰۵ یورو هزینه کنید.
  • تاکسی: هزینه سفر با تاکسی از ۳.۳۰ یورو شروع می شود و به ازای هر کیلومتر ۲ یورو به مبلغ اولیه آن اضافه می شود.

هزینه خورد و خوراک در سفر به هامبورگ


غذا در آلمان بسیار ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. چند نکته‌ی مهم برای این‌که بتوانید با شیوه‌های ارزان‌تر و خیلی جذاب شکم‌تان را سیر کنید:

  • قید رستوران‌ها لوکس را بزنید.
  • غذاهای خیابانی در آلمان فت‌و‌فراوان، ارزان و مطمئن‌اند. با دو سه یورو می‌توانید سوسیس آلمانی بخورید.
  • اگر امکانات، حوصله و وقتش را دارید خودتان پخت‌و‌پز کنید. این پیشنهاد به‌خصوص برای کسانی که سفری طولانی مدت را برنامه‌ریزی می‌کنند بسیار مناسب است. اگر خودتان بپزید و بخورد، می‌توانید در هفته هزینه‌ای بین ۵۰ تا ۷۰ یورو برای خورد و خوراک‌تان کنار بگذارید.
  • غذاهای و ساندویچ‌های سرد و آماده‌ی سوپرمارکتی هم گزینه‌های خوبی هستند. حدود ۳ تا ۶-۷ یورو باید برای یک وعده از این غذاها کنار بگذارید.
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های کشورهای دیگر را حتما امتحان کنید، هم فال است هم تماشا. قیمت آن‌ها بسیار ارزان‌ است و کیفیت و مزه‌ی غذاها عالی‌ست. رستوران‌های خاورمیانه‌ای، ترکی و آسیای تنوع غذایی بالا و قیمت‌های معقولی دارند و هزینه‌ سفر به آلمان را بسیار کاهش می‌دهند.

نکته : هزینه ها و مبالغ ذکر شده مربوط به سال 96 است.

divider

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits