دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قوانینی که شما را به توریست حرفه ای تبدیل می کند
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قوانین توریست حرفه ای: همیشه با گفتن این کلمه تصویر افرادی در ذهن ما می آید که نقشه های بزرگ در دست دارند، و در یک پیاده روی شلوغ و پر ازدحام در حال رفت و آمد هستند.و...

قوانینی که شما را به توریست حرفه ای تبدیل می کند

کلمه توریست همیشه یک واژه منفی برای ما تداعی می کند.‌ همیشه با گفتن این کلمه تصویر افرادی در ذهن ما می آید که نقشه های بزرگ در دست دارند، و در یک پیاده روی شلوغ و پر ازدحام در حال رفت و آمد هستند.‌افرادی که دست هایشان به دوربین چسبیده و از آن جدا نمی شوند، در صفحه موبایل خود در حال تماشای مکان های جدید هستند به جای این که به مناظر جدید و زیبای اطراف نگاه کنند و لذت واقعی ببرند نه لذت مجازی! در واقع این‌گونه توریست ها در زمان حال زندگی نمی کنند.‌ کتاب راهنمای توریست تمام مکان هایی که باید از ان ها دیدن کند را به او معرفی می کنند اما نحوه ی پیدا کردن این مکان ها را نشان نمی دهد.

به قول نویسنده های انگلیسی زبان، یک مسافر هر چه که در مسیر او قرار بگیرد را می بیند اما یک توریست به دنبال دیدنی هایی می رو که از قبل به دنبال آن آمده است.

اگر اغراق نکنم من به شخصه زمانی که به سفر می روم به معنای واقعی یک توریست عمل می کنم. توریست واقعی بودن شبیه خوردن یک داروی تلخ است اما سعی می کنم در طول سفر جوری رفتار کنم که هم توریستی من از یکنواختی توریست بودن وحشت زده و منزجر نشود.

توریست

7 قانون برای توریست خوب بودن :

1. با افراد محلی صحبت کنید

ممکن است در بین صدها صفحه از کتاب های راهنما، مجلات توریسی و وبلاگ های مسافرتی در حال جستجو باشید که البته کار بسیار درستی می کنید اما در این مورد هیج کاری مهم تر و موثر تر از صحبت با افراد محلی نیست. هیچ کس مثل افرادی که در محل زندگی می کنند، زیر و بم محل را نمی شناسند. پیشنهاد من به شما این است که با افراد محلی صحبت کنید و جذاب ترین نقاط را از آن ها پرس و جو کنید نه از عکس های روی مجله ! با این کار رضایت خود از دیدن مناظر جدید را برای خود تضمین‌ کنید‌. ممکن است کمی نگران زبان افراد محلی باشید و یا این که ارتباط درستی بر قرار نکنید اما بدون شک ارزش دارد.

2. مکان های جدید کشف کنید

اگرچه کتاب راهنما و پرس و جو از افراد محلی منابع بسیار مناسبی برای جمع آوری اطلاعات می باشند اما آن ها همه چیز را در مورد مقصد و هدف شما نمی دانند. اگر کمی به خود زمان دهید و از گم شدن در بین مسیر واهمه نداشنه باشید، می توانید با عجایب و زیبایی ها و اموال طبیعی که از دید خیلی از ما پنهان مانده است، آشنا شوید. به دنبال نقاطی باشید که هیچ توریستی قبل از شما از آن بازدید نکرده است، انگار که آن مکان متعلق به شماست.

3. از هم توریستی خود عکس های خوبی ثبت کنید

هیچ بخشی در سفر خسته کننده تر از آن نیست که از هم سفر یا هم توریستی خود بخواهید از شما عکس بگیرد و وقتی عکس را مشاهده کردید، با صحنه ای زیبا مواجه نشوید. عکسی که فقط خود شما در آن معلوم هستید و هیچ اثری از مناظر زیبای اطراف شما نیست. مناظری که به بخاطر همان ها اقدام به عکس گرفتن کردید.

برای گرفتن یک عکس خوب در یک ناحیه بیش از یک عکس ثبت کنید. زوایای مختلف را برای عکس گرفتن امتحان کنید. این کار بیشتر از دو دقیقه وقت شما را نمی گیرد و باعث می شود بعد ها با دیدن عکس ها لذت بیشتری ببرید.

4. اطراف را به دقت نگاه کنید و بعد از عکس گرفتن دست بکشید

آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که در هنگام رانندگی در مسیر جاده هیچ توجهی به مسیر اطراف خود ندارند؟ یا این که ترجیح می دهید برای دیدن مناظر اطرف روی ترمز بزنید و مناظر را تماشا کنید تا این که ارام برانید و در حین رانندگی اطراف را ببینید؟ این موصوع تقریبا شبیه عکاسی است. حتما متوجه شدید که بیشتر افراد به نگاه سطحی به اطراف شروع به عکاسی می کنند و به دنبال سوژه های ناب نیستند، مخصوصا که در شهر های پر ازدحام مثل نیویورک باشند که پیاده رو ها مثل اتوبان شلوغ است. بهتر است رفت و آمد خود را در مکان های شلوغ کم کنید تا تمام مناظر را به دقت مشاهده کنید و عکس های ناب ثبت کنید.

5. دوربین را زمین بگذارید

دوربین خود را زمین بگذارید. ممکن است ارزش یک عکس یا تصویر به اندازه ی هزاران کلمه باشد اما‌گاهی اوقات باز هم حس واقعی طبیعت در عکس کاملا منعکس نمی شود‌ . بنابراین برای مدتی دوربین و گوشی خود را کنار بگذارید و در لحظه در مناظر با تمام وجود غرق شوید. گاهی اوقات هیچ عکسی نمی تواند ، زیبایی واقعی یک منظره را منعکس کند.

6. پرس و جو کنید

به عنوان یک توریست وقتی در حال بازدید از مناظر و موزه ها هستید، ناخودآگاه حجم زیادی از اطلاعات به سمت شما ارسال می شود. اما به راحتی از یک گوش می شنویم و از گوش دیگر در می کنیم و هیچ کدام در ذهنمان ثبت نمی شود. منظور من این نیست که خود را در تنگنا و سختی قرار دهید و تمام اطلاعات را به خاطر بسپارید، البته که این کار غیر ممکن است . اما بهتر است اگر چیزی شنیدید که توجه شما را برانگیخت ، دوباره سوال بپرسید و عمیقا جستجو کنید تا به سوالاتی که از پس آن اطلاعات برایتان پیش امده برسید. مخصوصا اگر با فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت با سنت های خود مواجه شدید. حقیقتا داشتن اطلاعات در مورد هر آنچه که پیش روی شماست و یا هر کاری که در حال انجام آن هستید ، تجربه شما را پربار تر و معنادار تر خواهد کرد.

7. محترمانه برخورد کنید

ممکن است از فردی پرس و جو کنید و هنگام توضیح آن فرد سر خود را به نشانه تایید تکان دهید اما در خیلی از فرهنگ ها این سر تکان دادن نشانه بی احترامی به حرف طرف مقابل می باشد، در کشور هایی مثل اروپا این قضیه صدق می کند.

divider

دراین رابطه بیشتر بخوانید:

با SpaceShipTwo سفینه‌ای که قرار است توریست‌ها را به گردش فضایی ببرد آشنا شوید

بدروم، زنده ترین شهر توریستی ترکیه

گرانترین شهرهای توریستی جهان کدامند؟

تهیه و تولید مجله دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits