دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جملات انگیزشی تأثیرگذار از مایکل جردن اسطوره بسکتبال
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مایکل جردن از بهترین بازیکنان بسکتبال بوده که در این مطلب قصد داریم جملات انگیزشی او را که به گونه ای موجب رسیدن به موفقیت او شده است را معرفی نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

جملات تأکیدی مایکل جردن

مایکل جردن کیست ؟

مایکل جفری جردن، (Michael Jordan) (زاده ۱۷ فوریه ۱۹۶۳)، همچنین با حروف ابتدایی نامش MJ نیز شناخته می‌ شود، بازیکن حرفه‌ ای سابق بسکتبال اهل آمریکا، کارآفرین، و مالک عمده و همچنین رئیس تیم بسکتبال شارلوت هورنتز می‌باشد.

جردن بروکلین، نیویورک زاده شد، پدرش جیمز جردن سرپرست تجهیزات یک کارخانه و مادرش دلوریس کارمند بانک بود. خانواده جردن هنگام کودکی او به ویلمینگتن در کارولینای شمالی نقل مکان کردند.

مایکل جردن چهارمین فرزند از پنج فرزند خانواده است، دو برادر بزرگ‌ تر با نام‌های لری و جیمز جونیور جردن، و یک خواهر بزرگ‌ تر، دلوریس و خواهری کوچک‌ تر به نام روزلین دارد.

مایکل جردن نه تنها بهترین بسکتبالیست تاریخ به شمار می‌رود بلکه به عنوان یک ورزشکار مورد احترام دیگران است و یک قهرمان به حساب می‌آید.

نگاه به کارنامه حرفه‌ای جردن و مشاهده موفقیت‌های او نشان می‌دهد که چرا جردن این قدر تحسین شده است. او برای اولین بار در سال 1984 با تیم آمریکا به المپیک رفت و باعث شد که این تیم مدال طلا کسب کند. متوسط امتیازآوری جردن در هر بازی 17.1 بود.

جردن بعد از المپیک به تیم شیکاگو بولز پیوست و به یکی از ستاره‌های بسکتبال تبدیل شد. او در سال 1991 برای اولین بار قهرمان NBA شد.

جردن دوباره در المپیک 1992 بارسلون با تیم آمریکا مسابقه داد. آمریکا با نتیجه 117 بر 85 مقابل کرواسی در فینال پیروز شد و برای بار دوم با جردن مدال طلا کسب کرد. در این المپیک نیز متوسط امتیازآوری جردن 14.9 امتیاز در هر بازی بود.

جردن بعد از پایان کار حرفه‌ ای‌ اش ارزشمندترین بازیکن NBA شناخته شد. جردن با شیکاگو بولز 6 بار قهرمان NBA شد و به طور متوسط در هر بازی در لیگ NBA 30.12 امتیازآوری داشت.

افتخارات ورزشی مایکل جردن

  1. پنج مرتبه بدست آوردن جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌ بی‌ ای
  2. ده مرتبه قرار گرفتن در تیم اول تیم منتخب ان‌ بی‌ ای
  3. نه مرتبه تیم اول تیم منتخب مدافعین ان‌ بی‌ ای
  4. چهارده بار حضور در بازی ستارگان ان‌ بی‌ ای
  5. سه بار گرفتن جایزه با ارزش ترین بازیکن بازی ستارگان ان‌ بی‌ ای
  6. ده بار کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن فصل ان‌ بی‌ ای
  7. شش عنوان بیشترین توپ‌ ربایی فصل
  8. شش بار بدست آوردن جایزه بهترین بازیکن مرحله حذفی ان‌ بی‌ ای
  9. کسب جایزه بهترین مدافع سال ان‌بی‌ای در سال ۱۹۸۸.

مایکل جردن در کنار دستاوردهای متعددش، رکوردهای ان‌ بی‌ ای برای بالاترین معدل امتیازآوری فصل (۳۰٫۱۲ امتیاز در هر بازی) و بالاترین معدل امتیازآوری مرحله حذفی (۳۳٫۴۵ در هر بازی) را نیز در اختیار دارد.

در سال ۱۹۹۹، مایکل جردن از سوی ای‌ اس‌ پی‌ ان بزرگترین ورزشکار قرن بیستم آمریکای شمالی نام گرفت، و در فهرست بزرگترین ورشکاران قرن آسوشیتد پرس بعد از بیب روث جایگاه دوم به او اختصاص داده شد.

مایکل جردن دوبار مشمول قرار گرفتن در تالار مشاهیر بسکتبال شده است، سال ۲۰۰۹ برای دوران بازی حرفه‌ ایش، و سال ۲۰۱۰ به عنوان عضوی از تیم بسکتبال مردان المپیک ۱۹۹۲ ایالات متحده یا «تیم رویایی».

مایکل جردن همچنین با ستایش عمومی محصولاتش شناخته می‌شود. او عامل موفقت برند کفش‌های ورزشی ایر جردن نایکی بود، که سال ۱۹۸۵ معرفی شدند و تا به امروز محبوبیت‌ شان را پا برجاست.

وی همچنین در فیلم سینمایی جم فضایی محصول ۱۹۹۶ در نقش خودش ظاهر شد. سال ۲۰۰۶ رئیس و مالک بخشی از تیم بسکتبال شارلوت بابکتز سابق شد، سال ۲۰۱۰ با خرید بخش دیگری از سهام تیم حق اداره آن را نیز در اختیار گرفت.


جملات انگیزشی موفقیت

Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships

نبوغ بازی رو میبره اما کار تیمی و هوش برنده رقابت میشه.


I can accept failure, everyone fails at something. But I can’t accept not trying

من می تونم شکست رو قبول کنم، همه در بعضی چیز ها شکست می خورند اما نمی تونم تلاش نکردن رو قبول کنم.


Always turn a negative situation into a positive situation

همیشه یک وضعیت منفی رو تبدیل به یه وضعیت مثبت کنید


Limits, like fear, is often an illusion

محدودیت ها شبیه ترس می مونه بیشتر اوقات توهم است.


I’ve failed over and over and over again in my life and that is why I succeed

من دوباره و باز دوباره شکست خوردم در زندگیم و این دلیل پیروزی منه.


بیشتر بخوانید:

با این جملات انگیزشی هرگونه شکست را به راحتی پشت سر بگذارید

با این جملات انگیزشی از جیم ران به موفقیت برسید

جملات انگیزشی رسیدن به هدف

من بیش از 9 هزار پرتاب را در دوران بازی‌ ام از دست دادم. حدود 300 بازی را باختم. 26 بار می‌ توانستم با پرتابم باعث برد تیم شوم اما پرتاب را از دست دادم. من بارها شکست خوردم و به همین خاطر موفق شدم.


اگر می‌ خواهید پیروز شوید، همیشه مانع در پیش روی شما خواهد بود. برای من هم این اتفاق افتاده است. برای همه همین طور است. اما موانع نباید شما را متوقف کنند. اگر شما به سمت یک دیوار می‌دوید، دور نزنید و متوقف شوید. سعی کنید از دیوار بالا بروید از آن رد شوید و بر آن غلبه کنید.


بعضی افراد می‌ خواهند که به موفقیت برسند. بعضی افراد آرزو می‌ کنند که به موفقیت برسند اما دیگرانی هستند که موفقیت را می‌ سازند.


اگر سخت تلاش کنی نتیجه آن را می‌ بینی و در زندگی نیاز به هیچ میانبر دیگری پیدا نمی‌ کنی.


بیشتر بخوانید:

سخنان انگیزشی چارلی چاپلین برای زندگی و موفقیت

با این جملات انگیزشی زیبا حجاب خود را تقویت نمایید

با این جملات انگیزشی از ارنستو چه گوارا روحیه خود را تقویت کنید

با این جملات انگیزشی در شغل خود بهترین باشید

با این جملات انگیزشی پولدار شوید !



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits