دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عجیب ترین عمل های جراحی + عکس

جراحی های عجیب و وحشتناک جهان

عجیب ترین عمل های جراحی + عکس
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عجیب ترین جراحی ها : عمل های جراحی هر کدام شرایط و ضوابط خود را دارند و با توجه به تجربه های پزشکان میتواند موفق باشد یا اینکه شکست خورده و مشکل بیمار بیشتر شود.

عجیب ترین جراحی های چندش آور دنیا + تصاویر دیدنی

جراحی بخش های مختلف بدن نیاز به ترفندهای متفاوتی از سوی پزشکان دارند اما برخی مواقع پزشکان دست به کارهای عجیبی می زنند و عمل های جراحی را به گونه ای غیر متعارف انجام میدهند و حیرت جهانیان را بر انگیخته می کنند.

6 عمل جراحی عجیب در دنیا

1. رشد گوش در دست

Ear growth in the hand

"شری والترز" اهل آمریکا یکی از بیمارانی است که پزشکان او دست به کاری بسیار عجیب زدند و با استفاده از غضروف های قسمت دنده هایش برای او یک گوش ساختند. البته آن ها این بخش را طراحی کرده و زیر پوست دستش قرار دادند تا در آنجا رشد کند و سپس گوش را در جای خود نصب کردند. این خانم بر اثر یک بیماری مجبور شده بود بخشی از جمجمه و یکی از گوش هایش را از سرش جدا کند.

separator line

2. جمجه داخل شکم

Skull inside the abdomen

"جمی هلتون" در حالی که برای یک جلسه تفریحی به ماهی گیری رفته بود دچار سانحه شد و در پی این سانحه بخشی از جمجمه اش کنده و تقریبا در استانه جدایی بود. پزشکان برای اینکه بتوانند او را معالجه کنند جمجمه اش را جدا کردند و در شکمش قرار دادند. در این مدت جمجمه او کاملا پاک و بدون هیچ آلودگی باقی ماند و سپس بعد از 42 روز که خونریزی مغز رفع شد آن را با موفقیت در جای قبلی قرار دادند.

separator line

3. شاخ برای رفع مشکل بچگی

زمانی که برای اولین بار مادر "جرج اشمن" او را دید از مشاهده لکه روی سرش بسیار ناراحت و شکه شد. این پسر بچه از همان لحظه تولدش با یک نشانه همراه بود و آن هم یک لکه بسیار بزرگ قرمز رنگ روی سرش بود که او را از دیگر کودکان جدا می کرد. پزشکان برای درمان او مواد خاصی را زیر پوست او وارد کردند که باعث شد دو شاخ بزرگ روی سرش ایجاد شود. به مرور زمان و پس از تقریبا 3 ماه این مواد کم کم جذب پوست شده و لکه سرش از بین رفت.

separator line

4. پای برعکس

پای برعکس

"دوگان اسمیت" پسر بچه 13 ساله ای است که شاید یکی از متفاوت ترین زندگی های دنیا را داشته باشد. او از کودکی مبتلا به سرطان استخوان بوده است و به مرور با پیشرفت این بیماری مجبور شد تا در سال 2008 پای راستش را قطع کند. از آنجایی که در صورت قطع این پا دیگر قادر به راه رفتن نبود پزشکان دست به کاری جالب زدند. آن ها قسمت میانی پای او که دچار بیماری بود قطع کردند و سپس پایش را برعکس در همان محل قرار دانند انی باعث شد تا مچ پایش به جای زانو قرار بگیرد و دیگر می توانست از پای مصنوعی نیز استفاده کند. او این روزها بسیار سرحال است و از انجام ورزش هایی مانند بسکتبال و بیسبال لذت میبرد.

separator line

5. پیوند دست و پا

پیوند دست و پا

"مینگ لی" دختر 9 ساله چینی است که در سال 2010 در حالی که در حال بازگشت به خانه بود با یک تراکتور تصادف کرد و از روی دستش عبور کرد. پزشکان اعتقاد داشتند که نباید دست او را در همان لحظه پیوند زد چرا که شدت حادثه بسیار زیاد بود. پزشکان دست او را به پایش پیوند زدند و پس از 3 ماه بار دیگر دست را به جای اولش بازگرداند. در این مدت رگ های پا کار خون رسانی به دست را نیز انجام میدادند و دست بهبود یافت. او پس از این میتوانست مچ خود را کمی تکان دهد اما جراحی های بیشتری برای او نیاز است.

separator line

6. انگشت روی شکم

انگشت روی شکم

بار دیگر پزشکان چینی یک عمل بسیار جالب را انجام داده اند. چندی پیش یک نجار به نام "ونگ یانگ جین" بند انگشتش را در یک سانحه از دست داد و سریعا به بیمارستان در انجا پزشکان تصمیم گرفتند در یک حرکت ریسکی انگشتش را به شکمش پیوند بزنند به این امید که شاید با گذشت زمان یک بار دیگر انگشت او رشد کرده و درست شود. این عمل در عین شگفت انگیزی کاملا موفق بود و این نجار بار دیگر انگشتش را بدست آورد.

همچنین بخوانید:

عکس از عجیب ترین عمل های زیبایی در دنیا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits