دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حقایقی جالب درمورد دلار و تصاویر روی آن
125
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شاید تا به حال این سوال در ذهن شما وجود داشته که علائم و تصاویر روی انواع دلار چه مفهومی دارند. با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما درمورد دلار پاسخ دهیم.

تصاویر روی دلار

تصاویر روی انواع دلار موضوع مورد بحث ماست. کمترین مقدار اسکناس دلار آمریکا یک دلار بوده و بیشترین مقدار آن اسکناس صد دلاری است. اسکناس های خرد در گذشته کاربرد داشته اند مانند 1-2-3-5 دلاری اما با گذشت زمان برخی از آن ها تغییر کرده و یا دیگر چاپ نمی شوند.

البته اسکناس های درشت در گذشته رونق داشته است. ۱۰۰ دلاری با ارزش ترین پول چاپ شده آمریکا می‌باشد، باید گفت که هزینه تمام شده در هنگام چاپ دلار آمریکا بر قیمت دلار تاثیر می گذارد. در ۱۳ ژوئیه ۱۹۶۹، اسکناس‌های ۵۰۰ دلاری، ۱٬۰۰۰ دلاری، ۵٬۰۰۰ دلاری و ۱۰٬۰۰۰ دلاری کنار گذاشته شدند.

از ابتدای سال 1397 تاکنون قیمت دلار آمریکا با نوسانات بسیار زیادی زیادی مواجه شده است. تصاویر روی دلار دستخوش تغییراتی بوده اند، تصویر اشخاص مختلف در طول تاریخ بر روی دلارها نقش بسته است.

عکس روی یک دلاری چه کسی است ؟

عکس روی 50 دلاری/عکس مخفی روی دلار

روی اسکناس یک دلاری تصویر جرج واشینگتن نقش بسته است. او از ژنرال های ارتش و اولین رئیس جمهور آمریکاست. او از سال 1789 تا 1797 در این سمت بوده است. او همچنین از چهره های بزرگ آمریکایی است که می توان ریاست جمهوری او را با آغاز دوره قاجار و پایان زندیه در ایران مصادف دانست.


عکس روی دو دلاری چه کسی است ؟

عکس ابراهام لینکلن روی دلار/معنی عکس های روی دلار

این اسکناس حاشیه های زیادی را پست سر گذاشته، در گذاشته اسکناس دو دلاری در 4 مدل چاپ می شده و تعداد آن نیز در مقابل دیگر اسکناس ها کمتر بوده، همین امر باعث حساس شدن مردم در حساب و کتاب شده و عده ای نیز برای اسکناس دو دلاری داستان های خرافه ای زیادی گفته اند.

در حال حاضر تصویر روی این اسکناس متعلق به توماس جفرسون می باشد و تصویر پشت سر آن شرح اعلامیه استقلال آمریکا را نشان می دهد.


عکس روی پنج دلاری چه کسی است ؟

عکس روی ده دلاری کیست/عکس دلار زیاد

بر روی این اسکناس تصویر آبراهام لینکلن و پشت آن نیز تصویر یادبود وی نقش بسته است. او اولین رئیس جمهور آمریکا (و شانزدهیمن رئیس جمهور) از حزب جمهوری خواه بود.

او به برده داری در آمریکا پایان داد، او پایه‌گذار خردورزی، آزادی، برابری، دموکراسی و احیاگر اندیشه‌های والای انسانی بود. او همچنین ژنرال ها را انتخاب کرد و استراتژی آن‌ها را تأیید نمود، افسران ارشد غیرنظامی را برگزید، بر دیپلماسی، عزل و نصب و فعالیت‌های حزب نظارت کرد، و از طریق پیام‌ها و سخنرانی‌ها نظرات عموم را جلب نمود.

توان بالای او در سخنوری قدرت تأثیرگذاری او را افزایش می‌داد. نطق گتیسبرگ وی تأثیر ماندگاری بر ارزش های آمریکا داشت.


عکس روی ده دلاری چه کسی است ؟

عکس روی دلار متعلق به کیست/عکس روی دلار

اسکناس ۱۰ دلاری آمریکا یکی از اسکناس های رایج کشور ایالات متحده آمریکا می باشد. بر روی این اسکناس چهره الکساندر همیلتون از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا و مؤسس نظام مالی این کشور نقش بسته است. تصویر پشت اسکناس ده دلاری هم مربوط به ساختمان خزانه داری آمریکاست.

قرار است تا سال 2020 در آمریکا علاوه بر تصویر الکساندر همیلتون روی یک سری از اسکناس های 10 دلاری تصویر یک زن نقش ببندند. توزیع این اسکناس قرار است با صدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان در آمریکا صورت پذیرد. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده صاحب این تصویر باید نماد تمام و کمال دموکراسی در کشور باشد.


عکس روی 20 دلاری چه کسی است ؟

عکس روی دلار آمریکا کیست/عکس روی دلار آمریکا مربوط به کیست

این تصویر متعلق به آندرو جکسون از روسای جمهور سابق آمریکاست. تصویری که پشت این اسکناس نقش بسته نیز مربوط به کاخ ریاست جمهوری آمریکا معروف به کاخ سفید می باشد.

در حال حاضر وزیر خزانه داری آمریکا در پی یک نظر سنجی بر آن شده تا تصویر یک زن سیاه پوست را جایگزین نماید، تصویر این زن که هریت تابمن نام دارد توسط هیلاری کلینتون و اشخاص مهم دیگر به عنوان بهترین تصویر برای جایگزین شدن عکس فعلی یاد شده است.

هریت باتمن شهرت خود را برای مبارزه با برده داری و ایجاد شبکه ای برای مبارزه با آن بدست آورده است.


عکس روی پنجاه دلاری چه کسی است ؟

عکس روی دلار/عکس پالت دلار

تصویر روی اسکناس پنجاه دلاری آمریکا متعلق به رئیس جمهور گرانت و تصویر پشت اسکناس مربوط به کاخ کنگره آمریکاست. این اسکناس هم مانند بقیه با دقت زیادی طراحی شده است.


عکس روی صد دلاری چه کسی است ؟

عکس کیف دلار/عکس های روی دلار

تصوری روی اسکناس 100 دلاری متعلق به بنجامین فرانکلین مخترع و دیپلمات آمریکاییست، همچنین در پشت 100 دلاری هم یک تصویر از سالن استقلال آمریکاست.

بنجامین فرانکلین از بزرگان آمریکاییست او یک همه چیز دان، فیزیک دان، فعال مدنی و سیاست مدار بود که البته هیچ وقت رئیس چمهور آمریکا نبوده است اما یکی از شخصیت های تاثیرگزار در آمریکاست.


حقایقی جالب درمورد دلار

دلار تنها 18 ماه عمر می کند !

عمر هر اسکناس دلار 18 ماه است چون وقتی به این سن رسید، توسط دولت از چرخه خارج می شود. در واقع هر دلار از روز چاپ تنها 18 ماه در بازار باقی می ماند.

بعضی جوامع در داخل آمریکا پول مخصوص به خود را دارند

برخی جوامع در داخل آمریکا هستند که از دلار به عنوان پول رایج استفاده نمی کنند. به عنوان نمونه پارک شهری والت دیزنی در این کشور پول مخصوص به خود را دارد.

برخی کالج ها هم از پول های خاص خود برای دانشجو ها استفاده می کنند.

بنجامین فرانکلین تنها غیررئیس جمهوری که تصویرش روی دلار رفت

اسکناس 100 دلاری تنها اسکناسی است که تصویر رئیس جمهوری از آمریکا را روی خود نمی بیند و به جای آن ها، تصویر بنجامین فرانکلین در روی این اسکناس ها دیده می شود.

آقای فرانکلین از جمله پدران بنیانگذار آمریکا بوده است.

بیشترین اسکناس جعل شده در آمریکا اسکناس 20 دلاری بود

تا پیش از تاسیس US Mint که محل تولید اسکناس در آمریکاست این اسکناس های 20 دلاری بودند که بیشترین جعل را در آمریکا داشتند و رتبه دوم هم به 100 دلاری ها اختصاص داشت.

مجازات جعل اسکناس در آمریکا مرگ است.

95% پول های منتشر شده در آمریکا جایگزین دلارهایی می شود که از کشور خارج شده است

US Mint روزانه 37 میلیون اسکناس معادل 696 میلیون دلار چاپ می کند که 95% آن ها در واقع پول تازه نیستند و جایگزین پول های قبلی می شوند.

اولین دلار کی چاپ شد ؟

اولین بار در سال 1862 خزانه داری آمریکا برای جبران کمبود سکه و تامین مالی جنگ داخلی خود چاپ کرد. از آنجایی که سکه ها از طلا و نقره ساخته شده بود در طول مدت جنگ مردم به نگهداری و جمع آوری سکه ها روی آورده بودند زیرا مطمئن بودد ارزش آن ها افت نمی کند.

چند درصد اسکناس های دلار یک دلاری هستند ؟

تقریبا نصف، در حال حاضر 48 درصد اسکناس های دلار یک دلاری هستند و این موضوع برای کم ارزش شدن اسکناس ها و کم کردن جرم می باشد.

جنس دلار از چیست ؟

سکه ها معمولا از مس و عنصر دیگری مانند روی یا نیکل ساخته می شوند و اسکناس ها از 25 درصد پنبه و 75 درصد کتان ساخته می شوند.

آیا تا به حال عکس زن روی دلار بوده است ؟

بله ، مارتا واشنگتن تنها زنی است که تا به حال عکسش روی اسکناس های دلار چاپ شده است.

بیشتر بخوانید:

فرق دلار آبی و سفید چیست و چگونه دلار تقلبی را تشخیص دهیم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (125 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits