دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تمام غولهای بازی نبرد فناپذیران - نسخه ی 11

معرفی تمام شخصیتهای مورتال کامبت Mortalkombat از ابتدا تا کنون

تمام غولهای بازی نبرد فناپذیران - نسخه ی 11
15
زمان مطالعه: 12 دقیقه
اگر به بازیهای کامپیوتری علاقه مند هستید بی شک بازی هیجانی و مبارزه ایی مورتال کامبت را می شناسید .از نسخه ی ابتدایی بازی مورتال کامبت تا آخرین ورژن آن که نسخه ی یازدهم این بازی است تغییرات بسیاری در شخصیت های این بازی ایجاد شده است . در این مطلب می...

درباره ی بازی مورتال کامبت

بازی مورتال کامبت نخستین بار بر روی کنسول‌های آرکید منتشر شد. این بازی در سبک مبارزه‌ای بوده و به صورت‌های تک نفره (آرکید یا نبردهای پیاپی) , دونفره یا ماجراجویی (در نسخه راهبان شائولین) بازی می‌شود.

روند بازی در تمام نسخه‌های مورتال کامبت تا حد زیادی یکسان بوده و بدین ترتیب است که در صفحه اول، بازیکننده شخصیت جنگجوی خود را انتخاب کرده و طی چند راند به مبارزه با شخصیت رایانه یا بازیکنندهٔ دوم می‌پردازد.

برنده بازی کسی است که بتواند در دو مرحله پیروز شود. از جمله بخش‌های قابل ذکر این بازی فیتالیتی است. پس از دو بار بردن، جنگجوی باخته در حالت گیج و نیمه جان قرار می‌گیرد و بر اساس جنسیت شخصیت‌ها پیغام تمامش کن (Finish Him/Her) به جنگجوی برنده داده می‌شود. در این لحظه جنگجوی برنده این فرصت را دارد تا با استفاده از فنون ویژه که به فیتالیتی معروف است ضربه آخر را وارد نموده و بازی را ببرد.

نسخه‌های مورتال کامبت

  1. مورتال کامبت ۱
  2. مورتال کامبت ۲
  3. مورتال کامبت ۳
  4. اسطوره‌های مورتال کامبت: ساب-زیرو
  5. مورتال کامبت: نیروی ویژه
  6. آلتیمت مورتال کامبت ۳
  7. مورتال کامبت: تریلوژی
  8. مورتال کامبت ۴
  9. مورتال کامبت: گولد
  10. مورتال کامبت: اتحاد مرگبار
  11. مورتال کامبت: نیرنگ
  12. مورتال کامبت: راهبان شائولین
  13. مورتال کامبت: آرماگدون
  14. مورتال کامبت علیه دنیای دی‌سی
  15. مورتال کامبت ۹
  16. مورتال کامبت اکس
  17. مورتال کامبت ۱۱

مورتال کامبت

اکنون بر روی کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 می توانید جدیدترین نسخه ی کامبت یعنی نسخه ی 11 را خریداری کنید .

فهرست تمام شخصیتهای بازی مورتال کامبت در یک نگاه
اسکورپیونساب - زیرواسکارلتاشرحارمَکارون بلکبو رای چو
صورت‌چرمی (مهمان)اسموکتِیوِندایروجَرِکجکسدوورا
استرایکرجیسون ورهیز (مهمان)اوناگاباراکابلیزتاکدا تاکاهاشیتانیا
جکی بریگزجیدجانی کیجخامیلیِنداریوسدراهمیندیگان
رایدنرینفراستشوجینکوکونگ جینکابالکَملین
ساب زیرودوورارایدنکورونیکاکالکتورکونگ لائوگورو
رینرپتایلریکوسِکتورساریناسایرکسسو هاو
لیو کانگکوان چیکسی کیجکینتاروکیراکیتاناکوتال کان
لی مِیکُبرامَوادوفوجینکایکنشیشیناک
کینوسونیا بلیدسیندلشیوافرا/تورشنگ سونگشائو کان
گراسمیتنوب سایباتوموکپموتاروهوتاروهویک
میلینامولاکنایت ولفنیتاراسترین

معرفی شخصیتهای اصلی مورتال کامبت

اسکورپیون - Scorpion

 اسکورپیون - Scorpion

مورتال کمبت بدون «اسکورپیون» نمی‌شود. نینجایی که همیشه در این بازی‌ها حضور داشته و یکی از شخصیت‌ های مورتال کمبت 11 هم به‌حساب می‌آید. او نینجایی است که یک‌بار کشته شده و از مرگ باز گذشته است. دیالوگ معروف او که Get Over Here است، ترس به جان همه می‌اندازد.


ساب زیرو Sub-Zero

 ساب زیرو Sub-Zero

در حالی که اسکورپیون حرکات آتشینی اجرا می‌کند، «ساب-زیرو» سرما و یخ را بر سر دشمنانش نازل می‌کند. او هم یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که در تمام نسخه‌های این مجموعه حضور داشته است.


رایدن - Raiden

رایدن - Raiden

خدای رعدوبرق، یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های مجموعه مورتال کمبت که در همه نسخه‌ها حضور داشته است. او فرستاده‌ای از بهشت است؛ اما در مورتال کمبت ۱۱ دیگر یک قهرمان نیک نیست و به گروه بد‌ها پیوسته است و همچنان قدرت‌های خداگونه خود را دارد. Raiden در این بازی قدرت‌های تاریکی دارد و با رعدوبرق قرمز رنگ به جنگ دشمنان می‌رود.


فراست - Frost

 فراست - Frost

او اولین بار به عنوان شاگرد ساب-زیرو در مورتال کامبت حضور پیدا کرد. او فردی بلند پرواز بود که تعهدش برای آموزش و مبارزه کردن تحت تاثیر غرور و خصومت‌هایش قرار گرفت. او نمی‌توانست افرادی مثل سیفو و سونیا را بالاتر از خودش ببیند.


Geras – شخصیت جدید

Geras – شخصیت جدید

شخصیت Geras برای اولین بار است که به مورتال کمبت اضافه شده است. او توانایی کنترل زمان و شن را دارد. از حرکات شنی او می‌توان به‌عنوان Projectile Attack یا حمله‌های از راه دور استفاده کرد. او حتی می‌تواند یک مدل بدلی از خودش درست کند و به‌وسیله آن دشمنان را فریب بدهد. همچنین کنترل زمان هم باعث می‌شود که او بتواند حرکات دشمنان را پیش بینی کند.


کالکتور - Kollector – شخصیت جدید

Kollector – شخصیت جدید

شخصیت Kollector هم یکی دیگر از قهرمان‌های تازه وارد مورتال کمبت است. او وظیفه دارد که همه‌چیز را جمع آوری کند تا بتواند با این کار شائو کان را تحت تاثیر قرار دهد. «کالکتور» از پولدارهای Outworld دزدی می‌کند و با این کار برای خودش ثروتی دست‌وپا کرده است. پس از مرگ شائو کان و به‌قدرت رسیدن کوتال‌کان، کالکتور در لیست مرگ کوتال کان قرار می‌گیرد.


سونیا - Sonya Blade

سونیا در مورتال کامبت

ژنرال «سونیا» بلید هم در مورتال کمبت 11 حضور دارد و بی‌رحم‌تر از همیشه دشمنان را از بین می‌برد. او پس از ازدواج با جانی کیج و بچه‌دار شدن، دورباره به یکی از قهرمان‌های مورتال کمبت تبدیل شده است. او همچنان حرکات اکروباتیک مخصوص خود را انجام می‌دهد.


باراکا - Baraka

Baraka در مورتال کامبت

«باراکا» در مورتال کمبت ۹ شخصیت داستانی نبود و تنها به‌عنوان یک قهرمان قابل بازی در این عنوان حضور داشت. او یکی از خشن‌ترین قهرمان‌های بازی است و صحنه‌های به‌شدت خونینی خلق می‌کند.


کیتانا - Kitana

کیتانا - Kitana

یکی از اعضای خاندان سلطنتی به مورتال کمبت 11 بازگذشته است. او شاهزاده‌ای با ۱۰ هزار سال سن است که مانند یک جوان ۲۰ ساله می‌ماند. او زمانی دخترخوانده شائو کان بوده و حتی نیروهای Outworld برای سرنگونی شائو کان را هم رهبری کرده است.


اسکارلت -Skarlet

اسکارلت -Skarlet

«اسکارلت» یکی از شخصیت‌های هیجان‌انگیز این بازی است. او از مورتال کمبت ۹ در این مجموعه حضور داشت؛ اما شایعه حضور او در این مجموعه بسیار قدیمی است. در دهه ۹۰ میلادی شایعه شده بود که یک نینجای زن در مورتال کمبت ۲ حضور دارد. حالا اسکارلت در مورتال کمبت ۱۱ حضور دارد و قدرت‌های بسیار عجیبی هم برایش طراحی شده است.


کونگ لائو - Kung Lao

Kung Lao

یکی از اعضای قدیمی معبد شائولین که به «کونگ لائو» معروف بود. او با شانگ‌سونگ و کوان‌چی اتحادی مرگ‌بار را تشکیل داده بودند. او به مورتال کمبت ۱۱ آمده تا ثابت کند چیزی از لو کنگ کم ندارد.


کینو - Kano

کینو - Kano

مورتال کمبت بدون حضور یکی از محبوب‌ترین مزدورهای تاریخ دیگر مورتال کمبت نیست. «کینو» با آن صورت نیمه آهنی که دارد در قسمت یازدهم هم قابل بازی است. کسی که تنها برای از بین بردن سونیا بلید به این مسابقات آمده و هنوز نمی‌دانیم او چه نقشی در داستان این قسمت دارد.


جید - Jade

جید - Jade

شخصیت «جید» را برای اولین بار در مورتال کمبت 3 دیدیم. یک نینجا بسیار خطرناک که به‌راحتی دشمنان را از پیش روی خود برمی‌دارد. جید در حالی که مرده است، اما توسط کوان‌چی دوباره زنده شده و در مورتال کمبت 11 حضور دارد.


ستریون - Cetrion – شخصیت جدید

ستریون - Cetrion – شخصیت جدید

شخصیت «ستریون» را هم برای بار اول است که در این مجموعه مشاهده می‌کنیم. اولین Elder God که می‌توان با آن بازی کرد. او با استفاده خاک، آتش، آب‌ و هوا با دشمنان مبارزه می‌کند. در ضربه آخر هم به هیولایی بزرگ‌تر از زمین تبدیل می‌شود و دشمن خود را با نوری که از دهانش خارج می‌شود، از بین می‌برد.


جانی کیج - Johnny Cage

جانی کیج - Johnny Cage

«جانی کیج» هم یکی از باحال‌ترین شخصیت‌های مورتال کمبت است ظاهر او کمی با آن چیزی که در مورتال کمبت X دیده بودیم، متفاوت است. کیج یکی از هفت شخصیت اصلی این مجموعه است و یک هنرپیشه بسیار پر ادعا هم به‌حساب می‌آید.


کِسی کیج - Cassie Cage

کِسی کیج - Cassie Cage

دختر سونیا بلید و جانی کیج هم در این بازی حضور دارد. «کسی کیج» را برای اولین بار در مورتال کمبت 10 دیده بودیم. شیوه‌ مبارزه او هم شبیه به جانی کیج و سونیا بلید است.


ارون بلک - Erron Black

ارون بلک - Erron Black

از لیست اچیومنت‌های لو رفته بازی مشخص شد که «ارون بلک» هم در بازی حضور دارد. البته کمی بعد استودیوی سازنده حضور این شخصیت را رسما تایید کرد. اولین حضور این شخصیت در مورتال کمبت X بود که خیلی سریع طرفداران زیادی پیدا کرد.


لو کنگ - Liu Kang

لو کنگ - Liu Kang

قهرمان معبد شائولین و زمین هم در این بازی دیده می‌شود. «لو کنگ» توسط معبد شائولین آموزش دیده و در اولین نسخه مورتال کمبت توانست شنگ‌سونگ را شگست دهد. این کار او باعث نجات زمین شد. او یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این سری به‌حساب می‌آید.


کوتال کان - kotal kahn

کوتال کان - kotal kahn

«کوتال کان» رییس ارون بلک به‌حساب می‌آید که در نسخه یازدهم مورتال کمبت می‌توان با آن بازی کرد. کوتال کان هم‌اکنون حاکم Outworld است. او می‌تواند با استفاده از قدرت خورشید با دشمنان مبارزه کند. قدرت خورشید به او نیروی بیشتری می‌دهد.


جکی بریگز -Jacqui Briggs

جکی بریگز -Jacqui Briggs

«جکی بریگز» دختر جکس و یکی از اعضای گروه ضربت کسی کیج به‌حساب می‌آید. این شخصیت را برای اولین بار در مورتال کمبت 10 مشاهده کردیم.


نوب سایبات - Noob Saibot

نوب سایبات - Noob Saibot

«ساب-زیرو» اصلی به مورتال کمبت 11 بازگشته است. نوب سایبات که نام اصلی او بای-هان است، در ابتدا روی نسخه آرکید مورتال کمبت دیده شد. بای-هان به قتل می‌رسد و برادر بزرگ‌تر او به‌عنوان ساب-زیرو انتخاب می‌شود؛ اما ساب-زیرو اصلی یا همان بای-هان به شکل مخفیانه به نوب سایبات تبدیل می‌شود. این شخصیت در مورتال کمبت 2 قابل بازی نبود؛ اما در مورتال کمبت 3 می‌شد با این شخصیت بازی کرد.


دوورا - D’vorah

دوورا - D’vorah

«دوورا» هم یکی دیگر از شخصیت‌های جدید این مجموعه به‌حساب می‌اید که در مورتال کمبت 10 آن را برای اولین بار مشاهده کردیم. او یک زن حشره مانند است که با استفاده از حشره‌هایی که در کنترل دارد، با دشمنان مبارزه می‌کند. دوورا دومین فرمانده اصلی کوتال کان به‌حساب می‌آید.



کابال - Kabal

کابال - Kabal

اولین بار «کابال» را در مورتال کمبت 3 مشاهده کردیم؛ اما هم‌اکنون به قهرمان شناخته‌‌شده‌ای تبدیل شده است. کابال در مورتال کمبت 10 قابل بازی نبود و نقش کوتاهی در داستان ایفا کرد؛ اما حالا در مورتال کمبت 11 حضور دارد.



جکسون بریگز - Jax

جکسون بریگز - Jax

«جکسون بریگز» یا «جکس» یک سرباز سایبری به‌حساب می‌آید که هر دو دست خود را در جنگ از دست داده است. به همین دلیل دو دست رباتی برای آن طراحی شده که قدرت او را دو برابر کرده است.



شانگ سونگ – shang tsung

شانگ سونگ – shang tsung

«شانگ سونگ» اولین شخصیتی است که در قالب DLC به این بازی اضافه می‌شود. او یکی از شخصیت‌های منفی اصلی این مجموعه بازی‌ها به‌حساب می‌آید. او در نسخه آرکید قسمت اول مورتال کمبت به‌عنوان غول آخر شناخته می‌شد؛ اما در نسخه کنسولی به شخصیت یکی مانده به غول آخر تبدیل شد. برای حضور این شخصیت در مورتال کمبت 11 از آقای «هیرویوکی تاگاوا» استفاده شده است. تاگاوا قبلا هم در نقش شانگ‌سونگ در فیلم مورتال کمبت سال ۱۹۹۵ بازی کرده بود.


شائو کان – shao kahn

شائو کان – shao kahn

در خط داستانی فعلی مورتال کمبت «شائو کان» مرده است و در حالی که نمی‌دانیم او در داستان مورتال کمبت 11 حضور دارد یا نه، مشخص شده که می‌توان با این شخصیت بازی کرد. تنها کافی است بازی را پیش‌خرید کنید تا به شائو کان دسترسی داشته باشید.


شینوک - Shinnok

شینوک - Shinnok

در تریلر داستانی که از مورتال کمبت 11 به نمایش درآمد، «شینوک» توسط Raiden کشته شد و به‌احتمال زیاد به‌عنوان شخصیت قابل بازی در این عنوان حضور ندارد.


رونیکا - Kronika

رونیکا - Kronika

«رونیکا» یک شخصیت زن کچل است که در تریلر داستانی بازی مشاهده کردیم. او این توانایی را دارد که در زمان‌های مختلف و حتی دنیاهای موازی حضور پیدا کند. همین قدرت او باعث می‌شود که مبارزه کردن با رونیکا غیرممکن باشد. پس به‌عنوان شخصیت قابل بازی در این عنوان حضور ندارد.


رین - Rain

Rain- رین

«رین» را برای اولین بار در مورتال کمبت 3 مشاهده کردیم. شایعات می‌گویند که این شخصیت به مورتال کمبت 11 اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید :

اجرای کدهای مرگ‌بار فیتالیتی در مورتال کامبت ۱۱ برای همه شخصیتها

ویدیو بررسی بازی مورتال کامبت | Mortal Kombat ۱۱



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits