دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد دستگاه برف روب چیست ؟

برف روب چیست و چه کاربردی دارد ؟

کاربرد دستگاه برف روب چیست ؟
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
برف روب : با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف وضعیت ایمنی جاده ها تا حدودی زیادی وابسته به اقداماتی است که در راستای ایمن سازی جاده‌ها صورت می‌گیرد. در این زمان است که استفاده از برف روب امری ضروری است و به کمک این برف روب هاست که می‌توان جاده را برای...

برف روب

برف روب : بارش برف در زمستان در عین اینکه مردم را بسیار خوشحال و شکرگزار از رحمت الهی می‌کند اما از طرفی در صورت بارش سنگین و نبود تجهیزات مناسب برف روبی، می‌تواند این نعمت را به عاملی دردسرساز تبدیل کند.

با فرارسیدن زمستان، بسیاری از شهرداری‌ها به پاشیدن نمک رو می‌آورند تا جاده‌ها را یخ‌زدایی کنند.

این نمک‌ها شبیه نمک خوراکی‌اند و از سدیم و کلرید تشکیل شده‌اند، اما درشت‌ترند.

نمک به سرعت روی جاده حل می‌شود و کلرید را بر جای می‌گذارد که از طریق روان‌آب ها و نشت آب وارد آب‌های اطراف می‌شود.

تقریبا تمام این یون کلرید، در نهایت راهی به سمت راه‌های آبی در پایین دست پیدا می‌کند. کلرید در غلظت‌های بالا برای موجودات آبزی سمی است.

سنگ نمک کمک می‌کند جاده‌های‌مان را ایمن نگه داریم و حوادث جاده‌ای را کاهش دهیم اما این نمک می‌تواند اثرات منفی جدی بر اکوسیستم‌های آبی بر جا بگذارد.

برخی محققان در سراسر جهان به دنبال راه‌حل‌های جایگزین برای نمک هستند که ایمن و دوست‌دار محیط زیست باشد.

انواع دستگاه برف روب و کاربرد آنها

کشورهای سراسر جهان در مواجه با برف و یخبندان رویکردها متفاوتی را در پیش می‌گیرند و پیش از آنکه مشکلات جدی برای افراد پیش آید، این مسائل را حل می‌کنند، اکنون در این مقاله قصد داریم 7 مورد از آخرین تجهیزات برف روبی در جهان را که برای حل این مشکل‌ها توسعه یافته‌اند و کاربردهای فراوانی دارند معرفی کنیم:

1. برف روب ای تی 200 توربین استایل بلوئر (ET200 TURBINE STYLE BLOWER)

برف روب "ای‌تی 200 " (ET200) شرکت "Ventrac" می‌تواند همانند یک سشوار قدرتمند خیلی سریع برف روی زمین و خودروها را پاک کند.

این برف روب توربین مانند به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند حجم زیادی از هوا را به بیرون بوزد و صدای آن بسیار ساکت‌تر از یک برگ‌روب است.

برگ‌روب یکی از ابزارهای باغبانی است که خرده‌ریزهای باغچه یا حیاط مثل برگ و.. را با قدرت دمندگی خود به اطراف پخش می‌کند. این ماشین از یک موتور دمنده و یک محفظه خلاء به همراه لوله دمنده تشکیل شده‌ است.

از برف روب "ای‌تی 200 "می‌توان برای پخش کردن برگ‌ها، برف سبک و زباله‌های پیاده‌روها، پارکینگ‌ها و مناطق دیگر به اطراف استفاده نمود.

نازل قدرتمند تخلیه جلو هیدرولیکی "ای‌تی 200 توربین استایل بلوئر" می‌تواند به راحتی 360 درجه بچرخد. سپر جلو این برف روب نیز از وارد شدن آسیب به نازل، محافظت می‌کند.

نازل (Nozzle) یا سرشلنگ یا افشانک وسیله‌ای است که برای کنترل جهت یا مشخصات (به‌ویژه برای افزایش سرعت) جریان یک سیال در ورود (یا خروج) از یک حفره یا لوله طراحی شده‌ است.

قدرت و کنترل این دستگاه افراد را قادر می‌سازد تا محیط اطرافشان را به راحتی و همانند جاروبرقی تمیز کنند.

2. برف روب BAT _ 2

هنگام بارش سنگین برف در برخی مناطق راه‌ها به طور کامل مسدود می‌شوند و در آن هنگام است که برخی وسایل نقلیه مانند اتوبوس یا کامیون‌ها نمی‌توانند به راه خود ادامه دهند.

در اینگونه مواقع می‌توان از خودروی برف روب رزمی BAT-2 ساخت شرکت اوکراینی "Morozov Design Bureau" استفاده کرد.

این ماشین با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند برف عظیم جاده‌ها را پاک کند و خودروهایی که در برف گیر کرده‌اند را نیز از برف بیرون بیاورد.

3. برف روب snow _ melting mats

در برخی موارد که پس از برف یخبندان می‌شود تردد برای خودروها سخت‌تر از گذشته است.

به همین دلیل شرکت "WarmlyYours" یک راه حل برای این مشکل ارائه کرده است و آن فرش کردن خیابان‌ها است.

آنها طی این روش از یک روکش فرش مانند در خیابان‌ها برای ذوب برف‌ها استفاده می‌کنند.

این روش بسیار مناسب است زیرا علاوه بر اینکه سبب افزایش عمر سنگ‌فرش خیابانها می‌شود، باعث ذوب سریع برف‌ها نیز می‌گردد. هزینه انجام این عمل برای هر فوت مربع 10 الی 20 دلار است.

4. برف روب اچ بی 580 سایدواک اسنو بروم (HB580 SIDEWALK SNOW BROOM)

برف روب جارویی "اچ بی 580" برای جارو کردن و برداشتن برف، برگ، خاک، شن و کاهگل از سطح خیابان و پیاده روها طراحی شده است. این دستگاه طراحی منحصر به فردی دارد به گونه‌ای که در تمیز کردن مکان‌های باریک نیز محدودیتی ندارد.

برف روب جارویی "اچ بی 580 " می‌تواند به صورت هیدرولیکی به چپ یا راست بچرخد و توسط کنترل‌های S.D.L.A نیز می‌توان آن را بالا و پایین برد.

اکتواتور الکتریکی این دستگاه، اپراتور را قادر می‌سازد تا سرعت و جهت چرخش جارو را تنظیم کند.

علاوه بر آن، اکتواتر بهره وری دستگاه را نیز افزایش داده و اپراتور را قادر می‌سازد تا چرخش جارو و حتی صندلی ماشین را نیز تغییر دهد. جاروی این برف روب را می‌توان به راحتی از آن جدا وسپس دوباره به آن وصل کرد.

5. برف روب سی ان جت (CN JET)

هنگامیکه برف سنگین می‌بارد رفت وآمد قطارها نیز با مشکل مواجه می‌شود و موجب از دسترس خارج شدن برخی از خطوط راه آهن می‌شود.

اگر تا به حال این سوال را در ذهن داشته‌اید که شرکت‌های حمل و نقل ریلی هنگام بارش برف و یخبندان چه می‌کنند؟

باید گفت که این ماشین در برف روبی به آنها کمک می‌کند

. این ماشین خارق‌العاده برای برف روبی ریل‌های راه‌آهن از موتور جت استفاده می‌کند. یک موتور جت به جلوی یک ترن متصل شده که فشار هوای حاصل از کار موتور جت و حرکت آرام ترن روی ریل، برف روبی را میسر می‌کند.

6. برف روب Komatsu snow plow

یکی از مشکلاتی که پس از بارش برف معمولا از یاد افراد می‌رود، درختان و حیوانات جنگل‌ها هستند.

برف سنگین می‌تواند سبب شکستن درختان تنومند و زیبای جنگل‌ها شود و ممکن است حیوانات نیز بر اثر یخبندان جان خود را از دست دهند.

اما جای نگرانی نیست چرا که شرکت صنایع سنگین ژاپنی "کوماتسو "(Komatsu) که به‌ عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان شناخته می‌شود یک ماشین برف روبی در جنگل ساخته است که به راحتی قادر به جمع آوری حجم عظیم برف‌های جنگل است.

7. برف روب HTR608

در برخی موارد در جاده‌های کوهستانی ممکن است بیش از مناطق دیگر شاهد بارش برف باشیم برای مثال چند سال قبل که برفی سنگین در "رشته‌ کوه هیدا" آمده بود و سبب انباشته شدن بیش از 15 متر برف در اطراف جاده‌ها شده بود، مهندسان با درایت ژاپنی توانستند با استفاده از یک بولدوزر برف روب عظیم به نام "HTR608" ساخت شرکت Nichijou ژاپن که قدرت موتور آن 608 اسب بخار بود برای پاک کردن حجم عظیمی از برف جاده استفاده کنند.

در جاهایی که بیش از یک متر برف باریده است می‌توان از ماشین مذکور استفاده نمود و این دستگاه می‌تواند کوهی از برف را کنار زده و جاده را باز کند. این ماشین مجهز به جی پی اس و موبایل ماهواره‌ای است.

"تلفن ماهواره‌ای" (satellite telephone)، نوعی تلفن همراه است که به جای اتصال به ماهواره‌های زمینی به مدار ماهواره‌ای متصل می شود.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت انواع برف روب در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits