دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی حوله چه روزی است ؟
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از مناسبت های جهانی جالب در تقویم، روز جهانی حوله است. اگر میخواهید بدانید علت نامگذاری روز حوله چیست و تاریخ دقیق آن در تقویم 98 چه روزیست با دلگرم همراه باشید.

دلیل نامگذاری روز جهانی حوله چیست ؟

روز حوله نخستین بار در سال ۲۰۰۱ و روز 25 ماه می بنیان نهاده شد. ماجرا به این ترتیب بود که دو هفته بعد از درگذشت روزنامه نگار و نویسندۀ انگلیسی "داگلاس آدامز" در تاریخ یازدهم می، دوستداران وی برای احترام و بزرگداشت او، اقدام به حمل حوله نمودند! اما چرا حمل حوله؟"

آدامز در فصل سوم کتاب راهنمای مسافران کهکشان که یک رمان کمدی علمی تخیلی است، تاکید کرده است که مفیدترین چیزی که یک متقلب در میان ستاره ها باید داشته باشد، یک حوله است و دلیل آن را هم توضیح می دهد. به همین دلیل امروزه طرفداران این نویسنده با حمل حوله، در روز حوله ، این روز را جشن می گیرند. شعار این افراد در روز حوله این است:

«Don’t Panic and Carry a Towel»
وحشت نکنید و یک حوله حمل کنید

در این روز افراد با حمل حوله در کل روز حمایت خودشان را از آدامز نشان می دهند و همچنین جشن های مختلفی برگزار می کنند به طورمثال درکشور ترکیه ،همزمان با دیگر کشورها این روز را با انواع نمایش ها و با پشتیبانی شرکت های تولید کنندۀ حوله جشن می گیرند.

روز حوله

تاریخ دقیق روز جهانی حوله در تقویم 98 چه روزیست ؟

روز جهانی حوله به میلادیروز جهانی حوله به شمسیروز جهانی حوله به قمری
Saturday, May 25شنبه، ۴ خردادالسبت‬، ١٩ رمضان
2019/05/25۱۳۹۸/۰۳/۰۴۱۴۴۰/۰۹/۱۹

روز جهانی حوله چه روزیست

چند حقیقت جالب درباره حوله

1. حوله های هتل

داستان ازاین قرار است که دریک هتل که تعدادی مهمان دارد، حوله های هتل به شکل مخفیانه وارد چمدان مهمان ها می شود. مهمان ها پس از بازگشت ازسفر به خانه هایشان و با بازکردن چمدان ها ، با حوله های دارای نشان هتل مواجه شده و به شدت متعجب می شوند.

حتی در برخی موارد شامپوها وکرم های یکبار مصرف نیز درکنارحوله ها دیده می شود. یک شرکت در میامی برای رمزگشایی این اتفاق عجیب، به حوله ها، ملحفه ها، تن پوش ها و وسایل مصرفی هتل، دستگاه ردیابی را نصب نمود که چگونگی این رویداد را ثبت و ردیابی کند و به این وسیله از وارد شدن شوک به مسافران جلوگیری نماید.

2. یوگی ایسم

شوخی جالبی از بازیکن افسانه ای و بزرگ بیسبال از تیم یانکی ها به نام "یوگی برا " در حین ساخت انیمیشن مشهور" یوگی خرسه" نقل شده است. "یوگی برا" هنگامی که مهمان افتخاری هتلی بود؛ در لابی هتل به خبرنگاری که درمصاحبه از او پرسید : " آیا از هتل راضی بودید؟" به طنز پاسخ معناداری داد که: "حوله ها آنقدر ضخیم بودند که چمدان را به زور بستم! " پس از این شوخی وی، داستان ورود حوله ها به چمدان مسافران را " یوگی ایسم"نامگذاری کردند.

3. حوله های خوشبو

بیشتر مردم در طول پروازهای طولانی، دوست دارند از حوله های گرم لذت ببرند. به تازگی یک شرکت هواپیمایی مشهورقصد دارد با افزودن یک عطرخوشایند به این حوله های گرم، کیفیت خدمات خود را افزایش دهد. جالب اینجاست که علاوه بر حوله ها ، خدمۀ پرواز نیزهمین رایحه را دارند و درکابین خلبان نیز همین بو استشمام می شود.

البته باید گفت برای لذت بردن از این رایحۀ لوکس، نیازی به طی کردن مسافت های طولانی نیست؛ شما می توانید در منزل خود، از این حوله های گرم با عطر آرام بخش استفاده نمایید.

4. قدرت حوله ها

" جان ایوانز" انگلیسی با نگه داشتن یک خودرو به وزن ۱۶۰کیلوگرم به مدت ۳۳ ثانیه بر روی سرش و در حالت تعادل، رکورد منحصر به فردی را به ثبت رسانید که شکستن آن بسیار دشوار است. "ایوانز" برای نگه داشتن این خود رو روی سرش فقط از یک حوله استفاده کرده بود.

وی به کسی که رکوردش را بشکند، هزار پوند خواهد داد. به کسانی که خواهان شکستن این رکورد هستند پیشنهاد می کنیم که برای این کار حتما باید از حوله های مناسب استفاده کنند؛ شاید حولۀ نرم درتحمل وزن زیاد خود رو کمکی نکند، ولی سررا ازتماس با خودروی سنگین محافظت می کند!

روز جهانی حوله چه روزیست

بیشتر بخوانید:

حوله چیست ؟ معرفی بهترین مارک‌های حوله

نکات مهمی درباره نظافت حوله ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits