دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز ملی جمعیت در تقویم سال ۹۸
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دلیل اینکه سیاست های جمعیت اهمیت زیادی دارند و با حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ارتباط هستند، ۳۰ اردیبهشت را روز ملی جمعیت نامگذاری کرده اند. با ما در دلگرم همراه باشید .

تاریخ دقیق روز ملی جمعیت در تقویم سال ۹۸

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

20 May 2019

۱۵ رمضان ١٤٤٠

separator line

ثبت روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور

در روز سه شنبه مورخ 1393/2/30 مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و با در نظر داشتن نقش ایجابی جمعیت در پیشرفت کشور، تاکید فرمودند که لازم است برنامه ریزی های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیتی انجام گیرد.

لذا با عنایت به ضرورت رصد مستمر اجرای سیاست‌های ابلاغ شده از سوی معظم له و انعکاس و ارزیابی برنامه های اجرایی مربوط به حوزه جمعیت در یک مناسبت سالانه ویژه ثبت روز ملی جمعیت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در تاریخ مذکور از سوی سازمان ثبت احوال کشور پیشنهاد شد.

طی این مدت اقداماتی از سوی دستگاه های مختلف انجام شده بطوریکه ثبت احوال پیشنهاد داده است ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نامگذاری شود.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits