دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز وکیل در تقویم چه روزی است ؟
36
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روز بزرگداشت وکیل مدافع 7 اسفند ماه است که به مناسبت استقلال کانون وکلا در سال 1331 تصویب شد. از اول اسفند ماه تا تاریخ 7 این ماه را هفته بزرگداشت وکیل مدافع مینامیم.

تاریخ دقیق روز وکیل

روز وکیل 7 اسفند هر سال می باشد.

تقریبا 66 سال پیش در تاریخ 7 اسفند ماه در سال 1331 لایحه استقلال وکلا با پافشاریی های دکتر مصدق تصویب شد. اما متاسفانه تا به امروز تاریخ روز وکیل در کمتر تقویم رسمی کشور به چشم می خورد در صورتی که این روز مقدس باید به عنوان روز وکیل و بزرگداشت روز وکیل در تقویم ایران ثبت شود.

separator lineتاریخ دقیق روز وکیل در سال 98/تاریخ دقیق روز وکیل در سال ۹۸ چه روزی است ؟/

روز وکیل در سال 99

روز وکیل در سال 99 مصادف میشود با : پنجشنبه 7 اسفند ماه

این مورد در حالی است که در تقویم ایران بزرگداشت روز هایی چون پزشک، معلم ، پرستار ،مهندس ،کارگر و.... ثبت شده اما هیچ خبری از روز وکیل مدافع نیست..

واقعا جالب است که این شغل مقدس نباید در تقویم ایران ثبت شده باشد... نمیتوان منکر آن شد که مردم عادی همراه و پشت و پناهی جز وکیل مدافع در برابر قاضی و مشکلات قانونی خود ندارند.

با توجه به تلاش هایی که برای خصوصی‌سازی بسیاری از زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … می‌شود، در بعضی مواقع استقلال کانون وکلا زیر پا گذاشته می‌شود.

گرچه این روز نقطه عطف تاریخ حقوق این سرزمین به شمار می‌رود، اما گویا وکالت در نگاه متصدیان امور کشور ارج و مقامی ندارد تا در تقویم رسمی کشور به ثبت رسانند.

این بی‌مهری‌ها‌ نه جایگاه وکیل را تنزل می‌دهد و نه از شرافت شغل وکالت می‌کاهد، بلکه گوشه‌ای از مظلومیت وکلا و تضییع حق وکلا را در ساختار قضایی کشور جلوه‌گر می‌کند.

اما باز هم این شغل شریف جایگاه ویژه خود را از دست نداده و دارای احترام ویژه ای است. و ما از 1 اسفند ماه تا 7اسفند ماه را که روز وکیل مدافع است هفته بزرگ داشت وکیل مدافع میدانیم از تمام وکلا قدردانی و تشکر ویژه میکنیم.

هر ساله تعداد دانشجویان زیادی از جمله دانشجویان حقوق برای رسیدن به این جایگاه ویژه تلاش بسیار میکنند اما هر سال فیلتر و ناحقی های این جایگاه بیشتر شده و رسیدن به این هدف را سخت تر و پرمشقت تر میکند اما باز هم علاقه مندان به این شغل مقدس دست از هدف نکشیده و برای رسیدن به این شغل شریف تلاش خود را بسیار بیشتر از قبل می کنند.

تاریخ روز وکیل

separator lineتاریخ دقیق روز وکیل در سال 98/تاریخ دقیق روز وکیل در سال ۹۸ چه روزی است ؟/

وکیل کیست ؟

وکیل کسی که از طرف شخص دیگری اعم از حقوقی یا حقیقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین‌جا برخاسته است. می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف شما دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.

separator lineتاریخ دقیق روز وکیل در سال 98/تاریخ دقیق روز وکیل در سال ۹۸ چه روزی است ؟/

تاریخ روز وکیل به سال های میلادی

سال 2019 : Tue 9 Apr

سال 2020 : Tue 14 Apr

سال Tue 13 Apr : 2021

سال 2022 : Tue 12 Apr

سال 2023 : Tue 11 Apr

بیشتر بخوانید:

زیباترین عکس نوشته های تبریک روز وکیل

separator lineتاریخ دقیق روز وکیل در سال 98/تاریخ دقیق روز وکیل در سال ۹۸ چه روزی است ؟/

تاریخ روز وکیل در سال 1399

روز وکیل در سال 99 مصادف میشود با، پنجشنبه 7 اسفند ماه

separator lineتاریخ دقیق روز وکیل در سال 98/تاریخ دقیق روز وکیل در سال ۹۸ چه روزی است ؟/

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود ؟

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم‌ تراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود،

در رقابتی سنگین و نفس‌گیر موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پر شماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

مدت زمان دوره کارآموزی 18 ماه است و پس از آن آزمونی تحت عنوان اختبار به‌صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود و شخصی که موفق به قبولی در مجموع 2 آزمون کتبی و شفاهی فوق شود، مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود که در مراسم مذکور پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری نائل می‌شود.

روز وکیل را به تمامی وکلای ایران تبریک و شاد باش عرض میکنیم

تاریخ دقیق روز وکیل در تقویم چه روزی است ؟

بیشتر بخوانید:

جدیدترین متن و جملات تبریک روز وکیل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (36 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

گل رو | ۴ سال پیش
روزمون مبارک باشه. مررسی
0
0
محمد حسین | ۵ سال پیش
بالاخره یکی یاد ماوکلا افتاد ...... روزتون مبارک
0
0

hits