دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا بعد یا قبل از قهوه باید آب خورد ؟ آیا دلیل علمی هم دارد؟
24
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای همه سوال شده است چرا بعضی ها قبل از خوردن قهوه آب میخورند و چرا بعضی ها بعد از قهوه آب میخورند آیا ایت امر عادت است یا دلیل دارد

دلایل خوردن آب بعد از قهوه :

1- معمولا قهوه ترک را با آب می نوشند زیرا که در آنوتومی نادرست می دانند که از مهمان بپرسند گرسنه است یا سیر و برای میهمان همراه قهوه یک لیوان آب و راحت الحلقوم می آورند اگر میهمان اول آب خورد نشان می دهد که گرسنه است ولی اگر اول قهوه خورد نشان می دهد سیر است مانند چایی که عادم سیر معمولا تشنه می شود و مجبور به خوردن چای برای هضم غذایش است .

2 - برخی می گویند که قهوه باعث سیاه شدن دندان می شود و باید قبل از آن آب سرد نوشید تا قهوه به دندان نچسبد و همچنین بعد از آن برای تمیز شدن دندان ها هم بهتر از آب بنوشید تا دندان هایتان تمیز شوند .

3 - بعضی می گویند که برای اینکه طعم قهوه را به درستی متوجه شویم دهان را با آب شست و شو می دهیم تا طعم مواد غذایی قبلی که در دهان است بر طرف شود و طعم قهوه را درست متوجه شویم .

4 - بعضی می گویند که قهوه ترک دارای غلظت زیادی است و به سقف دهان می چسبد و برای اینکه آن را از دهان پاک کنند بعد از آن آب می خورند تا دهان با این غلظت زننده نماند .

5 -مورد دیگر شاید برای شما در کافه اتفاق بیافتد که زمانی که قهوه ترک سفارش داده اید قهوه ترک همراه آب برای شما بر سر میز گذاشتند. دستپاچه نشوید و تعجب نکنید این ها همه سلیقه و عادت اند . برخی دوست دارند برای آنکه طعم قهوه ای غلیظ مثل قهوه ترک را به درستی درک کنند قبل از آن یک لیوان آب سرد بنوشند.

نهایتا تمام این موارد یک عادت یا سلیقه افراد است که می تواند به روشهای مختلف برداشت شود.

divider

بیشتر بخوانید :

آیا قهوه واقعا مفید است؟ 5 خاصیت شگفت انگیز قهوه

علائم و نشانه های آلرژی و حساسیت به قهوه

فواید بی نظیر قهوه برای پوست و مو

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (24 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits