دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قورمه سبزی یا خورش سبزی به سبک اهوازی
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قورمه سبزی یا خورش سبزی به سبک اهوازی-آشپزی,آشپزی ایرانی,اشپزی,سایت آشپزی,غذاهای ایرانی,غذای اهوازی,غذای ایرانی,قورمه سبزی,قورمه سبزی اهوازی

قورمه سبزی یا خورش سبزی به سبک اهوازی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

قورمه سبزی یا خورش سبزی به سبک اهوازی

قورمه سبزی یا خورش سبزی به سبک اهوازی

موادلازم برای تهیه قورمه سبزی اهوازی :

  • سبزی شامل تره، جعفری، گشنیز و کمی شنبلیله: ۵/۱ کیلو
  • گوشت تازه گوسفند: ۵/۱ کیلو گرم
  • پیاز: : ۲ عدد
  • لوبیا چشم بلبلی: ۴۰۰ گرم
  • گرد لیمو عمانی: ۱۵۰ گرم
  • آبلیمو ترش: نصف فنجان
  • نمک، فلفل و زردچوبه: مقداری

طرز تهیه:

۱٫ پیازها را ریز خرد کرده و در کمی روغن طلایی کنید و ادویه و زردچوبه را به آن اضافه کنید و با گوشت تکه شده تفت دهید و لوبیاهایی را که از قبل خیس کرده اید اضافه کنید.

۲٫سپس سبزی را به آن بیفزایید و بگذارید روی شعله ملایم تا خوب بپزد و جا بیفتد. پس از جا افتادن خورش را از روی شعله بردارید گرد لیمو و آبلیمو ترش را به آن اضافه کنید و در پایان نمک را به آن بیفزایید.

۳٫خورش شما آماده است و می‌توانید آن را به همراه برنج در در ظرف‌های نذری ریخته و پخش نمایید. این خورش را یا می‌توانید بدون لوبیا تهیه کنید یا اینکه با لوبیا قرمز مانند قورمه سبزی تهیه کنید.

خواص جعفری:

جعفری برای درمان سرفه

یکی از علائم برونشیت، سرفه‌های مکرر است. در این صورت جعفری مانند اکسپکتورانت یا همان خلط‌آور طبیعی عمل می‌کند.

روش استفاده

جعفری را به مدت 5 دقیقه دم کرده و میل کنید.


جعفری هم‌یار لاغری

جعفری خواص دیورتیک دارد یعنی ادرارآور است. از این گذشته حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند. این سبزی معطر همچنین باعث کنترل اشتها می‌شود. برای همین اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از شر سلولیت‌های مزاحم نیز خلاص شوید جعفری را دریابید.

روش استفاده

به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید از آب جعفری غافل نشوید. برای این کار یک دسته جعفری را پاک کرده و بشویید. سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن بریزید و آب آن را میل کنید. تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد. برای این کار به مدت 15 دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب بخیسانید و میل کنید. مدت زمان ادامه‌ی این دوره 15 روز است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits