دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل-هواپیمای بدون سرنشین-طراحی هواپیما بدون سرنشین- هواپیما بدون سرنشین- هواپیماهای بدون سرنشین جدید- نوع جدیدی از روبات‌هایی هوایی- طراحی هواپیما بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل

هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل

هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل

محققان گروه تحقیقاتی بیوروبوتیکس با بررسی نوع پرواز زنبورهای عسل نوع جدیدی از روبات‌هایی هوایی را طراحی و تولید کرده‌اند. این محققان با بکارگیری اصول راهیابی بیولوژیک موجوجودات روبات موسوم به «بی‌روتور» را ابداع کرده‌اند، نوع جدیدی از پهباد که می‌تواند بدون نیاز به اطلاعات مرتبط با میزان ارتفاع، وزن و میزان جاذبه تعادل خود را حفظ کند.

محققان انستیتوی علمِ حرکت در دانشگاه مارسی در جنوب فرانسه تلاش می‌کنند با الهام از پرواز زنبورهای عسل فن آوری‌های جدیدی را در بخش طراحی و تولید پهباد‌ها ابداع کنند.

هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل

پهبادهای کنونی به تجهیزات سنجش و اندازه گیری درونی مجهز هستند که می‌توانند میزان ارتفاع و قدرت جاذبه زمین را محاسبه کنند و اپراتور با تجزیه و تحلیل این اطلاعات هواپیما را راهنمایی می‌کند. اما حشراتی مانند زنبور عسل برای پرواز از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و سیستم حسگرهای طبیعی آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به این اطلاعات پرواز کنند.


فرانک رافییر معاون گروه تحقیقاتی بیوربوتیکس گفت: سئوالی که محققان فرانسوی می‌خواهند به آن پاسخ دهند این است که حشراتی مانند زنبور عسل چه اقدامی انجام می‌دهند که بدون نیاز به اطلاعاتی مانند جهت پرواز، میزان ارتفاع و وزن که پهبادهای کوچک برای پرواز به آن‌ها نیازمند هستند، پرواز می‌کنند و در عین حال ثبات خود را در هنگام پرواز حفظ می‌کنند.

هواپیمای بدون سرنشین با الهام از زنبور عسل

وی اضافه کرد: به همین علت محققان در دانشگاه مارسی تلاش می‌کنند روباتی را طراحی و تولید کنند که بدون نیاز به اطلاعاتی مانند جهت پرواز و میزان جاذبه پرواز کند. محققان فرانسوی برای یافتن پاسخ این سئوال و درک چگونگی پرواز زنبور عسل با تجهیزات مدرن نوع پرواز این حشره را تصویربرداری کرده‌اند تا بتوانند توانایی‌های آن را در هنگام پرواز مشخص کنند. محققان فرانسوی متوجه شده‌اند که زنبور عسل برای پرواز و تعیین جهت و دستیابی به ثبات در پرواز از امکانات بسیار کمی استفاده می‌کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits