دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دعای سفر برای مسافر
104
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ذکری مجرب برای حفظ سلامتی در سفر _ با توجه به اینکه زمان اندکی تا آغاز نوروز و شروع مسافرت های نوروزی باقی مانده، در گزارش زیر به دعاهایی که می توان برای این منظور خواند، می پردازیم.

دعاهای کوتاه و بسیار اثربخش در دفع بلای مسافر

ذکر و دعای مجرب و قوی و تضمینی برای داشتن سفر بی خطر و به جهت به سلامت و خوشی رسیدن مسافر به مقصد . با دلگرم همراه شوید.

دعایی مجرب برای حفظ جان مسافر و دفع بلا

دعای سفر و سلامتی

دعا برای به سلامت رسیدن مسافر به مقصد

امام رضا (ع) می فرمایند:

«هر گاه پدرم از منزل بیرون می رفت، می گفت: «بسم اللَّه الرحمن الرحیم خرجت بحول اللَّه و قوته لا بحول منى و لا قوتى بل بحولک و قوتک یا رب متعرضا لرزقک فأتنى به فی عافیة»

همان حضرت (ع) فرموده اند: «هر کس هنگامى که از خانه‏ اش بیرون می رود 10 بار سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» بخواند پیوسته در حفظ خداوند و نگهدارى او است تا به خانه‏اش برگردد.»

صباح حذاء گوید: حضرت ابو الحسن موسى بن جعفر (ع) فرمودند: «چون آهنگ مسافرت کردى بر در خانه‏ات بایست و سوره حمد را از جلو رو و از طرف راست و چپ بخوان، و نیز سوره قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را از پیش رو و از طرف راست و چپت بخوان، و نیز سوره قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ و سوره قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ را از جلو و از راست و چپت بخوان سپس بگو: «اللهم احفظنى و احفظ ما معى و سلمنى و سلم ما معى، و بلغنى و بلغ ما معى بلاغا حسنا»

سپس فرمودند: «آیا دیده‏ اى که مرد محفوظ ماند ولى آنچه با اوست محفوظ نماند؟ و خودش سالم بماند و آنچه با او است سالم نماند؟ و خودش به منزل برسد و آنچه با اوست نرسد؟»

همچنین، حسن بن جهم از حضرت رضا (ع) حدیث کند که فرمودند: «چون (خواستى) از منزلت بیرون روى در سفر باشد یا در حضر بگو: «بسم اللَّه آمنت باللَّه تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ، ما شاء اللَّه لا حول و لا قوة الا باللَّه»

پس شیاطین به او برخورند و باز گردند و فرشتگان بر وى آنها بزنند و بگویند: چه راهى شما بدو دارید در صورتى که او نام خدا را برده و به او ایمان آورده و بر او توکل کرده و گفته است: «ما شاء اللَّه لا حول و لا قوة الا باللَّه»

ابو حمزه گوید: حضرت باقر (ع) هر گاه از خانه بیرون می رفت می فرمودند: «بسم اللَّه خرجت و على اللَّه توکلت لا حول و لا قوة الا باللَّه»

بیشتر بخوانید :

دعایی اعجاب انگیز برای پیدا شدن مال دزدیده شده

دعا برای در امان ماندن از شر جن

چند دعا کوتاه ولی موثر برای باز شدن بخت بسته شده

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (104 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits