دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از یکنواخت شدن رابطه با همسرمان جلوگیری کنیم؟

10 راهکار مفید برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه در زندگی زناشویی

چگونه از یکنواخت شدن رابطه با همسرمان جلوگیری کنیم؟
48
زمان مطالعه: 12 دقیقه
چگونه از تکراری شدن زندگی با همسرمان پیشگیری کنیم؟ یكی از دلایلی كه باعث تكراری شدن رابطه شما با همسرتان می‌شود تغییر ظاهر شماست. در طول سال‌هایی كه با هم بوده‌اید، آنچه مسلما تغییر كرده است ظاهر و قیافه شماست.

برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه زناشویی چه کنیم؟

تغییر ظاهر از دلایل خستگی زوجین از هم می شود

یكی از دلایلی كه باعث تكراری شدن رابطه شما با همسرتان می‌شود تغییر ظاهر شماست. در طول سال‌هایی كه با هم بوده‌اید، آنچه مسلما تغییر كرده است ظاهر و قیافه شماست.بنابراین برای جلوگیری از خستگی از وضع ظاهر باید به فكر تغییر آن باشید. آن‌چه را كه روزی باعث شد به همسرتان علاقه‌مند و مجذوب او شوید را به‌خاطر آورید و به تحسین آن مشخصه‌ها در افكار خود بپردازید.از كلماتی كه همسرتان را به وجد می‌آورد و شما را به یاد روزهای اول زندگی مشترك‌تان می‌اندازد، استفاده كنید.

خستگی زوجین از یكدیگر مشكلی است كه درمان آن دوباره زنده كردن رابطه است.مشكلاتی كه همسران در طول زندگی مشترك‌شان مواجه هستند را می‌توان به چند دسته تقسیم كرد؛ خیانت، انجام‌ندادن تعهدات تا كشمكش، حسادت و خودخواهی. اما خستگی زوجین از یكدیگر مسئله‌ای متفاوت است و به‌طور واضح ارتباطی با جنگ و دعوا و خودخواهی بین زوجین ندارد.

ابتدا بفهمیم که همسرمان از ما خسته شده است یا نه

اگر متوجه شدید همسرتان كمتر حرف می‌زند و به جای گذراندن وقت آزاد خود با شما، وقت خود را با دوستانش در بیرون از خانه می‌گذراند اكنون زمان آن رسیده كه دست به كار شوید.اگر اوضاع را به حال خود رها كنید شاید روزی را ببینید كه همسرتان وقت خود را با شخص دیگری می‌گذراند تا لحظه‌ها برایش لذت بخش‌تر باشد. از خودتان شروع كنید.

روز‌های اول آشنایی‌تان را به خاطر آورید زمانی كه تازه ازدواج كرده بودید به چه اندازه از هم شناخت داشتید؟

قابل فهم است كه تغییر در وضعیت خانواده نیاز به تغییر در اولویت‌ها دارد؛ زمانی را در بیرون از خانه با همسرتان سپری كنید و لحظات لذت‌بخشی را با یكدیگر داشته باشید تا تاثیرش را ببینید.

 چگونه از تکراری شدن زندگی با همسرمان پیشگیری کنیم؟

به ظاهر خود اهمیت دهید

بسیار دیده می‌شود خانم‌ها چند سال پس از ازدواج دیگر به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و خود را رها می‌كنند. درحالی‌كه پس از ازدواج هم باید همیشه آراسته باشید و به ظاهر خود اهمیت دهید. برای رفتن به آرایشگاه برنامه هفتگی داشته باشید.سعی كنید از مدل موها و آرایش جدید استفاده كنید. اگر توان مالی ندارید می‌توانید خودتان به آرایش موهای خود بپردازید و لباسی زیبا به تن كنید. مطمئن باشید كه همسرتان متوجه تغییر شما خواهد شد و شرایط از آن پس كمی بهتر می‌شود.ورزش كنید با ورزش نه تنها می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید بلكه قلب و پوستی سالم خواهید داشت. وقتی شما احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشید مطمئنا شوهرتان همین احساس را نسبت به شما پیدا می‌كند.

به‌دنبال علائق مشترك باشید

تلاش كنید تمامی فعالیت‌هایی كه از انجام آن با همدیگر در گذشته لذت می‌بردید را به خاطر آورید و آن‌ها را تكرار كنید. اگر امكان پیاده‌روی در روزهای آخر هفته در كوه را ندارید به پیاده‌روی در پارك اطراف خانه خود بسنده كنید. بهتر است كاری كه هردوی‌تان از آن لذت می‌برید، انجام دهید.

سعی کنید مجددا صمیمیت ایجاد کنید

  • اگر همسرتان از این‌كه از شما خسته شده است شكایت می‌كند، شاید منظور او از این شكایت این است كه او به صمیمیت بیشتری نیاز دارد.
  • وقتی مسئولیت‌های كاری و خانواده تمامی وقت شما را پر می‌كند نخستین چیزی را كه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد روابط زناشویی شماست.
  • روابط زناشویی در زندگی مشترك بسیار مهم است و یكی از چند راهی است كه می‌توانید با آن صمیمیت را به زندگی خود بازگردانید.

دلایل همسرتان را جویا شوید

برخلاف تلاش‌های شما برای بهبود رابطه، اگر همسرتان مانند گذشته از شما فاصله می‌گیرد و از بودن با شما خسته است، بهتر است با او مستقیما به گفت‌وگو بپردازید و از او صریحا سوال كنید چه چیزی موجب چنین تغییری در رفتار او شده است.اگر می‌توانید هردوی‌تان با تلاش یكدیگر به تغییر شرایط بپردازید و جرقه‌ای در رابطه‌تان ایجاد كنید.

اگر همسرتان از جواب دادن به سوال شما خودداری كرد احتمالا مشكل جدی‌تر از آن است كه فكر می‌كنید، در این صورت بهتر است با یك مشاور متخصص مشكل خود را در میان بگذارید. نگران نباشید شاید روزهای سختی در كار خود گذرانیده است.اگر بر خلاف تلاش‌های‌تان نتوانستید علت را جویا شوید اجازه ندهید این شرایط بر شما تاثیر بگذارد و ناامید شوید. فعالیت اجتماعی خود را ادامه دهید. افراد اجتماعی و با اعتماد به نفس همیشه مورد تایید و تحسین همسران‌شان هستند، البته تلاش كنید تعادل را میان كار و زندگی مشترك خود رعایت كنید.

شما هم از رابطه‌تان خسته شده‌اید یا نه

خستگی از روابط در هر جایی ممكن است اتفاق بیفتد نه تنها در زندگی زوجین بلكه حتی در محیط كار. اگر شما هر روز كار یكسان و ثابتی را انجام دهید نه تنها تا حدی از آن كار خسته می‌شوید بلكه كارتان كیفیت مطلوب نخواهد داشت.وقتی كار جدیدی را آغاز می‌كنید یا پیشرفتی در كارتان ایجاد می‌شود ناگهان نیروی تازه می‌گیرید. اگر رابطه با همسرتان برای شما خسته‌كننده شده است به جای این‌كه به فكر شخصی دیگر بیفتید و بخواهید دیگری را جایگزین كنید، بهتر است تغییری هر چند كوچك در زندگی‌تان ایجاد كنید.

گاهی تنها با بیان احساسات و آرزوهای‌تان می‌توانید تازگی به روابط ببخشید.روابط بسیاری وجود دارند كه هر 2 در دل جمله -‌ ای كاش... - را تكرار می‌كنند ولی هیچ گاه این موضوع را برای همسرشان بازگو نمی‌‌كنند درحالی‌كه با گفتن آرزوها می‌بینید تا چه اندازه نقاط مشتركی بین شما وجود دارد. این‌كه شما بدانید از روابط خود خسته شده‌اید اصلا خجالت‌آور نیست، آنچه باعث ناراحتی می‌شود و باید برای آن شرمنده شد، نپذیرفتن و آگاهی نداشتن از این خستگی است.

 چگونه از تکراری شدن زندگی با همسرمان پیشگیری کنیم؟

چطور به جای خستگی از روابط، آن را دوباره زنده كنیم

با گذر زمان زندگی رنگ یكنواختی می‌گیرد اما این موضوع به این معنا نیست كه شما دیگر عاشق هم نیستید و همانند روز‌های دوران نامزدی از دیدن یكدیگر قلب‌تان به تپش نمی‌افتد و صدای قلب‌تان را نمی‌شنوید. برای این‌كه روابط خود را زنده و عاشقانه نگه دارید 2 راهكار به شما پیشنهاد می‌شود :


1. حرف یكدیگر را بشنوید

درست است كه شما دوست دارید زمانی را تنها باشید اما باید زمانی را برای شنیدن حرف همسرتان در نظر بگیرید. این زمان می‌تواند موقع صرف شام یا هنگام شستن ظرف‌ها یا قبل از خوابیدن باشد. یكی از راه‌هایی كه نشان می‌دهد همسرتان نزد شما دارای ارزش است گوش دادن به حرف‌های اوست.


2. همسرتان را غافلگیر كنید

آخر هفته بدون برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی همسر خود را بیرون ببرید یا هدیه‌ای هر چند كوچك به او دهید. این هدیه می‌تواند حتی یك شاخه گل باشد. خود را به جای همسرتان قرار دهید و از خود بپرسید اگر جای او بودم چه چیزی من را غافلگیر می‌كرد؟ این هدیه می‌تواند خاطرات زیبای گذشته را به یاد شما آورد.

برای علائق خود سرمایه‌گذاری كنید

هر كدام از شما این حق را در زندگی دارید كه به فعالیت‌های شخصی خود بپردازید. زمانی را صرف پیشرفت شخصی خود، علائق شخصی، سرگرمی‌ها و دوستان خود كنید. به همان اندازه كه نیاز به گذراندن وقت بیكاری خود با یكدیگر دارید باید وقتی را برای خود اختصاص دهید.با گذراندن وقت كافی با یكدیگر در پایان روز حرفی مشترك برای گفتن دارید كه این خود روابط را بهبود می‌بخشد.

جلوگیری از تکراری شدن زندگی زناشویی

برای جلوگیری از تکراری شدن رابطه با همسر،کافي است وقت بگذاريد و اين 10 راه را امتحان کنيد و کمي هم خلاقيت خودتان را چاشني‌اش کنيد تا نتيجه بهتري بگيريد.

1 - کدامتان مي‌توانيد به بهبود رابطه زناشويي کمک کنيد؟


در بيشتر رابطه‌ها، معمولا يکي از زوجين ارزش بيشتري براي احساسات قائل است و اين فرد، هميشه خانم خانه نيست. ببينيد در رابطه شما کدامتان اين احساس را بيشتر داريد؟ اين فرد معمولا زودتر از ديگري متوجه سرد شدن رابطه يا فاصله گرفتنتان از يکديگر مي‌شود و مي‌تواند با قدرتي که ذاتا دارد، راه‌هايي براي نزديک‌تر شدن و صميميت را به شما نشان دهد. اين فرد نه‌تنها خودش را مسئول مي‌داند که هميشه از همه‌چيز مراقبت کند، بلکه به خاطر هوشياري‌اش، مي‌تواند عمق رابطه‌تان را هم تحت تاثير قرار دهد.

 چگونه از تکراری شدن زندگی با همسرمان پیشگیری کنیم؟

2 - برای جلوگیری از تکراری شدن با هم قرارهاي عاشقانه بگذاريد


يادتان هست اوايل آشنايي با بهانه و بي‌بهانه براي ديدن هم بي‌تاب مي‌شديد و قرارملاقات‌هاي عاشقانه در رستوران، پارک، کافي‌شاپ، سينما و... مي‌گذاشتيد؟ يادتان باشد اين قرار و مدارها فقط براي عاشق‌هاي تازه‌کار نيست؛ اين کار ساده مي‌تواند براي عشاق قديمي هم جادو کند. برنامه‌هاي «دوتايي» را در برنامه زندگي‌تان بگذاريد؛ دوتايي سينما، کنسرت و رستوران برويد يا با هم براي ورزش به پارک برويد. اين قرارها مي‌تواند بيش از چند ساعت طول بکشد؛ يک روز، يک هفته يا حتي بيشتر!

3 - دوباره (يا سه ‌باره) ماه عسل برويد!


ماه عسل‌ها (قطعا بدون حضور بچه‌ها) فقط براي تازه‌عروس و تازه‌دامادها نيست. سالي يک ماه عسل اصلا زياد نيست! خيلي از مردم اين سنت را مدام تکرار مي‌کنند و کلي هم به‌ آنها خوش مي‌گذرد.

4 - از برق بکشيد!

فکر کنيد مي‌خواهيد مديتيشن کنيد؛ اما اين بار دوتايي همراه با همسرتان. جايي را پيدا کنيد که هيچ تکنولوژي‌اي دم‌دستتان نباشد تا هيچ‌کس مزاحم لحظه‌هاي عاشقانه‌تان نشود. حالا لذت ببريد!

5 - سرگرم شويد!


بعضي کارهاي دوتايي به خرج زيادي نياز ندارد، فقط کافي است کمي خلاقيت به خرج دهيد. ببينيد چه بازي‌هايي مورد علاقه شما و همسرتان است و هر دو از آن لذت مي‌بريد. قطعا اين کار مي‌تواند شما را بيش از پيش به هم نزديک کند.

6 - در خدمت هم باشيد


نوبتي به يکديگر خدمت‌رساني کنيد. مثلا شما مي‌توانيد ريش‌هاي همسرتان را برايش بتراشيد و او مي‌تواند موهايتان را برايتان بشويد يا شانه کند. اين کارها هيچ خرجي ندارد و همه‌اش منفعت است!

7 - به هم غذا بدهيد


شام خوردن زير نور شمع را امتحان کنيد. گاهي هم دور سفره يا ميز کنار هم بنشينيد و براي هم لقمه بگيريد.

8 - در چشم هم خيره شويد


سعي کنيد لحظاتي فقط از طريق تماس چشمي با هم رابطه بگيريد، بدون اينکه نياز به حرف زدن باشد. شايد اولش در اين کار ناشي باشيد يا خنده‌تان بگيرد اما مطمئنا بعد از چند دقيقه لحظات خوبي را تجربه خواهيد کرد و با احساس بي‌نظيري غافلگير خواهيد شد.

9 - موسيقی دونفره


بعد از صرف شام که بچه‌ها به اتاق خودشان مي‌روند، شما هم با همسرتان به اتاق خوابتان برويد، يک موسيقي ملايم بگذاريد و با هم گوش کنيد. مطمئن باشيد اتفاق‌هاي خوبي خواهد افتاد!

 چگونه از تکراری شدن زندگی با همسرمان پیشگیری کنیم؟

10 - دوره ديدنی نمي خواهد


ماساژ دادن يکي از روش‌هاي زنده نگه داشتن عشق است. نيازي به تخت مخصوص يا روغن‌هاي خوشبو و فانتزي نيست؛ براي لمس عشق، احتياجي به دوره‌هاي حرفه‌اي ماساژ و... نيست. فقط کنار هم باشيد.

11 - با هم شعر بخوانيد


براي هم اشعار عاشقانه بخوانيد . جادوي کلام حافظ و مولانا را فراموش نکنيد که مي‌تواند مدهوشتان کند.

12 - برای عشقتان يادداشت‌هاي عاشقانه بگذاريد


يادداشت‌هاي عاشقانه‌اي که لاي يک صفحه از کتاب، زير بشقاب يا بالش پنهان شده باشد، مسلما لبخند تحسين‌برانگيزي را بر لبان همسرتان خواهد نشاند.

13 - با زبان عشق با هم صحبت کنيد


به روش عشاق افسانه‌اي با هم صحبت کنيد. سرشار از ارادت، صميميت و احساساتي که از قلبتان نشات گرفته است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (48 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits