دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
9 ترفند روانشناسی برای جذب دیگران به خود در اولین ملاقات
19
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه دیگران را جذب کنیم؟ برخی افراد کشش و جذبهای دارند که هر کسی را به سوی خود میکشند.افراد بسیاری آرزو دارند جای آنها باشند، با آنها دوست شوند و مورد رضایت و تصدیق آنان قرار گیرند. آنچه حائز اهمیت است این است که این کشش و جذبه هیچ ربطی به ظاهر...

چگونه باعث جذب دیگران شویم؟

چگونه بقیه را مجذوب خود کنیم؟

تصویر منحصربه فرد

شما به تصویری منحصر به فرد با ویژگیهایی دقیق و مخصوص به خود نیاز دارید، چراکه این تصویر اصلی شما است که سبب میشود حتی بیگانگان شما را به خاطر بسپارند.البته زیبایی ظاهر مد نظر ما نیست.عجیب به نظر میرسد اما یک فرد حتی با وجود زشت بودن و نقص داشتن هم میتواند منحصربه فرد باشد. هریک از ویژگیهای منحصربه فردتان از جمله شیوهی گام برداشتن، ژست، حالت چهره، لحن، روش ارتباط برقرارکردن، یا حتی نوع لباس پوشیدنتان میتواند شما را در اذهان ماندگار سازد.

در اینجا مثالهایی ارائه میدهیم از ویژگیهایی که برخی افراد مشهور با آن شناخته میشوند:

چارلی چاپلین: سبیل، کت و شلوار، عصا
تیلدا سوینتون: فاقد تمایلات جنسی، بدون آرایش
وینستون چرچیل: چاقی، سیگار برگ
جوزف استالین: سبیل، پیپ، لهجه
آدولف هیتلر: سبیل طبیعی، لحن حرف زدن
دیتا وان تیز: شمایل دههی ، 40رژلب قرمز
مرلین مانرو: موی رنگی، خال سیاه
سالوادور دالی: سبیل، حالت چهره

جذب دیگران
جذب دیگران

نیاز به رویایی بزرگ

برای اینکه افراد را به خود جذب نمایید و آنان شما را همچون انسانی منحصربه فرد ستایش کنند باید برای زیستن و هستی خویش دلیلی داشته باشید. آرزوها ،اهداف، میل به تغییر چیزی در جهان، نبرد برای رسیدن به خواسته ای. چراکه انسان بدون هدف همچون کتابی بی محتوا است. پس چرا آن را بخوانید؟

برای جذب کردن دیگران اعتماد به نفس داشته باشید

برای جذاب بودن باید اعتماد به نفس داشته باشید. باجرات تصمیم بگیرید، تنها به خود تکیه کنید، منتظر کمک دیگران نباشید و عقاید و نظرات خود را شفاف و واضح به دیگران بیان کنید. افراد پیرامون شما اعتمادبه نفستان را نه تنها در رفتارتان که در گفتارتان نیز حس میکنند.پس از به کاربردن عبارتهایی مثل:«حدس میزنم، امیدوارم، گمان میکنم، انتظار دارم، شاید و احتمالا» اجتناب کنید.

هیچگاه شکوه و شکایت نکنید

آیا کسی را که دائما درحال شکایت و نالیدن است تحسین میکنید؟ آیا دوست دارید شبیه چنین شخصی باشید؟ مطمئناخیر.افراد جذاب افکار مثبتی دارند، بنابراین از انتقادکردن، شکایت کردن و موضوعهای منفی بپرهیزید.حتی اگر هیچ چیز خوبی در زندگیتان وجود ندارد دربارهی چیزی حرف بزنید که برای خودتان و شنوندهاتان لذتبخش است.

از حرکات بدن استفاده نمایید

رفتار شما باید نشان دهنده ی اعتماد به نفس شما باشد: قوز نکنید، با هیچ شیای یا هیچ بخشی از بدنتان ور نروید، سعی کنید بیشتر اوقات لبخند بزنید، به چشمان مخاطبتان نگاه کنید و از ایستادن خیلی نزدیک خودداری کنید. درکل هنگامی که در اجتماع حضور مییابید، بهگونهای رفتار نمایید که انگار همچون شخصی مشهور بر فرش قرمز گام مینهید.

جذب دیگران
جذب دیگران در روابط عاطفی

قصه گوی بزرگی شوید

بسیاری معتقدند که توانایی جذاب ساختن هرنوع داستانی یک استعداد است، اما همیشه هم اینگونه نیست. اساسا مهارتی است که میتوان آن را یادگرفت فقط لازم است با اعتماد به نفس حرف بزنید. از حس شوخطبعی استفاده کنید به ویژه اینکه بتوانید به خودتان بخندید. زبان بدن را از یاد نبرید، پرشور و مثبتاندیش باشید. اگر هیچیک از داستانها و لطیفه هایتان موثر واقع نمیشود،نگران نباشید. داستانهای شخصیتان را نقل کنید چراکه افراد باشنیدن یک چیز جالب آن را برای دیگران نیز نقل میکنند.

به چشمان مخاطبتان نگاه کنید

وقتی با کسی حرف میزنید به چشمانش نگاه کنید. گاهی یک نگاه نافذ بیش از هزاران کلمه حرف دارد. ارتباط چشمی نشان میدهد که شما به صحبتهای مخاطبانتان گوش میدهید، آنها را میفهمید و به عنوان یک شخص
میپذیرید. مهمتر اینکه وقتی با کسی مشغول صحبت هستید مراقب باشید که عوامل بیرونی حواستان را پرت نکند. به تلفن همراهتان یا سایر افراد نگاه نکنید چراکه ممکن است اینگونه به نظر برسد که به دنبال همصحبت مناسبتری هستید.

گوش دادن را یاد بگیرید

اصلا نیازی نیست که خودتان را مهمترین شخص جهان بدانید. داشتن علاقهی واقعی به زندگی دیگران باعث میشود دیگران بیشتر شما را دوست داشته باشند چراکه گوش دادن به حرفهای دیگران یک هنر واقعی است. اگر بادقت به حرفهای دیگران گوش دهید و این علاقه را در مکالمهتان نشان دهید، آنها نیز احساسی خاص و ویژه به شما خواهند یافت. البته نمیتوانید تمام چیزهایی را که مخاطبتان میگوید به حافظه بسپارید، اما به یاد داشتن نامشان کاربزرگی است.اینجا ترفند جالبی به شما نشان خواهیم داد. وقتی کسی خودش را معرفی میکند، اسمش را تکرار کنید:« از دیدنت خوشحالم مایک» و اگر میخواهید دیگران نیز نام شما را از یاد نبرند بازهم از همین ترفند استفاده نمایید:«سلام، اسمم سوزانه، سوزان جانسون»

از تاثیر انعکاس بهره بجویید

تاثیر انعکاس یا به عبارت ساده تر بازتاب دادن، راهی بسیار آسان برای جلب توجه دیگران است. شما میتوانید با تقلید حالات چهره، لحن سخن گفتن و ژست مخاطبانتان سبب شوید که آنها شما را دوست بدارند. این راهکار همیشه کارگر میافتد چراکه براساس طبیعت انسان و میل به خودپسندی او بنا شده است و مخاطبتان به صورت ناخودآگاه احساس میکند که شما با او همراه و همگام هستید. شما همچنین میتوانید با استفاده از این راهکار رفتارهای منحصر به فرد دیگران، مثلا افراد جذاب و مشهور را از آن خود کنید. و رفتارهایی که باعث افزایش اعتماد به نفستان میشود را تقلید نمایید.


این تکنیک های روانشناسی برای جذب دیگران را تمرین کنید تا در ان ها ماهر شوید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (19 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits