دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید عاشقانه هدیه دادن به همسر
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فواید عاشقانه هدیه دادن به همسر:چگونه هدیه دادن بی مناسبت به همسر زندگی را شیرین تر کنیم/با این بخش از دلگرم همراه باشد تا با معجزه هدیه دادن به عشق زندگیتان آشنا شوید.

چگونه هدیه دادن بی مناسبت به همسر زندگی را شیرین تر کنیم

با این بخش از دلگرم همراه باشد تا با معجزه هدیه دادن به عشق زندگیتان آشنا شوید.

چگونه هدیه دادن بی مناسبت به همسر زندگی را شیرین تر کنیم

هدیه دادن به همسر

حتماً نباید به مناسبت روز تولد یا روز خاصی باشد، بلکه در غیر مناسبت هدیه دادن نیز تاثیر بیشتری بر روح و روان یک فرد دارد و این را می‌توان با راهکار‌های آموزشی در جامعه نهادینه کرد. هدیه دادن و گرفتن در فرهنگ ما یک عادت بسیار خوب و زیبا تلقی می‌شود که می‌تواند آغازی خوب برای یک زندگی مشترک باشد و از بین برنده سوء تفاهم یا ختم دعوای زناشویی باشد که در تمامی موارد این کار زیبا موجب بهبود زندگی زناشویی است که باید بیشتر از این‌ها در فرهنگ کشور نهادینه شود و به صورت یک عادت درآید.

هدیه دادن در هر حالتی بسیار خوب و ارزشمند است اما چه بهتر که این عمل زیبا همیشه در روز مناسبت خاصی داده نشود و در برخی موارد زوجین با دادن یک هدیه بدون هیچ گونه مناسبتی می‌توانند همسر خود را غافلگیر و به اصطلاح امروزی سورپرایز کنند.هدیه دادن به همسر حتماً نباید به مناسبت روز تولد یا روز خاصی باشد، بلکه در غیر مناسبت هدیه دادن نیز تاثیر بیشتری بر روح و روان یک فرد دارد و این را می‌توان با راهکار‌های آموزشی در جامعه نهادینه کرد.

خانم‌ها علاقه بیشتری به دریافت هدیه از سوی همسر خود دارند و این در حالی است که آقایان کمتر ذوق و علاقه به این موضوع پیدا می‌کنند و با توجه به نقش حمایتی که در زندگی دارند معمولا آقایان بیشتر برای دادن هدیه علاقه نشان می‌دهند.بزرگترین هدیه ای كه می توانید به همسران خود بدهید، عشق بی قید و شرط است. عشق بدون قید و شرط نه تنها به فردیت هر كس احترام می گذارد بلكه آن را پرورش می دهد، حتی اگر جدایی یا از دست دادن همدیگر را به همراه داشته باشد.

با همسر خود زیاد صحبت كنید

یك قلم و كاغذ بردارید و حساب كنید كه یك هفته چند ساعت یا چند دقیقه است. بعد به این سؤال پاسخ دهید كه چقدر از این زمان را به گفتگو با همسر عزیزتان اختصاص می دهید: سی دقیقه، یك ساعت، ده ساعت؟ از همسرتان بپرسید كه آیا این مقدار زمان برای او كافی است تا تمام حرف ها و مشكلاتش را با شما در میان بگذارد؟

به جای این كه هر شب بعد از رسیدن به خانه در جایی بنشینید و تلویزیون نگاه كنید یا روزنامه بخوانید، با همسرتان صحبت كنید و اگر وقتی باقی ماند به روزنامه خواندن بپردازید. هنگامی كه همسر عزیز شما كنارتان می نشیند تا با شما صحبت كند روزنامه را به كناری بگذارید و تمام وقت خود را به او اختصاص دهید. ممكن است استدلال کنید كه بعد از یک روز طولانی کاری، شب هنگام كه به خانه برمی گردید خسته هستید؛ ولی شما نباید از این بهانه برای نادیده گرفتن نیاز همسرتان به صحبت كردن سوءاستفاده كنید. باید طوری برنامه ریزی كنید كه سر فرصت با هم صحبت كنید.

«خوب گوش كردن» كامل كننده حلقه روابط زناشویی است. گوش كردن یكی از مؤثرترین روش ها برای تحت تأثیر قرار دادن همسر است.شما برای این كه از همسرتان شناخت كافی داشته باشید باید مقدار زیادی از زمان خویش را صرف گفتگو با او در مورد علایق و طرز تفكر خود كنید. این كار باعث می شود او شما را بهتر بشناسد. شما باید از این گونه لحظات برای نشان دادن عمیق ترین احساسات خود استفاده كنید.

بدون گفتگو، «صمیمیت» نمی تواند در زندگی شما وجود داشته باشد. تنها راهی كه می توانید با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید، زیاد صحبت كردن و گفتن حقیقت است. تنها یك رابطه حقیقی بین شما و همسرتان می تواند زندگی شما را به سوی كمال و خوشبختی هدایت كند. هیچ احساسی برای یك همسر بدتر از آن نیست كه در عین تأهل، باز هم احساس تنهایی كند و نتواند حرف هایش را با كسی در میان بگذارد.

به صحبت های همسرتان گوش کنید

فواید هدیه دادن به همسر

در كنار «صحبت كردن» با همسر، باید وقت كافی نیز برای «گوش كردن» حرف های او اختصاص دهید. فراموش نكنید كه «خوب گوش كردن» كامل كننده حلقه روابط زناشویی است. گوش كردن یكی از مؤثرترین روش ها برای تحت تأثیر قرار دادن همسر است. اگر شما نشان دهید كه واقعاً علاقه مندید كه به حرف های همسر خود گوش كنید می توانید به راحتی او را تحت تأثیر خود قرار دهید.

انسان ها ناخودآگاه جذب كسانی می شوند كه به حرف های آنان مشتاقانه گوش می كنند. با خوب گوش كردن می توانید موانعی را كه در سر راه زندگی مشتركتان قرار دارد به راحتی برطرف كنید، در غیر این صورت همسر شما تصور می كند كه شما برای همه وقت كافی دارید و فقط برای او وقت ندارید و نهایتاً كم كم از شما فاصله می گیرد.

اگر به دنبال راهی می گردید تا نزد همسر خود محبوب تر شوید می توانید از تكنیك تعریف و تمجید استفاده كنید. در تعریف و تمجید نیرویی جادویی نهفته است كه به كمك آن می توانید به اعماق قلب همسر خود نفوذ كنید. هر چه در تعریف و تمجید از همسرتان، از خود سخاوت بیشتری نشان بدهید بیشتر در قلب همسر خود نفوذ می كنید.

روان شناسان ثابت كرده اند كه گوش كردن باعث افزایش مهر و علاقه در زندگی مشترك می شود. در واقع نیمی از مشكلات زوجین در زندگی زناشویی از خوب گوش نكردن شروع می شود و نهایتاً آنها را دچار سوء تفاهم و مشكلات بعدی می كند.

از همسرتان زیاد تعریف كنید

می گویند هنگامی كه به دنبال خوبی در دیگران باشید، بهترین را در خودتان خواهید یافت. اگر به دنبال راهی می گردید تا نزد همسر خود محبوب تر شوید می توانید از تكنیك تعریف و تمجید استفاده كنید. در تعریف و تمجید نیرویی جادویی نهفته است كه به كمك آن می توانید به اعماق قلب همسر خود نفوذ كنید. هر چه در تعریف و تمجید از همسرتان، از خود سخاوت بیشتری نشان بدهید بیشتر در قلب همسر خود نفوذ می كنید. دیل كارنگی در این زمینه گفته است:«از صمیم قلب تأیید كنید و در تحسین كردن دست و دلباز باشید. »

زوجین در ابتدای زندگی به علت این كه شناخت زیادی از یكدیگر ندارند در كارهای خود دچار شك و تردید می شوند. شما می توانید برای برطرف كردن شك و تردید و به منظور افزایش مهر و علاقه در روابط زناشویی از این نیروی عظیم كه در دسترس شماست استفاده كنید. این كار برای تان خرجی ندارد، مطمئن باشید پیرامون شما انسان های بسیاری وجود دارند كه برای شنیدن كلامی تحسین آمیز حاضرند به هر كاری دست بزنند، شاید همسر عزیز شما یكی از این افراد باشد.

مراقب همدیگر باشید

فواید هدیه دادن به همسر

اگر همسرتان در حال حاضر بیمار است و این بیماری برای شما علاوه بر هزینه های مادی، مشكلات زیادی به همراه آورده است به این موضوع فكر كنید كه زمانی كه پدر یا مادرتان مریض می شدند طرف مقابل با او چگونه برخورد می كرد. به لحظاتی در كودكی خود فكر كنید كه آنها تمام شب را بیدار می ماندند تا از همدیگر مراقبت كنند.

مطمئن باشید با یادآوری این خاطرات می توانید تحمل خود را در انجام وظایف و ایفای نقشی كه به عهده دارید بالاتر ببرید. «عشق» مقصد نهایی و بالاترین هدفی است كه بشر آرزویش را دارد. از عشق ورزیدن به عنوان تنها دارو و درمان واقعی برای مداوای همسرتان استفاده كنید. باور كنید اگر به او عشق بورزید می توانید همسر بیمار خود را درمان كنید. اعمال محبت آمیزی كه شما در حق همسر عزیز خود انجام می دهید خواص درمانی دارند و باعث مقاوم شدن بدن او در برابر بیماری ها می شود.

حرف آخر: خدا را در زندگی مشتركتان فراموش نكنید

ما باید بپذیریم كه موجوداتی هستیم كه با خواست خدا خلق شده ایم و همیشه می توانیم در زندگی پیشرفت كنیم. خداوند بزرگ همواره شاهد تك تك اعمال ماست و برای هدایت بشر به سوی كمال و خوشبختی واقعی، سفیران عشق زیادی را فرستاده است. شما می توانید با مطالعه کتاب های صاحب نظران و عمل به پیشنهادات ارائه شده آن ها می توانید راه حقیقی خوشبختی در زندگی زناشویی را پیدا كنید و به داشتن زندگی سالم و عاری از هرگونه مشكلات اخلاقی امیدوار باشید، اما شرطی برای رسیدن به خوشبختی وجود دارد و آن این است كه ببینید در زندگی سابق خود چقدر اشتباه كرده اید و آیا حاضرید از همسر خود به خاطر اشتباهاتتان معذرت خواهی كنید.

ارتباط مستحكم و پابرجا در روابط زناشویی نصیب كسانی می شود كه به اهمیت این کار پی برده اند و حاضرند از همسر خود به خاطر اشتباهاتی كه در حق او مرتكب شده اند معذرت خواهی كنند. در حقیقت عذرخواهی خالصانه برتر از تشخیص اشتباه است و نشان می دهد شما اشتباهاتی كه در حق همسرتان انجام داده اید را به رسمیت شناخته اید و آن قدر به رابطه زناشویی تان اهمیت می دهید كه می خواهید از او عذرخواهی كنید.

فواید هدیه دادن به همسر

موارد گفته شده هنگامی كه در كنار یكدیگر قرار می گیرند كلیدی را می سازند كه می توانید به كمك آن قفل مشكلات زندگی مشترك خود را برای همیشه باز كنید. این كلید هم اكنون در ذهن شما وجود دارد. فراموش نكنید كه عشق هرگز رد نمی شود و پاسخ عشق، عشق است؛ پس به جای این كه امروز دست خالی به خانه خود بازگردید یك شاخه گل برای همسرتان بخرید و با صدای بلند به او بگویید دوستش دارید.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

کیانوش | ۶ سال پیش
خیلی ممنون از مطالبتون.....مو
فق باشید.
0
0
مهسا | ۶ سال پیش
با سلام
با تشكر از این مطالب جالب و دلنشین شما
0
0

hits