دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی خودروی هیبریدی تسلا(Tesla Model S)
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشخصات فنی خودرو تسلا مدل اس Tesla Motors: تسلا مدل S P100D سریع‌ترین خودروی جدید جهان

مشخصات فنی خودرو تسلا مدل اس Tesla Motors

تسلا موتورز (Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی است.شرکت تسلا همچنین تولیدکننده پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای سایر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آ گ است.شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و ایلان ماسک تاسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

تسلا مدل S P100D سریع‌ترین خودروی جدید جهان

تسلا مدل اس

تسلا از مدل‌ S نسخه X P100D رونمایی کرد. مجموعه باتری‌های قدرتمندتر به مدل S P100D اجازه می‌دهند تا سریع‌ترین شتاب را در بازار کنونی داشته باشد. این خودرو تنها در مدت 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که سریع‌تر از مک لارن F1 است.

در یک کنفرانس، مؤسس تسلا آقای ایلان ماسک می‌گوید:

تنها دو خودروی سریع‌تر در بحث شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت وجود دارند که عبارت‌اند از لافراری و پورشه 918 اسپایدر. تسلا می‌تواند از عهده‌ی مک لارن F1 برآید.سریع‌ترین خودروی جهان را که می‌توانید به‌صورت نو خریداری کنید تسلا مدل S P100D است. در آینده مردم به خودروهای بنزینی به عنوان یک وسیله‌ی جالب و عجیب خواهند نگریست.

تولید این خودرو در ابتدا محدود خواهد بود و ماسک می‌گوید اگرچه که ظرفیت خودرو نسبتاً اندک افزایش یافته اما تولید آن بسیار سخت‌تر است. او می‌گوید:

حجم تولید در ابتدا کاملاً پایین است زیرا با چالش‌هایی مواجه هستیم. باید مطمئن شویم که این خودرو ایمن و مؤثر است.مشتریان تسلا که مدل P90D با حالت Ludicrous را سفارش داده اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند می‌تواند با بهایی اضافه‌تر باتری‌های 100 کیلووات ساعتی را سفارش دهند. مالکان کنونی P90D نیز می‌توانند با هزینه‌ای بیشتر خودروی خود را ارتقا دهند.

مدل P100D باتری‌های 100 کیلووات ساعتی دارد که کارایی بالاتری نسبت به مدل P90D ارائه می‌کند. علیرغم یکسان بودن خروجی هر دو مدل، محدوده‌ی حرکتی مدل قدرتمندتر به 613 کیلومتر افزایش یافته است. شتاب 2.5 ثانیه‌ای خودرو نیز از طریق ارتقای سخت‌افزاری و قوای محرکه‌ای به دست آمده است. P100D سیستم چهارچرخ محرک نیز دارد.کراس اوور تسلا مدل X P100D نیز در مدت 2.9 ثانیه به تندی 100 کیلومتر رسیده و محدوده حرکتی 542 کیلومتری دارد.ماسک گفته که سرعت شارژ در ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا بدون تغییر باقی مانده اما شاید فرایند شارژ شدن کمی طولانی‌تر باشد.

تسلا از اوایل امسال تولید نسخه‌های 85 کیلووات ساعتی مدل S را متوقف کرده است. مدل دیفرانسیل عقب 90 کیلووات ساعتی نیز در انگلستان دیگر عرضه نمی‌شود و تنها دو مدل 70 کیلووات ساعتی (دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل) و مدل 90 کیلووات ساعتی با فرم‌های استاندارد یا پرفورمنس (P90D) قابل سفارش هستند.بهبودهای بیشتر مدل S دربردارنده‌ی افزایش سایز شارژر از 40 amps به 48 amps بوده که اجازه زمان‌های کوتاه‌تر شارژ را در خانه و در مکان‌های عمومی می‌دهد. این مورد با سیستم فیلتراسیون پیشرفته‌ی تسلا همراه است.

Tesla Motors

تسلا مدل اس


Tesla Motors

تسلا مدل اس


Tesla Motors

مشخصات فنی خودرو تسلا مدل اس


Tesla Motors

پرسرعت ترین خودرو


Tesla Motors

تسلا مدل S 60 و 60D

مدل‌های جدید ذکر شده برای ارائه به عنوان نسخه‌های سطح پایه طراحی شده‌اند. مدل 60 جدید بهای آغازی 53400 پوندی دارد اما هنوز هم محدوده حرکتی 400 کیلومتری داشته و می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست یابد. این مدل از نرم‌افزار رانندگی خودکار تسلا سود می‌برد.تنها 5.5 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد اما این زمان می‌تواند تنها با ارتقای ساده‌ی سخت‌افزار بهبود یابد. مجموعه باتری‌ها در این دو مدل 75 کیلووات ساعتی هستند بنابراین مصرف‌کنندگان می‌توانند پرفورمنس خودروی خود را از طریق وای فای ارتقا دهند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب تسلا مدل اس Tesla Motors

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:ویکی پدیا

--------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits