دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زمان اتصال اینترنت گوشی های همراه
1
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس از عدم نقش وزارت اطلاعات در قطع و وصل شدن اینترنت در ایران خبر داد و جرئیات وصل شدن اینترنت های همراه را تشریح کرد...

اتصال اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است

دلگرم: وزیر ارتباطات گفت که در مورد قطع و وصل شدن اینترنت نقشی نداشته است.

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه صبح امروز یکشنبه فراکسیون مستقلین گفت: جلسه امروز ما با آقای آذری جهرمی عمدتا در مورد قطعی اینترنت بود که ایشان اعلام کرد نقشی در قطع شدن یا وصل شدن اینترنت ندارد بلکه بر اساس تصمیمات شورای عالی امنیت ملی، این اختیار به وزیر کشور داده شده که اینترنت وصل شود یا نه.

وی افزود: به گفته آقای آذری جهرمی در بخشی از استان‌ها اینترنت از طریق وای فای خانگی وصل شده اما وصل شدن اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است.

لاهوتی همچنین گفت: هم نمایندگان و هم وزیر ارتباطات نگرانی‌هایی در مورد آسیب دیدن برخی از کسب و کارها داشتند. حتی آقای آذری جهرمی هشدار داد که اگر شرایط به خوبی مدیریت نشود برخی از مردم اقدام به انتقال سرمایه خواهند کرد.

در همین زمینه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره جلسه امروز ( یکشنبه 3 آذر) این فراکسیون با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دخالت‌های آمریکا عامل بزرگ تحریم آزادی‌ها بوده و در حال حاضر این کشور توییتر جان بولتن را هم محدود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تحریم آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط آمریکا را محکوم می‌کند، عنوان کرد: یکی از عوامل قطعی اینترنت در داخل ایران دخالت‌های بیجای آمریکا در کشور است.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی در مجلس ادامه داد: در نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش‌هایی در زمینه شرایطی که در کشور وجود داشت و چگونگی قطع، وصل اینترنت و میزان خسارت وارده بر شرکت‌ها ارائه کرد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه بر اساس گزارش آذری‌جهرمی برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و استارت‌آپ‌ها با توجه به قطع اینترنت متحمل خسارت‌های شده‌اند، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور چاره‌ای جز قطع اینترنت وجود نداشت که تدبیر هوشمندانه‌ای بود، هرچند در برخی از محل‌ها کوتاهی‌ وجود داشته مقرر شد که این کوتاهی‌ها جبران شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits