دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرانجام حذف کنکور
1
عاملي دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از عزم جدی دبیرخانه این شورا برای اصلاح روش کنکور در سال 98 خبر داد و جزئیاتی جدید از حذف کنکور سراسری ارائه داد...

زمان دقیق حذف کنکور سراسری

دلگرم: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مساله کنکور یک‌مساله ملی است و تلاش داریم در ۶ ماه آینده به یک مدل قطعی برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا عاملی در یک تماس تلفنی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره آخرین وضعیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش چند بار برای اجرایی کردن این سند اراده کرده و در زمان وزیر قبلی ۱۵ برنامه برای این موضوع در نظر گرفتند و شاخص هایی را برای اجرای ان داشتند اما در فصل ۸ دبیرخانه شورا مسئولیت نظارت و ارزیابی را دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون گزارشی از پیشرفت کار سند تحول دریافت نکردیم، افزود: این موضوع باید با جدیت در این هفته با حضور وزیر اموزش و پرورش بحث شود. رهبری نگاهی به ظرفیت نظام دارند ما نیز باید برای اجرایی شدن این موضوع با جدیت جلو برویم.

تعیین تکلیف حذف کنکور

عاملی گفت: علم و فناوری زنجیره ای است که از قبل دبستان آغاز می شود و تا پس از فارغ التحصیلی باید دنبال شود؛ ضمن اینکه سند تحول و نقشه علمی جامع کشور نگاه به علم ندارند و نیاز است علم نافع را تقویت کنیم تا رشد و تعالی برای فرهنگ ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: اکنون هدف رسیدن به تمدن نوین اسلامی و دوره ظهور است باید برای رسیدن به بلوغ متعالی کمک شود چرا که کشورهای پیشرفت دنیا اهداف متعالی داشتن برای علم و فناوری را مدنظر دارند.

عاملی درباره بازنگری کمیته جذب و پذیرش دانشجو نیز گفت: نشستی بین دبیرخانه شورا و ریاست مجلس شورای اسلامی داشتیم که روسای کمیسیون های مربوطه هم حضور داشتند تا تقسیم کار درباره کنکور صورت گیرد. نطام ارزیابی باید تغییر کند تا به نتیجه مطلوب برسیم زیرا کنکور روش درستی نیست.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی درباره عزم جدی دبیرخانه برای اصلاح روش کنکور در سال ۹۸ گفت: در این زمینه اراده جدی داریم و جز ماموریت و اولویت اول ستاد علم و فناوری است.مسئله کنکور یک‌مساله ملی است و تلاش داریم در ۶ ماه آینده به یک مدل قطعی برسیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits