دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حکم یاسین رامین در رابطه با واردات شیرخشک فاسد صادر شد
1
وکیل مدافع یاسین رامین از صدور حکم دادگاه در مورد اتهام موکلش در مورد پرونده واردات شیر خشک های فاسد خبر داد اما جزئیات آنرا اعلام نکرد

حکم یاسین رامین همسر مهناز افشار

دلگرم : وکیل مدافع یاسین رامین از صدور حکم موکلش خبر داد.

وی اظهار کرد : حکم موکل بنده آقای یاسین رامین صادر شده است. این حکم هنوز قطعی نیست.

درستی از بیان جزئیات حکم صادر شده امتناع کرد و گفت: بیان جزئیات حکم صادره به ضرر موکلش خواهد بود.

به گزارش فارس، اواخر مرداد سال 95 بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسر رامین پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داده و گفته بود: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

موضوع شیرخشک‌ها هنوز بر سر زبان‌ها است، شیرخشک‌هایی که فاسد بوده و نوزادانی را نابینا کرده یا به کام مرگ کشانده. در پی پرونده چند سال گذشته شکایت هلال‌احمر از یاسین رامین، این موضوع حاشیه‌های زیادی پیدا کرد و گفته شد فرزند محمدعلی رامین، ‌با استفاده از نفوذ پدرش در دولت توانسته محموله‌ عظیمی از شیرخشک‌های فاسدشده را وارد و توزیع کند و همین امر پای یاسین رامین را به دادگاه باز کرد.

البته در همان زمان محمد شعبانی، وکیل‌مدافع یاسین رامین درباره موضوع اصلی پرونده موکلش گفته بود: موضوع این پرونده اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلم و هلال احمر است و قرار بوده اسناد و مدارکی از آلمان ارسال شود که برخی از این مدارک از آلمان واصل شده، ولی ناقص است و قرار است نماینده هلال احمر به آلمان برود؛ یکسری مدارک هم کارشناس پرونده می‌خواهد که باید تکمیل شود و پرونده در حال بررسی و تکمیل است.

این در حالی است که به گفته علی فرجی رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ،پس از اعلام شکایت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از یاسین رامین در سال ۹۳ به دلیل تصاحب اموال جمعیت هلال احمر و متعاقب صدور کیفرخواست و جلسات متعدد دادگاه، چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸، رأی بدوی توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران صادر شده است.

این مقام مسؤول در جمعیت هلال احمر، ضمن ابراز خرسندی از فحوای رأی صادره، از رسیدگی دقیق و قاطعانه دستگاه قضایی تقدیر کرده و گفته است: با توجه به اینکه رأی صادره بدوی است و طبق قانون از بیان جزئیات آن معذور هستیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits