دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برات اصلاحی نوازنده چیره‌دست ساز سرنا درگذشت
0
«برات اصلاحی» نوازنده چیره‌دست سرنا و اهل تربت جام که مدتی از بیماری شدید ریوی رنج می‌برد، صبح امروز، دوشنبه در بیمارستانی مشهد درگذشت.

نوازنده چیره‌دست ساز سرنا درگذشت

عزیز احمدی، خواننده‌ی تربت جامی در گفت‌وگویی با ایسنا خبر فوت این هنرمند را تأیید کرده و گفته است: ایشان مشکل ریوی داشتند و پزشکان از ابتدا تشخیص داده بودند که سرطان ریه بوده است. یکی دو بار هم در بیمارستان بستری شدند.

احمدی ادامه داد: بالاخره این اتفاق برای هر کدام از ما نیز پیش خواهد آمد. او حدود ۵۰ سال سن داشت و در روستای محمودآباد سفلی تربت جام اقامت داشت.

این خواننده تربت جامی درباره مرحوم اصلاحی گفت: « برات اصلاحی در سرنانوازی بعد از مرحوم غلامعلی نینواز در منطقه تربت جام رو دست نداشت؛ البته شاید در تکنیک‌های جدید افراد بهتری باشند ولی در تکنیک‌های خطه جام پس از استاد نینواز، اصلاحی حرف اول را می‌زد.»

او در جشنواره‌های مختلفی شرکت و مقام کسب کرده بود. همچنین آثاری را با گروه فردای جام منتشر کرد. برات اصلاحی در کشورهای یونان، آلمان، دانمارک، عمان، ترکیه، قطر و چندین کشور دیگر اجرا و در جشنواره‌های مختلف داخلی شرکت کرده بود.

او هنرمند شناخته شده و معروفی در منطقه بود و جایگاه هنری داشت.

برات اصلاحی نوازنده چیره‌دست ساز سرنا درگذشت

خبرنگار ایسنا همچنین با محمد رحم‌دلخواه، یکی از استادان نوازندگی سرنای تربت جام تماس گرفت که او هم خبر فوت مرحوم اصلاحی را تایید کرد و گفت: « به من گفته‌اند که پیکر ایشان هنوز در مشهد است.»

جزییات مراسم تشییع پیکر این هنرمند سرنانواز متعاقبا ارسال می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits