دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماهی سفره هفت سین را در آب های آزاد نیندازید !
2
انداختن ماهی سفره هفت سین کجاها مجاز است ؟ ماهی سفره هفت سین را در آب های آزاد مانند رودخانه ها ، تالاب ها ، دریاچه ها و سد ها نیندازید !

انداختن ماهی قرمز در سیزده بدر

دلگرم : در آستانه روز طبیعت (سیزده‌بدر)، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نسبت به خطرات ناشی از رهاسازی ماهیان قرمز برای آبزیان بومی کشور هشدار داد و تاکید کرد: شهروندان از انداختن ماهی‌ قرمز در آب‌ های آزاد کشور از جمله رودخانه‌ ها، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و سدها جدا بپرهیزند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برخی شهروندان ایرانی همزمان با روز طبیعت نسبت به رهاسازی ماهیان قرمز اقدام می‌کنند که درخواست می‌کنیم در مورد محل رهاسازی این گونه، دقت کافی داشته باشند. این ماهیان نباید وارد آب‌های آزاد کشور شوند چون ممکن است حیات سایر آبزیان را تحت تأثیر قرار دهند و دچار چالش و خطر کنند.

وی ادامه داد: اگر شهروندان می‌خواهند ماهی قرمز را رها کنند، حتماً به پارک‌ها و بوستان‌ها مراجعه و این گونه را در حوض‌های بسته آزادسازی کنند. افزون بر اینها، در روز سیزده‌بدر رهاسازی سبزه‌های عید در خیابان‌ها، جاده‌ها و حتی در عرصه‌های طبیعی کشور هم اتفاق می‌افتد که علاوه بر تخریب چهره ظاهری شهر یا منطقه، باعث آلودگی آب‌ها می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عمده آلودگی مکانی در تعطیلات نوروز سال گذشته مربوط به استان‌های شمالی کشور بود، تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان امسال با حساسیت بیشتری در طبیعت حضور یابند و ضمن استفاده از مواهب طبیعی در حفظ و حراست از این مناطق ارزشمند کوشا باشند.

محبت‌خانی در مورد جمع آوری زباله‌ها در روز طبیعت، با بیان اینکه محیط‌بانان در تعطیلات نوروز نسبت به توزیع کیسه‌هایی برای جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: این برنامه در روز طبیعت هم اجرایی خواهد شد اما قطعاً توزیع کیسه توسط محیط‌بانان جوابگوی همه نیازها نخواهد بود، بنابراین از همه شهروندان خواهش می‌کنیم در روز طبیعت حتماً کیسه‌ای برای جمع کردن زباله‌های تولیدی خود به همراه داشته باشند.

وی در پایان گفت: البته برخی شهروندان طبیعت‌دوست را می‌بینیم که زباله تعدادی از شهروندان را که از سر بی احتیاطی زباله خود را در طبیعت رها کرده‌اند، جمع‌آوری می‌کنند، ضمن تشکر صمیمانه از زحمات این دسته از ایرانیان، درخواست داریم که کلیه شهروندان در روز طبیعت نسبت به حراست از محیط زیست خود حساس باشند.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits