دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وضعیت هوا در سیزده بدر ۹۸ چگونه خواهد بود ؟
6
وضعیت هوای سیزده بدر 98 ، رییس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوا در سیزده بدر سال 98 در شهرهای مختلف توضیح داد

هوای سیزده بدر 98 چگونه خواهد بود ؟

دلگرم : رییس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوا در سیزده بدر سال 98 اعلام کرد :

  • در ایام نوروز بارش برف و باران را در اکثر شهر‌ها شاهد خواهیم بود.
  • روز ۱۳ به در هوا در بسیاری از شهرها بارانی است.
  • شب و روز سال تحویل بارش باران و برف داریم و سرما در نوار شمالی کشور و مشهد کاهش قابل ملاحظه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اهر تاج‌بخش مسلمان امروز در نشست خبری با ارائه گزارش هواشناسی ایام نوروز بیان کرد: در ایام نوروز بارش‌های زیادی داریم که شاید از نظر مسافرت و مسافران مناسب نباشد، اما از نظر تامین منابع آبی ما بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز سامانه بارشی روی شرق دریای خزر فعال است و در بخش‌های شرقی مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی داریم.

رئیس سازمان هواشناسی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: صبح فردا کاهش قابل ملاحظه دما و وزش باد شدید در استان‌های مذکور خواهیم داشت.

تاجبخش تصریح کرد: از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی از سمت دریای سیاه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان رضوی و ارتفاعات و شمال استان تهران تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد و کاهش قابل ملاحظه دما را در این استان‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۹ اسفند و همچنین روز پنجشنبه که تحویل سال را داریم، کاهش قابل ملاحظه دما در مشهد مقدس و حتی بارش موقت برف پیش‌بینی می‌شود و دما به شدت افت می‌کند و به زیر صفر درجه می‌رود.

وضعیت هوا در ایام نوروز 98

رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز یکم فروردین هوا در اغلب شهرها مناسب است و سیستم بارشی مذکور از شمال شرق خارج می‌شود.

  • تاجبخش بیان کرد: روزهای یکم تا چهارم فروردین ۹۸ آسمان در بیشتر نقاط کشور صاف است، اما از روز چهارم فروردین ۹۸ سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در نیمه غربی کشور، سواحل خزر و شمال شرق این سامانه فعال خواهد بود و پس از آن همه نقاط کشور غیر از جنوب شرق را در بر می‌گیرد و همه جا شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف هستیم.
  • وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: روزهای چهارم تا ششم فروردین در دامنه‌های مرکزی زاگرس و استان‌های ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سواحل خزر و دامنه شمالی البرز فعالیت این سامانه افزایش می‌یابد و در استان تهران هم بارش در نقاط سردسیر به صورت برف و در شمال و شمال غرب و شمال تهران سامانه فعال خواهد بود.
  • رئیس سازمان هواشناسی گفت: از روز هفتم تا دهم فروردین ۹۸ آسمان صاف و آفتابی است، اما روزهای یازدهم و دوازدهم هم با ورود سامانه بارشی جدید، باران در کشور آغاز خواهد شد. روز سیزده فروردین در نوار شمالی کشور، شمال شرق، بخش‌های مرکزی کشور، هوا بارانی است و در بسیاری از شهرها شاهد بارش باران خواهیم بود.

تاجبخش بیان کرد: به علت سرمای هوا، ذوب برف نداریم که این به کاهش دما می‌انجامد، اما در ذخیره منابع آبی ما مؤثر است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسافران برنامه سفر خود را با شرایط جوی تنظیم کنند، ضمن آن‌که توصیه می‌شود، در جاده‌های منتهی به شمال و شمال شرق تمهیدات لازم در آن ایام مدنظر قرار گیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits