دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قصاص زن افغانی معروف به سلطان گوشواره دزد !
0
زن 36 ساله افغانستانی به 12 فقره کودک ربایی ، سرقت گوشواره کودکان و قتل یک کودک اعتراف کرد ....

حوادث دلگرم به نقل از خراسان : زن معروف به «سلطان» که به اتهام 12 فقره کودک ربایی، سرقت های به عنف گوشواره، پاره کردن لاله گوش دختران و قتل یک کودک خردسال در سرویس بهداشتی، دستگیر شده است در حالی با رای دادگاه به قصاص نفس محکوم شد که به دلیل شیوع کرونا در کشور، رسیدگی به بخش زیادی از اتهامات وی با تاخیر صورت می گیرد.

ماجرای کودک ربایی های یک زن جوان در شهرهای مختلف خراسان رضوی زمانی رنگ وحشت به خود گرفت و موجی از ترس و نگرانی را در میان خانواده ها به راه انداخت که سوم شهریور سال 96 قتل دختر بچه فریمانی پس از سرقت النگوهایش دهان به دهان پیچید.این دختر کوچولو که «فاطمه-ح» نام داشت عصر هنگام از منزل خارج شد و دیگر هیچ کس او را ندید.

خانواده کودک با نگرانی به جست وجوی فاطمه پرداختند و به همه جا سر زدند اما باز هم اثری از دختر خردسال نیافتند تا این که حدود ساعت 20 شب ناگهان با پیکر بی جان این دختر در سرویس بهداشتی منزل پدربزرگش روبه رو شدند و هراسان او را به بیمارستان انتقال دادند ولی کودک علایم حیاتی نداشت و ساعتی قبل جان خود را از دست داده بود.

معاینات پزشکی با توجه به آثار کبودی روی گونه های فاطمه کوچولو، نشان داد که او بر اثر انسداد راه تنفسی (خفگی) جان داده است.

با ورود پلیس فریمان به ماجرای قتل این دختر مشخص شد که عامل جنایت با انگیزه سرقت النگوهای کودک، دست به این جنایت وحشتناک زده است! گزارش خراسان حاکی است، در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی قاتل ادامه داشت، دو روز بعد از این ماجرا، ماموران انتظامی تربت جام زن مطلقه معروف به «سلطان» را به اتهام سرقت طلاهای کودکان خردسال دستگیر کردند.

بررسی های پلیس بیانگر آن بود که زن 36 ساله افغانستانی در حالی خود را با اسامی مختلفی به نام رحیمه، نجیبه و «سلطان افغانی» معرفی می کند که از دوازدهم مرداد سال 96 به اتهام کودک ربایی و گوشواره دزدی تحت تعقیب کارآگاهان تربت جام قرار داشت.

تحقیقات نشان می داد: این زن مطلقه کودکان زیادی را به منظور سرقت طلاهایشان در شهرهای مختلف ربوده و در بسیاری از موارد نیز لاله گوش دختران خردسال را پاره کرده است. بنابراین گزارش، ماجرای سرقت های به عنف این زن بی رحم درحالی به شهرهای دیگر خراسان رضوی مانند باخرز، مشهد، تایباد، خواف، تربت حیدریه، شاندیز و ... کشیده شد که او به قتل دختر فریمانی نیز اعتراف کرد.

بررسی های پلیس نشان داد: «فاطمه» (دختر کوچولوی فریمانی) در برابر پنجه های خون آلود «سلطان گوشواره دزد» مقاومت کرده است و او نیز با دستان ترسناک خود، جان این دختر بی گناه را در سرویس بهداشتی گرفته است.

با افشای راز قتل دختر بچه فریمانی و انجام یک سری تحقیقات گسترده، پرونده این زن به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و با توجه به حساسیت موضوع در شعبه سوم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی اسماعیل شاکر، مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت.

این متهم که اواخر سال گذشته پای میز محاکمه ایستاد ابتدا سعی کرد جنایت هولناک خود را انکار کند اما تجربه سال ها رسیدگی به پرونده های جنایی رئیس دادگاه، موجب شد تا متهم به گونه ای در تنگنای سوالات فنی و تخصصی قرار گیرد که دیگر هیچ چاره ای جز بیان حقیقت نداشت.

گزارش خراسان حاکی است، در نهایت متهم این پرونده جنایی علاوه بر اعتراف به قتل، راز 12 فقره کودک ربایی و سرقت طلاجات را در شهرهای مختلف فاش کرد و بدین ترتیب قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، اتهام او را محرز دانستند و درباره قتل کودک فریمانی رای به قصاص نفس دادند اما به دلیل شیوع کرونا، شاکیان اتهامات کودک ربایی و سرقت های به عنف نتوانستند در دادگاه حضور یابند

و به همین دلیل، رسیدگی به بخش زیادی از اتهامات «سلطان گوشواره دزد» به تاخیر افتاد. این در حالی است که رای صادره درباره قصاص نفس متهم نیز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و پرونده مذکور با اعتراض متهم و وکیل مدافع او، در دیوان عالی کشور مورد بررسی قضایی قرار می گیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits