دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکسن رایگان آنفولانزا به چه کسانی تعلق می گیرد ؟
1
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از توزیع واکسن رایگان آنفولانزا برای گروه های حساس خبر داد ...

واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های حساس به صورت رایگان توزیع می‌شود

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: حدود دو و نیم میلیون واکسن بین گروه‌های‌در معرض خطر، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و همچنین بیماران سرطانی، دیابتی، قلبی و عروقی، سالمندان، زنان باردار، زندان‌ها و بهزیستی رایگان توزیع می‌شود که از طریق مراکز بهداشت با ثبت کدملی تزریق انجام می‌شود.

رضا فدایی، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل سرما، خواه یا ناخواه مواردی از آنفولانزا پیش خواهد آمد اما برای پیشگیری از آن توصیه می‌شود گروه‌های آسیب پذیر یعنی‌سالمندان و بیماران دارای بیماری های‌مزمن حتماً واکسن آنفولانزا را به وقت توزیع آن تهیه و تزریق نمایند.

وی با اشاره به خبر مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نحوه توزیع واکسن آنفولانزا، گفت: همان طور که امروز در خبرها مطرح شد حدود دو و نیم میلیون واکسن بین گروه‌های‌در معرض خطر، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و همچنین بیماران سرطانی، دیابتی، قلبی و عروقی، سالمندان، زنان باردار، زندان‌ها و بهزیستی رایگان توزیع می‌شود که از طریق مراکز بهداشت فراخوان داده شده و با ثبت کدملی، تزریق انجام می‌شود، بنابراین اقشار آسیب پذیر نباید نگرانی از این بابت داشته باشند چرا که پیش بینی های‌لازم انجام شده است.

فدایی اجرای پروتکل‌های بهداشتی، از سوی افراد خاص جامعه را لازم دانسته و افزود: افراد دارای شرایط خاص بیش از گذشته موارد و دستورات بهداشتی را رعایت و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند. در واقع باید تمامی مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: بیماران مذکور تا زمانی که پزشک در گواهی پزشکی برای آنها استراحت تجویز کرده است در خانه بمانند و دوران نقاهت را با حساسیت خاصی پشت سر بگذرانند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits