دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه کاری که در مواقع عصبانیت باید انجام دهید
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سه کاری که در مواقع عصبانیت باید انجام دهید

سه کاری که در مواقع عصبانیت باید انجام دهید

همگی ما تجربه های تلخی از زمانهایی که عصبانی شده ایم و عواقب کارهایی که در عصبانیت انجام داده ایم داشته ایم. مطمئنا آنها بهترین تصمصمات زندگی ما نبوده اند.

احساسات بخودی خود چیز بدی نیستند، بخودی خود چیز خوبی هم نیستند، کاری که بر اساس آن انجام می دهید یا عاقبت خوبی برایتان دارد یا عاقبت بدی! چکار می توانیم انجام دهیم که بعد از اینکه عصبانیت مان فروکش نمود حسرت گذشته را نخوریم؟

1- هرگز در موقع عصبانیت یا سرخوردگی تصمیم نگیرید

این توصیه احتمالا زیاد بگوش شما خورده که وقتی عصبانیت تصمیمی نگیر، معمولا وقتی عصبانیت ما فروکش نمود از تصمیماتی که در آن حال گرفته شده است پشیمان می شویم و اکثر مواقع راه بازگشتی نیست. بهترین راه اینست که در زمان اوج عصبانیت قدمی بعقب برداریم و اوضاع را از زاویه بهتری بررسی نماییم. زمانی می توان تصمیمهای مهم زندگی را گرفت که میزان احساسات در سطح پائینی باشدو مغز بتواند در بهترین شرایط راهکاری را بشما پیشنهاد دهد. وقتی عصبانیت شما فروکش نمود بهتر میتواند درک نمایید بهترین راه کار یا فرصت شما در آن شرایط چیست؟

2- نگاهتان به تصویر بزرگتر از وقایع باشد

مواقعی که پس از سعی و تلاش فراوان برای بهتر نمودن اوضاع ناگهان با یک حرف طرف مقابل بجوش می آیید و با عصبانیت کنترل نشده خود همه آنچه را در طی این مدت به زحمت بدست آورده اید را از بین می برید اگر در این مراحل عصبانیت بشما غالب گردد شما کنترل نه تنها بر خود بلکه به اداره امور را از دست خواهید داد و باعث خواهید شد همه آنچه بافته بودید از بین برود. هدف چیزی است که نباید در امواج خروشان عصبانیت شما غرق گردد، شما باید مطمئن شوید که آنچه انجام می دهید در راه آنچه از روابطتان می خواهید می باشد.

3- نتیجه محور باشید

یکی از راههای تنظیم بهتر اوضاع بیاد اوری کارها و فداکاریهایی است که تاکنون برای بهبود شرایط و رسیدن به این نقطه از خود نشان داده اید. بعنوان مثال زمانی که برایساختن آینده شغلی خود در شرکت گذاشته اید و اینکه این همه زحمت و زمان چگونه ممکن است در یک آن از بین برود؛ آیا ارزشش را دارد؟ یک انتخاب ناصحیح رفتار و گفتار و پنج دقیقه عصبانیت حتی بحق میتواند آنچه را در بیست سال ساخته اید در عرض پنج دقیقه بباد دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits