دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا خانومها در خواب جنب می شوند؟
62
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جنب شدن خانومها در خواب خیلی کم اتفاق می افتد ، و تشخیص آن ساده نیس ،خروج ناخواسته منی در خانومها از نظر مراجع تقلید علائم احتلام در خانومها

جنب شدن خانومها در خواب :

جنابت خانومها در خواب به حالت ارگاسم، اوج لذت جنسی برسند و ترشحی از آنها خارج شود ، آن ترشح حکم منی را دارد که باید غسل جنابت به جای آورند .

عموما زنانی که در خواب ارگاسم می شوند ، این اتفاق را چندین بار در سال تجربه می کنند.دکتر کینسی و شاگردانش مدعی هستند که ارگاسم شبانه در زنان هم نتیجه تحریک و برانگیختگی جنسی در خواب می باشد.

دختران و زنانی هم که تا به حال این مسئله را تجربه نکرده اند و یا کسانی که حتی نمی دانند که آیا ارگاسم شده اند یا خیر ، باید بدانند که آنها نیز کاملا طبیعی هستند. تشخیص ارگاسم در مردان بسیار ساده تر از زنان می باشد چراکه خروج فیزیکی مایع منی کاملا قابل تشخیص می باشد اما در زنان حدس زدن مشکلتر است

.از جهتی خود ترشحات زنانه در زمان خواب می تواند دلیلی بر ارگاسم شبانه برای زنان باشد. در میان زنان ممکن است تا اندکی پس از بیدار شدن از خواب همچنان انقباض و یا ضربان در ماهیچه های واژن حس گردد.

تحقیقات دیگری در همین زمینه نشان می دهد که ارگاسمهای شبانه در میان مردان بسیار بیشتر از زنان دیده می شود و اگر این مسئله را با تمرکزی که به روی مسائل جنسی در مردان چه از نظر علمی و چه از نظر اجتماعی می شود ادغام کنیم در میابیم که چرا ما کمتر چیزی در مورد ارگاسمهای زنان می شنویم.

divider

معنی احتلام :

احتلام از انواع انزال است و عبارت است از خارج شدن منی از انسان در هنگام خواب.

در افراد مذکر سلولهای جنسی همواره ساخته می شوند، این کار توسط سلولهای مخصوصی در بیضه صورت می گیرد. اسپرم ها پس از ایجاد در لوله های مخصوصی در بیضه، بالغ و ذخیره می شوند، منتها ظرفیت این مجاری محدود است. به همین دلیل پس از مدتی محدود این لوله ها پر می شوند و باید تخلیه گردند.

در افراد متاهل با رابطه ی جنسی و انزال (خروج منی و اسپرم ها) این مجاری تخلیه می شوند و اسپرم سازی به صورت مستمر صورت می گیرد و با آمیزش توسط فرد تخلیه می شود. ولی در افراد مجرد که فعالیت جنسی ندارند این مجاری پر باقی می مانند و اصولا در برخی شبها در موقع خواب به صورت خود به خود و بدون اراده ی شخص تخلیه می شوند. این پدیده همان احتلام است.

روش تشخیص جنابت زن :

انسان وقتى شک داشته باشد و نداند آنچه که بیرون آمده منى است یا نه، معیار شناختن آن در شخص سالم این است که با فشار و شهوت خارج شده و موجب سستى بدن گردد و ظاهر این است که در شخص بیمار و زن تنها شهوت کفایت مى‌کند.

divider

علائم خروج منی ناخواسته در زن :

طبق نظر اکثر فقها رطوبتی که از زنها خارج می شود، اگر همراه با شهوت (در حد ارگاسم و اوج لذت جنسی) باشد در حکم منی است و باید غسل جنابت کند.

بنا بر این واجب است بعد از هر مقاربت و نزدیکی زن و مرد غسل جنابت انجام دهند چه از آنها منی خارج شود یا نشود.

همچنین طبق نظر اکثر فقها رطوبتی که از زنها خارج می شود، اگر همراه با شهوت (در حد ارگاسم و اوج لذت جنسی) باشد در حکم منی است و باید غسل جنابت کرد.

جنب شدن یا ارضا شدن خانومها در خواب

divider

حکم احتلام زنان از دیدگاه مراجع تقلید :


1. آیت الله خامنه ای:

به طور کلى اگر زن به اوج لذّت جنسى برسد و در آن حال مایعى از او خارج شود جنابت محقق شده و غسل بر او واجب است ولى اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد، غسل واجب نیست.

آیا غسل جای وضو را می گیرد ؟

ضمیمه کردن وضو به غسل مخصوصا براى زن در صورتى که قبل از خروج رطوبت با وضو نباشد احتیاطى است که ترک آن سزاوار نیست. بلکه احتیاط آن است که در صورت جمع نبودن سه حالت فوق اگر قبل از خروج رطوبت بی وضو بوده هم غسل کند و هم وضو بگیرد و اگر مسبوق به طهارت باشد فقط غسل نماید.

غسل جنابت بر زن یا دختری که در خواب یا بیداری احساس شهوت به وی دست داده است اما در خروج منی شک دارد واجب نیست و اگر غسل نماید کفایت از وضو نمی کند. و چون وضو بعد از غسل جنابت حرام است راه احتیاط این است که یا قبل از غسل وضو بگیرد و یا بعد از غسل ابتدا به کاری که مبطل وضو است اقدام کرده سپس وضو بگیرد.

2. آیت الله مکارم شیرازی:

در مورد احتلام زنان ،دختران معمولا جنب نمی شوند ، هرگاه زنان به اوج لذّت جنسى برسند و همزمان رطوبتى از آنها خارج گردد (که غالباً همراه با سستى بدن است) رطوبت مذکور حکم منى دارد و باید غسل جنابت کنند. و در صورت شک وظیفه ای ندارند.

3. آیت الله سیستانی :

اگر شک کرد و آبی خارج نشده بود غسل واجب نیست.

4. آیت الله فاضل لنکرانی:

اگر زن از رسیدن به ارگاسم در خواب متوجه شود و بعد از بیدار شدن یقین کند که به ارگاسم رسیده و در آن حال مایعی خارج شده جنب می شود اما اگر نفهمد که به ارگاسم رسیده یانه و یا شک کند؛ مایعی هم اگر خارج شود پاک است و غسل ندارد.

5. آیت الله وحید خراسانی:

لازم نیست که متوجه شوید که به ارگاسم رسیده اید یا نه، اگر متوجه شدید که همراه با این حالت رطوبتی آمده که از خروج آن لذت بردید در این صورت جنب شده اید.

divider

بیشتر بخوانید :

چه زمانی خانومها نیاز به غسل جنابت دارند؟

چرا آقایان در خواب جنب می شویم ؟

آیا خوردن آب منی فوایدی هم دارد ؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، و نظر و پیشنهادی دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (62 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits