دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 اسپرم اقایان زیبا کم کیفیت است!!!!
71
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسپرم اقایان زیبا کم کیفیت است, اسپرم ,اقایان زیبا ,اسپرم کم کیفیت, باروری مردان

پژوهشگران بر این باورند آقایان زیبا روی قدرت باروری کمتری در قیاس با چهره های نرمال دارند. طبق مقاله‌ای که در مجله Evolutionary Biology چاپ شده‌است،اسپرم آقایان زیبا کم کیفیت است

 اسپرم اقایان زیبا کم کیفیت است!!!!

زنان باید بین خوش‌قیافگی مردان و بارور بودنشان یکی را انتخاب کنند. محققان دانشگاه والنس اسپانیا برای اثبات این موضوع 50 دانشجوی پسر را زیر‌نظر گرفتند و از مردان و زنان متعددی خواستند به آنها بر حسب زیبایی نمره دهند.

در عین حال خود محققان آنالیز آنتروپومتریک انجام دادند و بر حسب اندازه چشم، پهنای شانه‌ها و دیگر مقیاسهای زیبایی ،مردان را سنجیدند. سپس میزان زیبایی آنها را با میزان قدرت باروری و کیفیت اسپرماتوزوییدهایشان مقایسه کردند.

اسپرم اقایان زیبا کم کیفیت است!!!!

نتایج نشان داد، مردانی که از نظر زنان زیباتر تشخیص داده شده بودند، آنهایی بودند که چانه‌های مربع و مردانه‌تری داشتند، اما کیفیت اسپرم این افراد اکثرا پایین بود.

محققان می‌گویند مردانی که جذاب‌ترند و صورت مردانه‌تری دارند میزان تستوسترون خونشان به نسبت بالاتر از مردان دیگر است و این مسئله خود بر تولید اسپرم و کیفیت آن اثر منفی می گذارد.

اما قبل از آنکه خانم‌ها به فکر بیفتند تا برای فرزندانشان پدری بد قیافه انتخاب کنند بهتر است تحقیقات کامل‌تری در این زمینه انجام شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (71 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits