دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تفاوت بوتاکس مصپورت (MASPORT) و دیسپورت (Dysport) در چیست ؟
5
زمان مطالعه: 10 دقیقه
برای شناختن تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت بهتر است در ابتدا یک آشنایی کلی با این مفاهیم پیدا کنیم تا درک تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت نیز برای ما راحت تر باشد.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت

بوتاکس پرطرفدارترین روش زیبایی و جوان‌سازی پوست است. در این از روش سم بوتولینوم که بانام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود برای فلج کردن و شل کردن عضلاتی که به علت کار زیاد دچار چین‌و‌چروک شده‌اند، استفاده می‌شود.

بوتاکس مصپورت (یا مسپورت) از برندهای معتبر بوتاکس است. با تزریق بوتاکس به این عضلات بعد از مدت کوتاهی اثرات چین‌وچروک در پوست از بین رفته و پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

امروزه بوتاکس صورت، بوتاکس دور چشم، بوتاکس پیشانی و بوتاکس زیر چشم رایج‌ترین مورد تزریق بوتاکس است. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس باید توسط پزشک پوست ماهر و باتجربه انجام شود.

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمیباشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تاثیر و درد ناشی از آنان خلاصه میشود.

هنگامی که تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت بر روی عضله های بدن صورت میگیرد ، این ماده پروتئینی پس از تزریق به تدریج جذب عضله ی مورد نظر میشود با مستقر شدن در پایانه های عصبی و ترشح ماده ای به نام استیل کویین که وظیفه ی جلوگیری از انقباضات عضلانی را دارد از ایجاد چین و چروک جلوگیری میکنند.

بوتاکس مصپورت چیست ؟

بوتاکس مصپورت با نام ژنریک توکسین کستریدیوم بوتولینوم تیپ A، نام تجاری MASPORT و با شکل دارویی به صورت پودر لیوفیلیز استریل تزریقی در واحدهای ۵۰۰ و ۱۵۰ در دسترس می باشد.

این بوتاکس تولید کشور ایران می باشد، مقدار 500 واحدی نرمال 3 سی سی آن قابل استفاده برای 3 نفر بوده و تاریخ انقضای آن به مدت 6 ماه به ثبت رسیده است.برای تزریق این محصول باید از پزشک و متخصص مجرب کمک بخواهید.

تزریق بوتاکس فرایندی بسیار حساس بوده و فقط به نقاط مشخصی می بایست تزریق شود و گرنه ممکن است فرد دچار عوارض ناخواسته ای مانند افتادگی پلک شود.

بوتاکس ایرانی مصپورت به صورت متوسط تا شدید خط اخم بین ابروها را به طور موقت از بین می‌برد.

مدت زمان ماندگاری تزریق مصپورت معمولا بین 4 تا 6 ماه است و تاثیر تزریق آن اکثرا 3 تا 10 روز به طول می انجامد تا به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید که البته قابل ذکر است که مدت ماندگاری و مدت اثر آن بستگی به مکان تزریق و طریقه ی تزریق هم دارد.

تزریق و تنظیم MASPORT 500

تزریق بوتاکس مصپورت MASPRT 500 برای موارد آرایشی باید فقط توسط پزشک یا متخصص پزشکی آموزش‌دیده انجام گیرد.

بوتاکس مصپورت به‌صورت آمپول‌های خشک‌شده منجمد ارائه‌شده است. ۳.۲میلی‌لیتر محلول نرمال سالین به آمپول اضافه کنید و برای ۱۵ ثانیه تکان دهید تا یک محلول یکپارچه به دست آید.

خیلی شدید تکان ندهید. بعد از تهیه مصپورت تمام ۵۰ واحد (۳۲/۰ میلی‌لیتر) باید تزریق شود. برای خط گلابلا در ۵ نقطه و با نیدل ۲۹ گیج تزریق کنید.

فواید تزریق MASPORT 500

بوتاکس مصپورت را می‌توان برای بوتاکس صورت، بوتاکس دور چشم، بوتاکس پیشانی به کاربرد و می‌توان برای درمان موارد زیر از آن استفاده کرد:

  1. خطوط میان دو ابرو
  2. خطوط اخم
  3. چین‌وچروک گوشه چشم و لب
  4. خطوط دور دهان
  5. تعریق بیش‌ازحد(زیر بغل)

محبوبیت مصپورت به دلیل راحتی در استفاده و اثربخشی فوق‌العاده در درمان انواع معمول چروک‌ها است. این تزریقات می‌تواند چروک‌های ابرو(خطوط اخم)، چشم( چروک گوشه چشم)، لب‌ها و گردن را کاهش دهد.

زمان تزریق مجدد بوتاکس مصپورت

قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است که معمولا شامل درمان خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها و چین و چروک روی پیشانی و خطوط اخم (و برخی نواحی اطراف لب ها، چانه و گردن) است.

بسته به ناحیه تزریق، دوز استفاده شده و میزان جوابدهی بدن شما به درمان، درمان مجدد هر 3 تا 6 ماه مورد نیاز خواهد بود. برای این که عوارض جانبی تزریق بوتاکس به حداقل برسد، حتماً مطمئن شوید که بوتاکس اصل در ناحیه درمان تزریق می‌شود.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت
بوتاکس مصپورت

مزایای بوتاکس مصپورت

بوتاکس دیسپورت چیست ؟

دیسپورت یک ماده‌ی تزریقی است که حاوی سم بوتولینوم نوع A است. این سم از باکتری‌هایی تهیه می‌شود که باعث بوتولیسم می‌گردد.

سم بوتولینوم فعالیت عصبی در عضلات را مسدود کرده و باعث کاهش موقت فعالیت عضله می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده‌ی دیسپورت موجب شل شدن پوست می‌گردد و خطوط اخم و چین و چروک دور چشم را بطور موقت از بین می‌برند.

عاملی که این محصول را در مقایسه با سایر محصولات تزریقی که از سم بوتولینوم ساخته شده‌اند منحصر بفرد می‌کند، قابلیت پخش آن در نواحی تزریق شده است.

دیسپورت با این ویژگی شناخته می‌شود که از ناحیه‌ی تزریق انتشار پیدا می‌کند. این بدین معنی است که در مقایسه با سایر محصولات مانند بوتاکس، نیاز به تزریق‌های کمتری برای نتایج مشابه می‌باشد.

بیماران می‌توانند با استفاده از دیسپورت از درمان‌های طولانی‌تر و شدیدتر اجتناب کنند.

نتایج حاصل از استفاده از دیسپورت عالی بوده و برای یک دوره ۳ تا ۶ ماهه روی صورت باقی می‌ماند. در این روش نیازی به بیهوشی یا انجام عمل جراحی نیست و بیمار بستری نمی‌شود.

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

ماندگاری بوتاکس دیسپورت

تفاوت دیسپورت و بوتاکس

دیسپورت (Dysport) یک بوتولینیوم توکسین ساخت کشور انگلیس است و تفاوت‌های قابل توجهی با بوتاکس که توسط شرکت آمریکایی آلرگان تولید می‌شود دارد.

ماده اصلی دیسپورت مثل بوتاکس سم باکتری onabotulinumtoxinA می‌‍باشد. ویال‌های دیسپورت به شکل پودر تولید می‌شوند برخلاف بوتاکس که در حرارت زیر صفر نگهداری می‌شوند باید در حرارت ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد نگهداری و جابه‌جا شود. ویال‌های دیسپورت به شکل ۳۰۰ و ۵۰۰ واحدی موجود می‌باشند در حالی که ویال‌های بوتاکس به شکل ۵۰ و ۱۰۰ واحدی موجود است.

از آنجا که در تهیه دیسپورت از لاکتوز استفاده می‌شود افرادی که به شیر آلرژی دارند نباید از این محصول استفاده کنند.

تکنیک تزریق در بوتاکس و دیسپورت شبیه هم می‌باشد تنها تفاوت آنها در میزان نسبت تزریق آن است که دو و نیم تا سه برابر بوتاکس می‌باشد؛ برای مثال اگر در یک نقطه احتیاج به تزریق ۵ واحد بوتاکس وجود داشته باشد معادل دیسپورت برای تزریق در این نقطه ۱۲٫۵ تا ۱۵ واحد می‌باشد.

قیمت دیسپورت به ازا هر واحد حدود یک سوم بوتاکس است؛ ولی از آنجا که مصرف دیسپورت سه برابر بیشتر از بوتاکس می‌باشد قیمت تمام شده بوتاکس و دیسپورت تقریبا برابر با هم در می‌آید.

تفاوت دیگر بین بوتاکس و دیسپورت در زمان شروع اثر آن‌ها است؛ بطور معمول زمان تاثیر بوتاکس ۴۸ ساعت بعد از تزریق است و بعد از دو هفته به نتیجه می‌رسد در حالی که شروع اثر دیسپورت ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوده و بعد از دو هفته به حداکثر نتیجه خود می‌رسد.

به عبارت دیگر شروع تاثیر Dysport سریع‌تر از Botox است و ماندگاری آن همچنین از بوتاکس بیشتر است و آخرین تفاوت در میزان درد حین تزریق و بعد از آن است که در تزریق Dysport بسیار کمتر از Botox این درد احساس می‌شود و بسیار قابل تحمل‌تر است.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت
بوتاکس مصپورت و دیسپورت

بوتاکس مصپورت بزنم یا دیسپورت ؟

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت که مخاطبان این نوع از تزریقات باید بدانند آن است که ، نیاز به میزان تزریق کمتری برای به دست آمدن نتیجه مورد نظر دارند و بیماران می‌توانند از دیسپورت برای درمان در طولانی مدت استفاده کنند .

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت آن است که نتایج دیسپورت در یک دوره ۳ الی ۶ ماهه بر روی صورت باقی خواهد ماند و ممکن است بیشتر از ۶ ماه نیز دوام داشته باشد. اما بوتاکس مصپورت مدت زمان تاثیر گذاری کمتری دارد و ممکن است در یک دوره ۲ الی ۵ ماه و یا حتی کمتر از آن نیز اثر خود را حفظ کنند.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت | مزایای بوتاکس دیسپورت | بوتاکس مصپورت چیست | بوتاکس دیسپورت | ماندگاری بوتاکس دیسپورت و مصپورت

تفاوت کشور سازنده بوتاکس مصپورت و دیسپورت

یکی از مهمترین موضوعاتی که در حیطه تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت مخاطبان باید بدانند آن است که دیسپورت ساخت کشور انگلیس می باشد و با بوتاکس مصپورت که ساخت کشور ایران میباشد، تفاوت‌هایی دارد.

البته لازم به ذکر است که بوتاکس مصپورت نیز عملکردی مشابه با دیسپورت دارد و در مقایسه با محصولات فیک و غیر استاندارد بسیار با کیفیت تر بوده و توانسته اعتماد مصرف کنندگان داخلی را کسب کند.

علاوه بر آن ، به دلیل قیمت مناسب و کیفیتی مشابه با دیسپورت، بوتاکس مصپورت در بازارهای جهانی نیز صادر می شود.

می توان به دیگر تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت اشاره کرد که مربوط به ویال های آنان می باشد زیرا دیسپورت ویال‌هایی پودری شکل دارد که دمای نگهداری آن باید زیر صفر درجه باشد ولی دیسپورت در حرارتی بین ۲ تا ۸ درجه باید نگهداری شود و در غیر این صورت خطر فاسد شدن این محصولات را تهدید می کند.

توجه داشته باشید که در تهیه دیسپورت از ماده اصلی لبنیات و شیر یعنی لاکتوز استفاده می شود، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که به مواد لبنی و شیر آلرژی و حساسیت دارن، از تزریق دیسپورت اجتناب کنند زیرا باعث ایجاد آلرژی شدید در آن قسمت که تزریق انجام می گیرد می‌شود .

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت | مزایای بوتاکس دیسپورت | بوتاکس مصپورت چیست | بوتاکس دیسپورت | ماندگاری بوتاکس دیسپورت و مصپورت

تفاوت نوع تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت

نوع تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت با یکدیگر یکسان میباشد، اما از تفاوت اصلی آنان می‌توان به مقدار تزریق اشاره کرد ، زیرا دیسپورت ۲ الی ۳ برابر نسبت به بوتاکس مصپورت اثرگذاری بیشتری دارد. برای مثال می توان گفت که اگر در ناحیه ای از چهره احتیاج به تزریق بوتاکس وجود داشته باشد معادل دیسپورت آن در این ناحیه سه برابر کمتر است.

فرق بوتاکس مصپورت و دیسپورت | مزایای بوتاکس دیسپورت | بوتاکس مصپورت چیست | بوتاکس دیسپورت | ماندگاری بوتاکس دیسپورت و مصپورت

تفاوت زمان اثر گذاری مصپورت و دیسپورت

از تفاوت بوتاکس دیسپورت می‌توان به زمان اثر گذاری آنان اشاره کرد ، زیرا بوتاکس مصپورت پس از ۴۸ ساعت شروع به اثر گذاری می‌کند و بعد از حداکثر ۱۴ روز به نتیجه دلخواه میرسیم.

در حالی که شروع اثرگذاری دیسپورت پس از ۲۴ ساعت است و بعد از یک هفته نتیجه دلخواه حاصل می شود. همانطور که مشاهده می کنید تفاوت بوتاکس مسپورت دیسپورت در سرعت شروع به کار آنان و اثرگذاری نهایی می باشد .

نکته دیگری که باید در مورد تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت اشاره کرد آن است که تورم و درد کمتری برای فرد در هنگام تزریق دیسپورت به وجود می آید، در حالی که بوتاکس مصپورت ممکن است این درد و تورم را با شدت بیشتری ایجاد میکند.

بیشت بخوانید :

از فواید و عوارض تزریق بوتاکس بیشتر بدانید!

کامل ترین مرجع پرسش و پاسخ درباره تزریق بوتاکس + پاسخ کارشناس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits