دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ راهکار خانگی شگفت انگیز برای جوانسازی پوست صورت
26
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جوانسازی پوست در خانه بسیار ساده است. در این مقاله 10 روش سریع برای جوانسازی خانگی پوست به شما آموزش می دهیم

جوانسازی طبیعی پوست با روش های خانگی به آسانی قابل انجام است. پوست صاف و روشن و شاداب چیزی است که همه خانم ها خواهان آن هستند. پوست سالم نمایانگر سلامت عمومی خانم ها است. در دنیای مدرن امروزی که استرس و اضطراب جزء جدایی ناپذیر آن است و آلودگی ها هر روز بیشتر میشوند، اگر از پوست خود بخوبی مراقبت نکنید، خیلی زود پیر خواهید شد! شک نکنید که یک پوست زیبا اعتماد بنفس شما را هم افزایش خواهد داد.

در ادامه شما را با 10 راهکار خانگی جوان کردن پوست آشنا خواهیم کرد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله دلگرم باشید.

چگونه میتوان پوست را بصورت طبیعی جوان کرد؟

1. زردآلو

زردآلو دارای مقادیر بسیاری از ویتامین های آ، ب و ث و همچنین لیکوپن میباشد که برای جوانسازی پوست ایده آل است.

4 تا 5 عدد زردآلو را در آب بخیسانید، سپس زردآلو های نرم شده را به در ظرفی قرار داده، له کرده و مخلوط کنید. سپس 2 قاشق چایخوری عسل، نصف قاشق چایخوری روغن بادام و نصف قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس مقدار زیادی از این مخلوط را به روی پوست صورت خود قرار دهید و بگذارید خشک بشود (چیزی حدود 20 دقیقه طول میکشد) سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

2. پاپایا

2 قاشق از تکه های پاپایا را به همراه 2 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و سپس در حرکات دایره ای آن را به صورتت خود بمالید. 15 دقیقه بگذارید مخلوط روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. پاپایا دارای آلفاهیدروکسی میباشد که یک تمیز کننده طبیعی پوست است.

3. مرکبات و پوست پرتقال

پوست پرتقال را رنده و در آفتاب خشک کنید. سپس 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال را با 2 قاشق چایخوری آرد و 1 قاشق چایخوری شیر ترکیب کنید. مخلوط حاصل را بر روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه آن را بشویید. سیتریک اسید و ویتامین سی موجود در برگ پرتقال به باعث پاکسازی و لایه برداری پوست و در نهایت کشیده شدن آن میشود.

جوانسازی پوست ، جوان کردن پوست ، جوانسازی طبیعی پوست ، جوانسازی خانگی پوست ، جوان سازی پوست در خانه ، جوانی پوست

4. هندوانه و خیار

مقادیر بسیار زیاد لیکوپن موجود در هندوانه به مبارزه با خطوط و چروکیدگی های پوست کمک شایانی میکند. هندوانه رنده شده و خیار رنده شده را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و آن را به روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس مخلوط را با آب گرم بشویید.

5. خمیر موز

موز به دلیل ویتامین سی و ویتامین ب6 زیادی که دارد در تقویت خاصیت ارتجاعی پوست و تغذیه آن کمک زیادی میکند. یک موز متوسط را با 2 قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید. سپس خمیر بدست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار بدهید و بعد هم آن را با آب بشویید.

6. گوجه فرنگی

با استفاده از گوجه فرنگی بصورت خوراکی و یا موضعی میتوانید از آنتی اکسیدان های زیادی که دارد و برای پوست نیز فوق العاده مفید است بهره مند بشوید.

3 قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که در جوانسازی و کشیدن پوست نقش دارد. همچنین خواص آسترینجنت گوجه فرنگی باعث شادابی پوست میشود.

جوانسازی پوست ، جوان کردن پوست ، جوانسازی طبیعی پوست ، جوانسازی خانگی پوست ، جوان سازی پوست در خانه ، جوانی پوست

7. لایه برداری با بلغور جو دو سر

جو دو سر حاوی خواص ضد التهاب و ضد هیستامین است. علاوه بر روشن سازی و مبارزه با آکنه، جو دو سر به مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک میکند. یک قاشق چایخوری بلغور دو سر را با کمی آب و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. ساپونین های موجود در جو دو سر به پاکسازی پوست کمک میکند.

8. ماست

ماست خانگی برای پوست معجزه میکند! لاکتیک اسید موجود در ماست یک پاک کننده، لایه بردار و مرطوب کننده پوست است.

2 قاشق چایخوری ماست را با یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق آرد مخلوط کنید. پوست خود را تمیز کرده و این مخلوط را برای 15 دقیقه به روی پوست بگذارید. اینکار باعث پاکسازی و کشیده شدن پوست میشود که در نهایت منجر به جوانسازی پوست میگردد.

9. پودر شیر

شاید عجیب باشد اما واقعا پودر شیر برای پوست صورت شما مفید است. 1 قاشق پودر شیر با 1 قاشق عسل و یک قاشق آب لیمو مخلوط کرده و به آن نصف قاشق روغن بادام اضافه کنید. این مخلوط نیز باید به مدت 15 دقیقه بر روی پوست بماند. این مخلوط برای جوانسازی سریع پوست فوق العاده مفید است و توصیه میشود حتما از آن استفاده کنید.

10. تخم مرغ

تخم مرغ یعنی پروتئین برای پوست شما! یک تخم مرغ خام را با 2 قاشق چایخوری خاک رس قهوه ای مخلوط کرده و آن را با یک فرچه در یک الگو حرکتی خطی (از بالا به پایین و برعکس) به پوست خود بمالید و این عمل را آنقدر ادامه دهید تا مخلوط بر روی پوست خشک بشود. این مخلوط در کشیده شدن پوست خیلی موثر است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (26 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

GHORBANI | ۴ سال پیش
خیلی ممنون از اینکه این برنامه رو به ما اختصاص دادین.
خیلی استفاده کردیم و هماینطور لذت بردیم.
0
0

hits