دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵ درمان خانگی شگفت انگیز برای بوی بد بدن
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
طبیعی است که هر فرد بالغ بوی بدن را تحت الشعاع قرار می دهد، اما این بدان معنا نیست که شما فقط باید آن را بپذیرید و حرکت کنید. در اینجا چند راهکار وجود دارد.

چگونه از بوی بد بدن خلاص شویم؟

معمولا همه ما گرفتار بوی بد بدن هستیم و البته گهگاهی آنقدر اوضاع وخیم می شود که خودمان از بوی خودمان به حمام پناه می بریم. ، شما می توانید با استفاده از داروهای موثر خانگی حدالامکان از بوی بد جلوگیری کنید یا شدت آن را کم کنید.

بوی بد بدن تنها به زیر بقل معطوف نمی شود بلکه بسیاری از افراد معتقدند در هر نقطه ای از بدن از جمله : کمر ، پشت زانو ، آرنج و زیر سینه امکان دارد رخ دهد.اما نگران نباشید تولید بوی بدن عادی است.

1. از محلول پراکسید هیدروژن استفاده کنید :

پراکسید هیدروژن قرن ها به عنوان یک درمان خانگی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گرفته . پراکسید هیدروژن به لطف خواص آنتی باکتریایی آن در مبارزه با بوی بدن، بسیار مفید است، .

5 میلی لیتر از محلول 3٪ را در یک فنجان آب رقیق کرده و با استفاده از یک دستمال مرطوب بر روی بدن بکشید تا تجمع باکتری ها را کاهش داده و از بوی بد بدن جلوگیری کند.

2. سرکه سیب :

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای مورد استفاده در منزل بوده که با تغییر pH بدن از وجود باکتری جلوگیری می کند.با توجه به بوی خود سرکه سیب،که ممکن است به نظر بعضی افراد ناخوشایند باشد. سعی کنید قبل از حمام آن را به پوست خود اعمال کنید، یا کمی آن را آب را رقیق کنید تا شدت بوی آن کاهش یابد.

3.جوش شیرین :

جوش شیرین عمدتا به منظور خنثی کردن بو و جلوگیری از رشد باکتری ها با تغییر pH پوست عمل می کند. با ترکیب آب و یا آب لیمو به صورت خمیر در می آید و به راحتی در زیر بقل زده می شود. پس از نیم ساعت آن را بشورید.بسیاری از دئودورانتها نیز حاوی مقداری جوش شیرین هستند.

4.استفاده موضعی الکل :

الکل تلخ یک راه حل عالی برای خنک کردن پوست شما در روزهای گرم است، الکل باکتری ها را می کشد و تکثیر آنها را کاهش می دهد. الکل همچنین برای جمع کردن منافذ پوست عالی عمل می کند و عرق را کاهش می دهد. همچنین اغلب بوی بد بدن را نیز برطرف می کند.

5. روغن رزماری :

رزماری یک گیاه با خواص ضد باکتریایی است، که کمک می کند تا تولیدات متابولیسم باکتری ها را سرکوب کند. استفاده از چند قطره روغن رزماری به طور مستقیم به زیر بقل به راحتی بوی بد بدن را برطرف می کند.

6. هر روز چای سبز بخورید :

چای سبز یک دمنوش عالی برای بدن به حساب می آیدو به دلیل خواص ضد اکسید کننده و سم زدایی آن باعث کاهش شدت بوی بدن شود. مصرف منظم چای سبز باعث حذف سموم از طریق کلیه ها و کبد می شود، که احتمال بروز متابولیت ها در عرق را کاهش می دهد. تانن های موجود در چای سبز همچنین باعث شادابی و سلامت پوست می شود.

7.روغن نعنا :

روغن نعنا می تواند به کاهش بوی بدن کمک کند زیرا قادر است رشد باکتری ها را کاهش دهد.روغن نعنا همانند دئودورانت طبیعی عمل می کند و تاثیر آن برای چندین ساعت روی بدن باقی می ماند.

8.روغن مریم گلی :

مریم گلی را می توان به عنوان یک روغن استفاده کرد، یا چای آن را دم کرده و خورد. اعتقاد بر این است که مریم گلی قادر است تولید عرق را متوقف کند و از این طریق بوسیله این مکانیزم بو را کنترل کند.

 درمان شگفت انگیز برای بوی بد بدن

9.پودر ذرت :

پودر ذرت عنصر محبوب در بسیاری از پودر های نوزاد است، زیرا باعث کاهش رشد بیش از اندازه باکتری ها می شود، تجمع رطوبت را کاهش می دهد و بدین ترتیب بوی بدن را کنترل کند. پودر ذرت اثر خنک کنندگی داشته و ضد حساسیت است و باعث کاهش تولید عرق می شود.

10. آب لیمو :

آب لیمو تازه بوی بد بدن و بوی بددهان را درمان می کند. لیمو و آب لیمو حالت اسیدی دارد به این معنی که می تواند pH را تغییر دهد و برای رشد باکتری هامفید است. عصاره لیمو برای کاهش بوی بدن مؤثر است، اما لزوما مسئله رشد بیش از حد باکتری نیست. چند دقیقه قبل از حمام سعی کنید آن را به زیر بقل و کمر و کشاله ران خود بمالید.

11.زاج سفید :

زاج سفید دارای چندین کاربرد مختلف از جمله درمان زخم های دهان، حفظ مواد غذایی و همچنین کاهش بوی بدن است. دئودورانت های زاج سفید در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان در دسترس هستند، و در واقع پودر ضد پوسیدگی دهان نیز محسوب می شوند.

12.پودر چوب صندل :

چوب صندل بسیار معطر است و قادر است تا مدت ها بدن را از بوی بد حفظ کند. برای به دست آوردن خواص بوی چوب صندل، کمی از پودر را با آب مخلوط کنید تا خمیر مانند شود. بگذارید تا خمیر آن خشک شود، سپس در حمام خود را با آن بشوید..حتی می توانید 30 دقیقه قبل از حمام بدن ر به آن آغشته کرده و بعد با آن حمام کنید.

13.روغن اسطوخودوس :

روغن اسطوخودوس بوی بسیار خوشی دارد و می تواند به طور موثر بوی بدن را کاهش دهد. شما می توانید با استفاده از مخلوط روغن و آب آن را به محل اسپری کنید.

14. پودر Arrowroot :

این پودر تولید عرق را کاهش دهد و برای جلوگیری از التهاب غدد عرق موثر است. پودر این گیاه رشد باکتری ها به حداقل می رساند و همچنین برای کودکان نیز مفید است.

15. ماست بخورید

ماست هم به صورت خوراکی و هم استفاده موضعی برای بوی بد بدن بسیار مناسب است. استفاده موضعی آن می تواند pH را نیز تغییر داده و مانع جمع شدن باکتری و رشد آن شود.

divider

بیشتر بخوانید :

درمان های خانگی برای رفع بوی بدن

رفع بوی بدن،داروی گیاهی برای رفع بوی بدن چیست؟

ارتباط عرق و بوی بدن با تغذیه

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits