دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین راهکارهای درمان کک و مک صورت
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین راهکارهای درمان کک و مک صورت:درمان معجزه آسا کک و مک صورت در خانه/با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان کک و مک صورت آشنا شوید.

درمان معجزه آسا کک و مک صورت در خانه

با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان کک و مک صورت آشنا شوید.

جلوگیری و درمان کک و مک

جلوگیری و درمان کک و مک

مقدمه ای در مورد کک و مک

بیشتر در افرادی شیوع پیدا می کند که پوستی روشن و سفید، موها و چشمانی رنگی دارند.

اگر کک و مک دارید، بهتر از هرکسی می دانید کک و مک های‌تان در تابستان بیشتر و پررنگ تر از فصل های دیگر است، بنابراین احتمالا به دنبال راه حلی موثر می گردید. معمولا افرادی که کک و مک دارند در همه جا به دنبال یافتن راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها هستند.

البته کک و مک هیچ گاه خطرناک نیست و حتی هستند افرادی که عقیده دارند کک و مکی ها صورت های بامزه ای دارند و همین، زیبایی متفاوتی به آن ها بخشیده است، اما این امر کاملا سلیقه ای است و بستگی به شخص دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که چندان کک و مک های صورت تان را دوست ندارید اول از همه باید بدانید درمان قطعی برای این کک و مک ها وجود ندارد، ولی می توان با ملاحظاتی خاص و به کار بردن راه حل هایی ویژه آن ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می کند کک و مک نباشد.

جلوگیری و درمان کک و مک

کک مک بیشتر در افراد سفید پوست ایجاد می‌شود

کک و مک بیشتر در افرادی شیوع پیدا می‌کند که پوستی روشن و سفیدموها و چشمانی رنگی دارند که در واقع نتیجه طبیعی عمل سلول‌های رنگ‌ساز است. نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر دچار کک و مک می‌شوند و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین که از سلول‌های رنگ‌ساز پوست ترشح می‌شود، به ‌طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و سبب به ‌وجود آمدن کک و مک می‌شود.

به وجود آمدن کک و مک می‌تواند دو علت داشته‌ باشد؛ یا ژنتیک است یا به دلیل قرار گرفتن زیاد در مقابل آفتاب، بعضی از افراد به ‌طور ارثی مستعد کک و مک هستند و معمولاً همین افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورت‌شان پر از کک و مک می‌شود و این دقیقاً همان دلیلی است که همه جا، استفاده از ضد آفتاب تأکید می‌شود. کک و مک‌های ناشی از آفتاب معمولاً روی کمر و ‌شانه‌های افرادی به‌وجود می‌آید که بیشتر اهل آفتاب گرفتن هستند.

جلوگیری و درمان کک و مک

بهترین راههای درمان کک و مک با ماسک های گیاهی و خانگی

  • درمان کک و مک به دو صورت قابل انجام است. روش درمان گیاهی و سنتی کک و مک پوست صورت و روش درمان دارویی و لیزر.
  • به طبع برای درمان کک و مک صورت با لیزر و دارو بایستی معاینه حضوری انجام شود اما توصیه ها و روش های درمانی طب سنتی برای رفع کک و مک پوست صورت و بدن تنها نیاز به دانستن رازها و اجرای صحیح ماسک های زیبایی پوست صورت در خانه دارد. این بخش را اختصاص داده ایم به روش های درمان طبیعی و خانگی کک و مک پوست که در دو بخش خوراکی و ماسک های زیبایی ضد کک و مک پوست گفته خواهد شد.
  • ماسک های خانگی و خوردنی های مفید برای درمان طبیعی کک و مک صورت

برای درمان خالهای قهوه ای ، دو رنگی پوست و لکه های سفید پوست می توانید از این دستور العمل

بهره برده و آثار شگفت آور آن را مشاهده فرمائید :

1- شاهی به صورت خام همراه سالاد خالهای قهوه ای را برطرف می کند.

2- 20 گرم مغز تخم خربزه برای خالهای قهوه ای بسیار موثر است.

3- پنج قاشق آب شاهی با یک قاشق عسل مخلوط کرده به هم بزنید صبح و شب با یک تکه پنبه به صورت بزنید.

کک و مک پوست
بهترین راههای درمان های کک و مک پوست صورت و بدن

4- برای بازکردن رنگ چهره و طراوت دادن به آن از شنبلیله استفاده کنید .

5- مالیدن روغن بادام روزی چند بار روی صورت برای کک و مک بسیار مفید است.

6- آب نخود خام با عسل بنوشید برای کک و مک مفید است.

7- مالیدن آب پیاز قرمز به پوست موجب برطرف شدن کک و مک و قرمز شدن صورت می شود.

8- آب تمشک را به پوست بمالید بعد از چند دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

9- خوردن ماش و زدن ماسک آن به صورت مفید است.

10- روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ ماساژ دهید کک و مک را از بین می برد.

گوجه برای زیبایی پوست
ماسک خانگی گوجه برای زیبایی پوست صورت و بدن و درمان کک و مک

11- گوجه فرنگی را ورقه ورقه کرده بر روی پوست صورت بگذارید چند لحظه بگذرد عامل بهبودی است.

12- مالیدن مخلوط پوست کدو با سرکه برای تیرگی پوست و لکه های سفید روی پوست مفید است.

جلوگیری و درمان کک و مک

لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است

هرچند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد، اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک) کرم ضد‌آفتاب می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.

کک و مک‌ها از ملانین هستند و ملانین از موادی است که طیف‌های لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه نور و اشعه لیزر می‌‌تواند کک و مک‌ها را تا حدی از بین ببرد، البته در بیشتر موارد از بین رفتن کک و مک به ‌صورت موقتی است و اینکه به‌ طور دائمی از بین برود بستگی به نوع پوست و ژنتیک شخص مراجعه‌‌کننده دارد و البته انجام مراقبت‌های دیگر نیز در دائمی شدن بی‌تأثیر نیست.

تا به حال لیزر‌های متعددی برای درمان کک و مک ساخته و به ‌کار گرفته شده که البته مکانیسم بسیاری از این لیزرها به نسبت شبیه به هم هستند و نکته مهمی که باید در مورد لیزر درمانی در نظر گرفته شود این است که جلسه اول تست درمانی انجام شود، بدین معنی که یک منطقه از صورت که دچار لک است با انرژی‌های متفاوت لیزر شود و درصورتی که بعد از یک ماه نتیجه لیزر خوب بود، سایر مناطق مبتلا هم لیزر شوند.

جلوگیری و درمان کک و مک

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی برای درمان لیزر درمانی

یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک که باید توسط پزشک انجام شود، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است، البته این لایه‌بردارها می‌توانند سبب به ‌وجود آمدن عوارضی چون قرمزی، پوسته پوسته شدن و حتی تاول شوند، اما بعد از چند روز سطح روی پوست شما را لایه‌ای جوان و تازه می‌پوشاند که نه تنها صاف‌تر و نرم‌تر است؛ بلکه لک‌های روی آن نیز کمرنگ شده و گاهی نیز محو شده است.

لایه‌بردارهای ساده‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه استفاده کنید و بسیار کمک‌کننده‌ هستند؛ یکی از این لایه‌بردارها لیمو ترش است، لیمو ترش به علت دارا بودن اسید لایه‌برداری بسیار موثر است که سبب سفید شدن پوست و حتی سبب کم رنگ شدن و در بسیاری از موارد سبب حذف دایمی لک‌ها و کک و مک می‌شود.

جلوگیری و درمان کک و مک

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (5 رای)  

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سامی | ۷ سال پیش
سلام
من 9سال داشتم که اول به صورت نمیان شد روی بینی ام بعدا”کم کم تمام صورتم را گرفت وحالا 33 سال ام است دست هایم را نیزگرفته است که از این حالت خیلی رنج میبرم ونمیدانم چیکنم تا از این بیشتر نشد .
لطفا” رهنمای ام کنید.
0
1
ثنا | ۷ سال پیش
سلام
مطالب جالبی بود
مرسی
0
0
لادر | ۷ سال پیش
سلام
من از سن 10 سالگی صورتم کک مک آورده فقط هم روی بینیم و گونه هامه الان 17 سالمه. چیکار کنم که کم رنگ بشه یا کامل پاک بشه؟؟؟ این روش هارو کسی استفاده کرده؟؟ نتیجه داده؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید ممنون
0
0
فرشید | ۷ سال پیش
سلام
من 27 سالمه 3 سالي ميشه پشت بدنم كلا جوش و کک ميزنه بيشتر زيرپوستي 2 بارم رفتم دكتر پوست قرص و پماد و محلول دادن كه اصلا تاثيري نداشته خواهش ميكنم بفرمايين علتش چي ميتونه باشه به چه دكتري بايد برم
با تشكر از دلگرم
0
0
مهسا | ۷ سال پیش
سلام من 25 سالمه و رو صورتم کک و مک هایی ایجاد شد و رفتم متخصص پوست گفت باید لیزر بشه و به من گفت ارثیه و من اصلا اینطور فک نمیکنم و دلیلشو خودم خوب میدونم آفتاب گرفتن و مصرف سیگار و قلیون بود
و لیزر نرفتم
الان هر روز مخلوط عسل طبیعی و سرکه سیب به مدت 15 الی 20دقیقه روی صورتم میزنم و واقعا خیلی کمرنگ شده و واقعا خودمم تعجب میکنم که ده روز استفاده همچین اثر بخشی داره
و الان هم سعی میکنم که کمتر از کرم پودر استفاده کنم تا پوستم بتونه به خوبی تنفس کنه
0
0

hits