دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با جای جوش چکار کنیم؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با جای جوش چکار کنیم؟- از بین بردن جای جوش-روش‌های از بین بردن جای جوش-از بین بردن اسکار

با جای جوش چکار کنیم؟ ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

با جای جوش چکار کنیم؟

با جای جوش چکار کنیم؟

اسکار یا جای جوش یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه بوده و در پی راه‌ حلی برای از بین بردن آن هستند. یکی از روش‌هایی که این روز‌ها برای از بین بردن جای جوش پیشنهاد می‌شود میکرودرم است.

به همین دلیل برای اثرات و آشنایی با روش‌های از بین بردن جای جوش با دکتر کوروش صمدی، متخصص پوست، مو و لیزر درمانی به گفت‌وگو پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه در کل ۴ روش درمانی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد گفت: «یکی از روش‌های ابتدایی برای از بین بردن اسکار، استفاده از داروهای لایه‌بردار است که نسبت به سایر روش‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند.»

وی با بیان اینکه میکرودرم یک نوع لایه برداری سطحی است افزود: «در واقع می‌توان گفت این روش درمانی، متوسط رو به پایین است. یعنی اثرات آن از دارو قوی‌تر است ولی قدرت خیلی زیادی ندارد.»

به گفته دکتر صمدی، عوارض پوستی استفاده از میکرودرم بسیار ناچیز است ولی نمی‌تواند بر اسکارهای فرورفته اثر خوبی بر جا بگذارد.



آسپرین

از عناصر فعال در آسپرین سالیسیلیک اسید است، عنصری کلیدی که در بیشتر محصولات ضد آکنه موجود است. دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک می گوید: یک آسپرین را در آب خرد کنید و خمیرش کنید. با یک تکه پنبه خمیر را درست در جای جوش بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

با جای جوش چکار کنیم؟


روغن درخت چای

دکتر جسیکا کرانت، متخصص پوست می گوید: روغن درخت چای یک یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب خفیف است. چند قطره روغن درخت چای را روی یک قطعه پنبه بچکانید، و سپس به آرامی روی محل جوش بکشید. توصیه می شود اجازه دهید برای چند ساعت یا در طول شب روی پوست بماند.


یخ

همانطور که یخ می تواند باعث کاهش تورم در مچ پای آُسیب دیده شود می تواند التهاب جوش ها را نیز کم کند. یک حبه یخ را داخل یک پارچه بگذارید و یک دقیقه روی جوش نگه دارید. این کار عروق خونی را موقتا آرام می کند و باعث از بین رفتن قرمزی و تورم می شود.


سرکه سیب

برای کمک به پوست خود کمی سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید ( اگر پوستتان حساس است آب زیاد بریزید ) و سپس روی تمام پوست صورت خود بمالید برای این کار از یک تکه پنبه کمک بگیرید. این کار باکتری های سطح پوست را می کشد و از آن لایه برداری می کند. سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است ، که یک اسید هیدروکسی آلفا است و در محصولات ضد آکنه استفاده می شود.


آب لیمو

مانند سرکه سیب، آب لیمو حاوی اسید سیتریک است. همچنین آبلیمو اسید ال – اسکوربیک را تقویت می کند، که جمع کننده و آنتی اکسیدان طبیعی است. با یک تکه پنبه آب لیمو را دور محل جوش بمالید و اجازه دهید در طول شب بماند.


سیر

سیر به غیر از بویش هیچ چیز بدی ندارد. سیر خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ملایم دارد، که اگر به صورت موضعی مالیده شود نیز تاثیر دارد، استفاده از سیر در برنامه غذایی فوق العاده سالم است، چون سیر حاوی خواص ضد سرطانی و ضد لخته شدن خون نیز هست. سیر خرد شده حاوی یک ترکیب ضد باکتریایی به نام آلیسین است. توصیه می شود یک عدد سیر را با آب به شکل خمیر دربیاورید و درست در جای جوش بمالید سپس بعد از پنج دقیقه جای آن را بشویید.

با جای جوش چکار کنیم؟


سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از رازهای زیبایی قدیمی است. پروتئین و ویتامین موجود در سفیده تخم مرغ به جمع شدن پوست و بیرون آمدن روغن از پوست کمک می کند، که باعث باز شدن منافذ و کاهش التهاب می شود. توصیه می شود سفید تخم مرغ را روی منطقه ای که با آن مشکل دارید بمالید و سپس پس از ده دقیقه با آب خوب بشویید.


عسل

محل جوش را با مقداری عسل درمان کنید، و یا می توانید از این ماده ی شیرین روی کل پوست صورت مانند ماسک استفاده کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید. اما لازم نیست از آن عسل همیشگی که داخل کابینت دارید استفاده کنید. عسل طبیعی و خالص به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد به ترمیم پوست و زخم ها کمک می کند. عسل های کارخانه ای هم ممکن است کمک کنند اما تاثیر عسل طبیعی را ندارند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits