دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست-عسل با خاصيت ضد پيري -عسل داراي خاصيت ضد پيري براي پوست است

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

عسل مهمترين منبع مواد قندي است و اين ماده مغذي داراي 15 نوع قند است كه در هضم غذا نقش بسزايي دارد.

مهمترين خاصيت عسل ضد ميکروب بودن آن است و عسل حاوي آنتي بيوتيک، همچنين آنتي اکسيدان است كه مصرف آن در سلامتي قلب و عروق مؤثر است.


عسل با وجود شيريني زياد، نه تنها براي دندانها و لثه مضر نيست، بلکه موجب سفيد شدن دندانها و سلامت لثه مي‌شود.

عسل ماده‌اي ضد اسهال است و به پاکسازي دستگاه گوارش کمک مي‌کند، و به افرادي كه دچار کم خوابي هستند، توصيه مي‌شود پيش از خواب چند قاشق کوچک عسل مصرف كنند.

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

مصرف عسل در رفع کم اشتهايي، بهبود جريان خون، همچنين رشد عضلات مؤثر است و اين ماده غذايي نقش بسيار مهمي در التيام و بهبود زخم‌ها دارد و در ترکيب انواع کرمهاي ويژه پوست به کار مي رود.

عسل داراي مقادير کمي از ويتامين‌هاي مختلف از جمله ويتامين B6، B5، B2، A، E، K و C است و عسل در کنار اثرات ضد ميکروبي داراي اثرات ضد خونريزي نيز مي‌باشد، اما بايد توجه داشت که گرم شدن يا قرار گرفتن در معرض آفتاب موجب کاهش اثرات ضد ميکروبي اين ماده غذايي مي‌شود.

انواع پروتئين‌ها و اسيدهاي آمينه نيز در ترکيب عسل وجود دارد، و اين ماده غذايي همچنين حاوي املاح معدني مختلف نظير کلسيم، پتاسيم، سديم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و يد است.

با توجه به احتمال ايجاد واکنش‌هاي آلرژيک، استفاده از عسل براي کودکان زير 2 سال توصيه نمي‌شود.

عسل و خشکی پوست

می توانید از عسل به تنهایی استفاده کنید اما اگر به عسل روغن بادام یا روغن بنفشه بیفزایید، اثر مرطوب کنندگی آن چند برابر می شود. به ازای هر قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری روغن بیفزایید و با دست لایه ای را به صورت بمالید

و ماساژ دهید و اجازه دهید تقریبا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند به طوری که وقتی دست روی صورت می مالید، به دست نچسبد و خشک و سخت شده باشد. در این زمان ماسک را با آب ولرم از روی پوست پاک کنید.

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

عسل و جوش صورت

ممکن است علت این جوش گرمی باشد. در این صورت ماسک عسل، شیر و آبلیمو بهترین توصیه برای شماست. این ماسک باعث سفیدی و رفع قرمزی و برطرف شدن جوش ها می شود. از هر کدام از این مواد یک قاشق مرباخوری با هم مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه روی صورت ماساژ دهید.

عسل و لک پوستی

دلیل بروز این لک ها مشکلات کبدی است. پس ابتدا باید کبد را درمان کرد. در کنار این مساله ماسک عسل و سیب رنده شده یا عسل و ژل آلوئه ورا توصیه خوبی است و باعث روشنی پوست می شود. یک قاشق مرباخوری عسل را با یک سیب متوسط پوره شده مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید.

عسل با خاصيت ضد پيري براي پوست

عسل و بی رنگی پوست

برای سرخ و سفید شدن پوست صورت، عسل را با مقداری کمی دارچین مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ماسک به ویژه برای خانم هایی که مزاج سرد دارند، مناسب است. اگر مزاج گرمی دارید و جوش می زنید یا به گرمی ها حساس هستید، این ماسک را استفاده نکنید یا قبل از استفاده آن را روی ناحیه کوچکی زیر بازو نزدیک زیربغل که پوست حساسی دارد، امتحان کنید. اگر دچار سرخی و حساسیت شدید، این ماسک را نزنید.

عسل و زخم

یکی از خواص مهم عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. عسل نه ترش می شود نه کپک می زند یعنی میکروب در آن رشد نمی کند پس برای زخم، بریدگی، سوختگی و ترک های لب بهترین درمان است. عسل به بهبود سریع تر زخم و رفع جای آن کمک می کند. تری عسل مانع از خشکی پوست ناحیه می شود و گرمی آن انرژی لازم را تامین می کند و مانع از مرگ سلول های اطراف زخم خواهد شد و باعث جوش خوردگی سریع تر زخم و رفع جای آن می شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits