دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محصولات مناسب برای جوش‌های زیرپوستی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
محصولات مناسب برای جوش‌های زیرپوستی-جوش‌های زیرپوستی-درمان جوش‌های زیرپوستی-از بین بردن جوش‌های زیرپوستی

جوش‌های زیرپوستی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

جوش‌های زیرپوستی

جوش‌های زیرپوستی

جوش‌های زیرپوستی که کومدون نام دارد، معمولا ناشی از بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی‌ساز پوست ایجاد می‌شود.ترشحات چربی وقتی نمی‌تواند از دهانه مسدود شده غدد چربی‌ساز خارج شود، داخل این غدد مثل بادکنک تجمع پیدا می‌کند.

در اثر این تجمع چربی در زیر پوست، جوش‌های زیر پوستی ایجاد می‌شود.

حال محصولات مناسب برای جوش‌های زیرپوستی:

شوینده‌های غیر صابونی

اولین کاری که باید بکنید، تهیه‌ی یک شوینده‌ی غیرصابونی و استفاده‌ی همیشگی از این شوینده است. پوست صورتتان را همیشه با این محصولات بشویید، چرا که هم پوست را خشک نمی‌کنند و هم قدرت پاک‌کنندگی عمیق‌تری دارند.


لایه بردارها

استفاده از ماسک اسکراب هم، کمک بسیار بزرگی برای پوست است تا آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی‌اش از بین برود. با جدا شدن سلول‌های مرده، فضا برای تنفس و تولید پوست سالم‌تر باز می‌شود. هر هفته دو بار، چند دقیقه وقت برای اسکراب پوست بگذارید و نتیجه‌ی مثبت‌اش را بر روی از بین رفتن جوش‌های زیرپوستی ببینید.


ژل‌های ضد جوش

بین ده‌ها محصولی که در بازار برای از بین بردن جوش‌های زیرپوستی وجود دارد، ژل‌های ضدجوش جزو موثرترین محصولات هستند. این ژل‌ها را در یک دوره‌ی زمانی، هر روز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جوش‌های زیرپوستی


شیر پاک‌کن‌ها

هیچگاه و در هیچ شرایطی اجازه ندهید مواد آرایشی تا صبح روی پوست‌تان بماند. بهترین کار این است که هر عصر صورتتان را با یک شیر پاک‌کن پاک کنید و اجازه دهید تا پوستتان نفس بکشد. مواد موجود در محصولات آرایشی، یا بعضی اوقات چرب بودن آن‌ها، یکی از عوامل ایجاد این نوع جوش‌ها هستند.


مرطوب‌کننده‌ها

هنگام خرید کرم مرطوب‌کننده به اطلاعات روی محصول دقت کنید. اگر پوست چرب یا خشک دارید، حتما کرم مخصوص پوست‌تان را بخرید تا پوستتان را خشک‌تر یا چرب‌تر از حالت طبیعی نکند. یک خرید اشتباه، بر خلاف میل شما می‌تواند جوش‌های زیرپوستی را بیفزاید.

شما چه محصولات یا روش‌های مراقبتی دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

جوش‌های زیرپوستی

کدام گروه سنی بیشتر گرفتارند؟

در واقع جوش و آکنه در یک محدوده سنی، مرتب تکرار می شود و وقتی ما جوش ها را درمان می کنیم، این مساله نمی تواند جلوی عود مجدد آنها را بگیرد. به طوری که ممکن است به طور مکرر نیاز باشد که دارو استفاده شود تا این که سن جوش زدن بگذرد.

محدوده سنی که بیشترین محدوده جوش زدن است، در پسرها از دوران بلوغ شروع شده و تا پنج سال ممکن است ادامه پیدا کند، ولی در برخی از افراد این زمان خیلی بیشتر طول می کشد، به طوری که می توان توقع داشت 95 درصد افراد زیر سی سالگی جوش هایشان کاملا درمان شده باشد، ولی 5 درصد حتی تا بالای این سن هم با این جوش ها درگیر باشند.

حتی در یک درصد موارد بعد از چهل سالگی هم ممکن است این جوش ها ادامه پیدا کند. البته کسانی که در سنین بالا جوش می زنند، کمتر به جوش های زیر پوستی مبتلا می شوند و بیشتر درگیر جوش های چرکی، قرمز و التهابی هستند.

جوش‌های زیرپوستی

به این نکته هم باید تاکید کرد که لیزر برای درمان جوش های زیر پوستی هیچ کاربردی ندارد، ولی در صورتی که این جوش ها درمان شده و در صورت جا بیندازند، می تواند کمک کننده باشد.

علاوه بر این تاکنون در مطالعات مختلف تاثیر رژیم غذایی روی این جوش ها به نتیجه ای نرسیده و ما هم به این افراد توصیه خاصی نمی کنیم، ولی اگر خود بیمار متوجه تاثیر غذای خاصی روی به وجود آمدن جوش ها می شود، باید از خوردن آن خودداری کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits