دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا پوست ما به لایه برداری احتیاج دارد
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا پوست ما به لایه برداری احتیاج دارد- روش صحیح لایه برداری پوست - پوست های خشک و حساس -پوست های معمولی - پوست های آکنه دار -پوست های چرب - لایه برداری - سلول های مرده- لایه بردار

روش صحیح لایه برداری پوست

لایه برداری فرآیندی است که سلولهای مرده از روی سطح پوست برداشته می شوند اما برخی خانم ها بعد از لایه برداری ها پوستشان احساس ناراحتی می کند و به اصطلاح پوست آن ها ملتهب می شود، می دانید چرا؟

روش صحیح لایه برداری پوست

با دلگرم همراه باشید تا نکاتی بسیار مهم در مورد لایه برداری پوست را به شما ارائه دهیم :


چرا لایه برداری؟

بعد از این که سلول های پوستی شکل می گیرند به مرور روی سطح پوست یعنی لایه ی اپیدرم می آیند، خشک می شوند و میمیرند ، وقتی سلول های مرده روی سطح پوست قرار می گیرند باعث می شوند که پوست شما ضخیم و زبر و مرده به نظر برسد با افزایش سن قدرت پوست برای دفع سلول های مرده کاهش می یابد در نتیجه بهتر است که با یک عامل خارجی این سلول های مرده را از روی پوست برداریم تا باز هم احساس شادابی و تازگی را در پوست خود احساس کنیم .

لایه برداری باعث می شود سلول های مرده از روی سطح پوست برداشته شوند و جا برای سلول های نو و جوان باز شود تا پوست با این سلو ل های جوان ظاهری جوان تر پیدا کند .معمولا لایه برداری پوست به ۳ روش مکانیکی ، شیمیایی و لایه برداری با لیزر انجام می شود.

شما می توانید با توجه به نوع پوست خود بهترین روش را برای از بین بردن لایه های مرده ی پوست انتخاب کنید.

پوست های چرب : به گفته ی پژوهشگران بهتر است که در هفته بیشتر از یک بار از لایه بردار استفاده نکنید زیرا استفاده ی بیش از حد از لایه بردارها باعث به وجود آمدن غده های چربی و در نتیجه وخیم تر شدن اوضاع جوش ها می شود.

روش صحیح لایه برداری پوست

پوست های آکنه دار : استفاده از لایه بردارهای مکانیکی موجب بدتر شدن آکنه می شود بنابراین بهتر است که یک برنامه ی منظم برای لایه برداری از پوست خود داشته باشید.

پوست های معمولی : با استفاده از یک دستمال مرطوب یا آغشته به کرم لایه بردار ، سطح پوست خود را در فواصل زمانی ۵ تا ۱۰ ثانیه ماساژ دهید .ماساژ پوست باعث می شود لایه بردارها و مواد محافظ پوست عملکرد مطلوب تری داشته باشند .

پوست های خشک و حساس : پوستهای خشک معمولا نیاز به مراقبت بیشتری دارند پس بهتر است که از لایه بردارهایی استفاده کنیم که ضعیف تر هستند چون پوست شما فقط احتیاج دارد که لایه ی سلول های مرده از روی آن برداشته شود پیش از استفاده از لایه بردار اول پوست خود را مرطوب کنید و سپس به آرامی سطح پوست را با کرم لایه بردار مناسب پوستتان ماساژ دهید.

آرایشیک



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits