دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توصیه های کلیدی برای حفظ حالت موها
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
موها در گرما زیبایی و حالت خود را از دست می‌دهد که با رعایت چند نکته می‌توان از این کار جلوگیری کرد.

حفظ حالت موها در هوای گرم

اولین گام برای حفظ حالت موها در هوای گرم این است که شما جنس و نوع موهایتان را بشناسید. بعد بدانید که موهای شما به چه چیزی نیاز دارد و در مرحله‌ی بعدی بدانید که چه نوع فرآورده‌های آرایشی یا طبیعی بر روی موهایتان بهترین اثر را می‌گذارد.

وقتی موهایتان را می‌شوئید برای خشک کردن آن دو راه دارید. یا می‌گذارید بطور طبیعی خشک شود که در این صورت مو پس از خشک شدن به فرم و حالت اولیه‌ی خود برمی‌گرد .

اگر آن را با سشوار خشک می‌کنید در واقع از حرارت مصنوعی و برس یا انگشتان خود برای فرم دادن به آن استفاده می‌کنید. که در اینصورت مو در اثر حرارت و نوع براشینگ آن بصورت لخت و یا تاب دار با فرهایی خوش فرم ایجاد می‌شود.

که این نوع تغییر فرم مو اگر در محیط خشک زندگی می‌کنید تا زمانی که استحمام می‌کنید باقی خواهد ماند ولی اگر در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنید کافی است فقط گشتی یک ساعته در هوای آزاد بزنید تا رطوبت هوا کاملا فرم و استیل موهایتان را در هم بریزد و فرم وز کرده به موهایتان بدهد.

چکار باید بکنیم که این اتفاق قابل کنترل باشد و همواره بتوانیم در محیط کار و تحصیل و خرید ظاهر آراسته‌ی خود را حفظ کنیم. یکی از راه حل‌ها استفاده از فراورده‌های شیمیایی فر یا صاف است که توسط فرد متخصص انجام می‌شود.

و مو را بطور دائم فر یا صاف می‌کند. (که تقریبا هزینه‌ی آن در آرایشگاه‌ها گران تمام می‌شود) ولی علاقمندان خود را همیشه دارد.

حفظ حالت موها

راههای حفظ حالت موها

گرما یکی از بدترین موارد برای سلامتی مو است. موها به خاطر نور خورشید، آب شور دریا و باد خشک شده، درخشش خود را از دست داده و شکننده و ضعیف می‌شود.

به همین دلیل در روزهای گرم باید از موها بیشتر مراقبت کرد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با اصول حفظ حالت و زیبایی موها در هوای گرم آشنا شوید.

استفاده از شامپوی مناسب

در روزهای گرم باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، چون در گرما موها زودتر از حالت عادی کثیف شده و باید بیشتر آنها را بشویید. استفاده از شامپوهای معمولی موها را خشک کرده و ساختار آن را آسیب‌پذیر می‌کند.

حتما در گرما از بالم مو استفاده کنید تا موها مرطوب بماند. بالم مو نوعی پماد موضعی برای درمان بیماری‌های مربوط به مو و پوست سر است. بالم مو کارکردهای مختلفی ازجمله ترمیم موها، درمان موخوره، درمان زبری مو بعد از رنگ کردن و … دارد.

استفاده از محصولات مراقبت از مو را هم فراموش نکنید. این محصولات موها را از درون تغذیه کرده و مواد مفید و مورد نیاز آنها را تامین می‌کند.

موها را در معرض اشعه UV قرار ندهید

در طول ساعت‌های گرم، موها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اشعه ماوراء بنفش بسیار قوی است و نه تنها به مو آسیب می‌رساند، بلکه برای پوست هم ضرر دارد. با استفاده از لوازمی مانند کلاه، شال گردن یا روسری، موها را در برابر نور محافظت کنید.

موها را در گرما بیشتر شانه کنید

وقتی موها را شانه می‌کنید، هم‌زمان پوست سر خود را هم ماساژ می‌دهید. این کار گردش خون را تقویت کرده و باعث می‌شود موها و پوست سر با مواد مفید و مغذی‌تری تغذیه شود. شانه کردن مکرر موها در گرما سبب می‌شود موها به اصطلاح نفس کشیده و مدت زمان طولانی‌تری تمیز بماند.

از سشوار استفاده نکنید

سشوار هم مانند اشعه‌ UV از نور مستقیم خورشید، خیلی به موها آسیب می‌رساند. گرمای هوا و سشوار، موها و پوست سر را خشک کرده و در نتیجه مو ضعیف، خشک و نازک می‌شود. بهتر است موها را غروب یا شب، زمانی که درجه حرارت هوا پایین است، بشویید. در روزهای گرم بگذارید موها بدون کمک سشوار خشک شود.

حفظ حالت موها

توصیه های طلایی برای حفظ حالت موها

با انتخاب مناسب پیرایش موی سر (کوتاهی‌های مناسب) و با توجه به بافت و حالت طبیعی مو و انتخاب مناسب منطبق با حالت طبیعی موی سر (انواع شنیونها ، میزانپلی‌ها و براشینگها) می‌توانید موهایی باشکوه و جذاب در هر شرایط آب و هوایی داشته باشید.

در ماههایی که رطوبت هوا زیاد است سعی می‌کنیم موهای بلند تری داشته باشیم زیرا افزایش وزن مو از فز و وز کردن و پف کردن مو بطور طبیعی تا حد زیادی جلوگیر یمی کند.

از محصولات آرایشی مقاوم در برابر رطوبت و ضد وزی و پف مو استفاده می‌کنیم. این مواد می‌تواند از شامپو تا اسپری مو باشد.

اگر کم حوصله هستید می‌توانید موهای خود را دم اسبی یا مدل گوجه ای (دم خرگوشی) یا از انواع بافتها که تنوع آن زیاد است استفاده کنید.

می‌توانید از روغن نارگیل یا ژلهای بدون الکل استفاده کنید. مقدار کمی از آن را بر روی نوک انگشتانتان بمالید و در لابلای موهایتان بکشید. (از مالیده شدن به ریشه‌ی مو اجتناب کنید زیرا موها را می‌خواباند). برای موهای بلند بسیار مناسب و پاسخگو است.

می‌توانید از موسهای ضد هیدات در زیر موهایتان استفاده کنید و بر روی موها از یک نوع اسپری ضد رطوبت سبک استفاده کنید.

همچنین می‌توانید بعد از حمام در حالی که هنوز موها نم دار هستند مقدار کمی هیر کاندیشن ( لطفا از نوع خوب و با مارک معروف ) را بر روی نوک انگشتانتان بمالید و به آرامی آن را بر روی ساقه‌های مو بکشید.

می‌بینید که به آرامی حلقه‌ها و وز مو ناپدید می‌شود و موها فرم صاف به خود می‌گیرند. مراقب باشید تا هرگز ماده‌ی نرم کننده‌ی موی سر به ریشه‌ی موها نرسد.

اگر واقعا از انجام این امور ناتوان و حوصله‌ی انجام آن را ندارید می‌توانید جهت خلاص شدن از فر و وز ناشی از آن نزد یک آرایشگر متخصص بروید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits