دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقبت از موهای بوتاکس شده : ۸ نکته برای دوام بیشتر بوتاکس مو
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مراقبت از موهای بوتاکس شده و تاثیر بادوام تر این درمان به موارد مختلفی شامل روش شستشو، شامپوی مناسب و ... بستگی دارد. این چند نکته را بخوانید و از بوتاکس موهایتان بهتر مراقبت کنید.

رسیدگی، محافظت و مراقبت از بوتاکس مو

بوتاکس مو، ترکیبی از مواد مغذی ضروری مثل پروتئینها، آمینو اسیدها، کلاژن، روغن خاویار، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که برای ترمیم موهای آسیب دیده، بی جان و وز وزی استفاده می شود. این محصول با نفوذ به کوتیکول کراتین از دست رفته مو را باز می گرداند و تمام مواد مغذی را که در شرایطی مثل حرارت دیدن مو، رسیدگی به موها با مواد شیمیایی و پیر شدن طبیعی موها از بین رفته تامین می کند. بوتاکس مو، موهای آسیب دیده را درمان می کند، آنها را در برابر رطوبت مقاوم تر، جوان تر و درخشان تر می کند.

مدت دوام بوتاکس روی مو

به طور متوسط، دوام اثر بوتاکس مو بین 1 تا 3 ماه بعد از انجام آن است. دوام بوتاکس مو ارتباط نزدیکی با محصولی که استفاده می شود و رسیدگی شما به بوتاکس موهایتان دارد. احتمال دارد استایلیست شما یک راهکار خانگی مراقبت از مو برای طولانی ترکردن دوام درمان شما توصیه کند. برای حفظ تاثیر هر چه طولانی تر، باید رژیم خوراکی موهایتان را دوباره بررسی کنید و از محصولات پر از مواد شیمیایی برای مراقبت از مو پرهیز کنید.

شستشوی مو بعد از بوتاکس مو

بر خلاف درمان های معمول کراتینه، لازم نیست تا زمان مشخصی برای شستن موهایتان بعد از استفاده منتظر بمانید. دستورهای استفاده بسته به محصول مورد نظر متفاوت است.

اگرچه دستورهای استفاده می گویند می توانید همان روز موهایتان را بشویید، ما توصیه می کنیم حداقل دو روز بعد از انجام بوتاکس مو این کار را نکنید تا جذب محصول به حداکثر برسد. هر چه بیشتر منتظر بمانید جذب بهتر می شود.
اگر موهایتان را بیش از حد بشویید تاثیرات بوتاکس مو سریع تر از بین می رود. برای حفظ نتیجه، موهایتان را مرتب نشویید و اگر پوست سرتان بعد از شستن با شامپو زود چرب می شود از شامپو خشک استفاده کنید.

بوتاکس مو و هر آن‌چه که باید در مورد آن بدانید!

شامپو مناسب برای موی بوتاکس شده

شامپوهای معمولی برای استفاده بعد از بوتاکس مو توصیه نمی شوند. شامپو مناسب موهای بوتاکس شده باید ملایم، دارای پی اچ متعادل و بدون سولفات شدید باشد. دقت داشته باشید شامپوی شما نباید سدیم لورت سولفات و سدیم کلرید داشته باشد؛ حتما قبل از استفاده برچسب شامپو را بررسی کنید. شامپویی با پی اچی متعادل (pH of 5.5) انتخاب کنید تا کوتیکول مو بسته و نرم نگه داشته شود. نرم کننده مرطوب را انتخاب کنید که فرمول آن دارای روغن دانه های طبیعی، پروتئین های هیدرولیزه شده و عصاره های گیاهی باشد.

محافظت بوتاکس مو با ماسک

هفته ای یک بار ماسکی را برای بالا بردن سرعت رطوبت رسانی به موهایتان و برگرداندن قوت و لطافت موهایتان استفاده کنید. فرمولی را برای جوان سازی انتخاب کنید که حاوی کراتین هیدرولیزه شده، روغن آرگان، اسید هیالورونیک و سرامید برای بهبود موهای آسیب دیده و تقویت بوتاکس موها باشد.

حالت دادن به موهای بوتاکس شده

از سشوار و وسایل حرارتی برای مدل دادن به موهای بوتاکس شده زیاد استفاده نکنید چرا که حرارت بیش از حد می تواند باعث آسیب رسانی به کوتیکول و تاثیر منفی در درمان شود. اگر برای حالت دادن موهای بوتاکس شده تصمیم به استفاده از وسایل حرارتی دارید حتما از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. برای تعادل بهینه رطوبت و لایه مناسب و محکم کوتیکول از محصولات فاقد مواد شیمیایی غنی شده با کراتین و روغن آرگان برای مدل دادن به موهایتان استفاده کنید.

رنگ کردن موهای بوتاکس شده

گفته می شود اول باید موهایی رنگ شده داشته باشید بعد آنها را بوتاکس کنید. اگر تصمیم دارید فوری بعد از رنگ کردن، بوتاکس کنید از یک شامپوی خالص مناسب برای موهای رنگ شده برای از بین بردن هر باقیمانده یا ناخالصی قبل از بوتاکس استفاده کنید.

رنگ مو با بوتاکس بدون هیچ گونه اثر مضری غیرقابل نفوذ می شود. در واقع، رنگ شما طبیعی و جذاب تر به نظر می رسد و روند کم رنگ و محو شدن رنگ هم آهسته تر می شود. باید حداقل دو هفته برای رنگ کردن موهایتان بعد از بوتاکس صبر کنید تا هیچ اثر جانبی ناخوشایندی برای موهای بوتاکس شده تان پیش نیاید. اگر برای رنگ کردن موهایتان از رنگ های پردوام استفاده می کنید مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، کوتیکول را به دردسر می اندازد و از تاثیر بوتاکس روی موهایتان کم می کند.

رنگ موهای فاقد مواد شیمیایی برای موها ملایم تر هستند به همین دلیل این رنگ موها رنگ موی مناسب برای موهای بوتاکس شده است.

مراقبت های ضروری پس از بوتاکس مو

شنا با موهای بوتاکس شده

قرار دادن موهای بوتاکس شده در معرض کلر و نمک می تواند دوام بوتاکس و هر نوع روش صاف کردن مو را کاهش دهد. همیشه برای به حداقل رساندن جذب نمک و کلر قبل از شنا موهایتان را با آب تازه و محصولی محافظ قبل از شنا بشویید و آبکش کنید. بعد از شنا، موهایتان را با آب تمیز بشویید تا باقیمانده کلر یا نمک پاک شود. یک کلاه حمام هم که محکم به سرتان بچسبد می تواند موهایتان را از مواد شیمیایی استخر حفظ کند.

ترمیم بوتاکس مو

وقتی بوتاکس موها شروع به از بین رفتن کرد می توانید دوباره از این محصول استفاده کنید. بعضی از متخصصان مو اعتقاد دارند درمان مو با بوتاکس تاثیر فزاینده دارد به همین دلیل در طول زمان به استفاده کمتری احتیاج دارید. اگر این کار را در خانه انجام می دهید یادتان باشد هر محصولی متفاوت است و باید دستور استفاده مخصوص هر محصول را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

بوتاکس مو چیست ؟ چگونه در خانه بوتاکس مو انجام دهیم ؟

تفاوت های کراتین مو با بوتاکس مو

۱۰ نکته برای داشتن موهای سالم , پرپشت و خوش حالت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits