دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مش مو : آموزش مراحل انواع مش کردن مو با کلاه و فویل
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مش کردن مو: مش کردن مو و یا رنگ مو یکی از دغدغه‌های خانم‌ها در همه‌ی زمان‌ها به شمار می‌آید. فرقی هم ندارد که جوان باشند یا مسن، رنگ مو عامل بسیار مهمی در زیبایی آن‌ها محسوب می‌شود

آموزش مش کردن مو

مش کردن مو و یا رنگ مو یکی از دغدغه‌های خانم‌ها در همه‌ی زمان‌ها به شمار می‌آید. فرقی هم ندارد که جوان باشند یا مسن، رنگ مو عامل بسیار مهمی در زیبایی آن‌ها محسوب می‌شود. مش مو، عمل روشن نمودن لایه‌هایی از موی سر است که می‌تواند برای یک قسمت و یا تمام قسمت‌های سر انجام شود. مش کردن مو یکی از روش‌های رنگ کردن مو است که معمولاً در آرایشگاه انجام می‌شود. این شیوه نیازمند به دکلره کردن، روشن کردن با رنگ‌های بلوند یا پلاتینی و رنساژ (و گاهی رنگساژ) است تا به خوبی به عمل آید.

divider

مواد لازم برای مش کردن مو

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • کلاه مش
  • فویل
  • رنگ مو برای مش
  • برس رنگ
  • دستکش

divider

مراحل مش کردن مو

1. دکلره

پودر‌های دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌های مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است. به طور کلی پودر‌های دکلره به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره سفید بوده و برای مو‌های طبیعی و سالم کاربرد دارد. اگر مو مشکی طبیعی (در کل رنگ تیره) دارید بهتر است از این پودر استفاده کنید.
  2. پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و معمولا برای مو‌های حساس، نازک و رنگ شده استفاده می‌شود.

یادتان باشد هنگام دکلره به طور مداوم باید مو را کنترل کنید. اگر تکه‌ای از مو را جدا کردید و کشیدید و کش آمد بلافاصله باید مو را بشویید، زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می‌شود.

2. اکسیدان

برای دکلره کردن مو‌های طبیعی:

  1. اکسیدان ۱۲% برای ساقه‌ها
  2. اکسیدان ۹% برای ریشه‌ها

برای مو‌های رنگ شده:

  1. اکسیدان ۹% برای ساقه‌ها
  2. اکسیدان ۶% برای ریشه‌ها

از زمانی که پودر دکلره و اکسیدانتان ترکیب می‌شود باید توجه بکنید که ۴۵ دقیقه پودر شما کارآیی دارد و بعد از آن پودر کار نمی‌کند، ولی اکسیدان کار می‌کند و همین عامل سوختن مو می‌شود؛ بنابراین تایم در دکلره‌های ما بسیار حائز اهمیت است.

3. رنگساژ

رنگِ بعد از دکلره را رنگساژ می‌گویند. برای تهیه آن یک چهارم از رنگ مورد نظر را با اکسیدان و آب ترکیب کرده تا مثل ماست شوند. سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و آن را بشوئید.

divider

روش‌های مش کردن مو

مش کردن مو‌های سر با چند روش که در قسمت پایین شرح داده شده انجام می‌گردد.

۱. مش مو با کلاه

ابتدا مو‌ها را شانه کرده. بعد وقتی کلاه را بر سر می‌گذارید با یک قلاب (مانند قلاب قلاب بافی) دسته‌های انتخابی مو را از داخل سوراخ‌های کلاه بیرون می‌کشید. بدین صورت بخشی از مو از بقیه موی سر جدا خواهد شد.
سپس مو‌های بیرون آمده از کلاه را دکلره کرده و عمل رنگساژ روی آن‌ها انجام می‌دهید. می‌توانید این عمل را با استفاده از فرچه رنگ مو انجام دهید. بهتر است از دسته‌های جلویی مو‌ها شروع کنید تا قسمت جلو کمی روشن‌تر شود.
پس از آن مو‌های رنگ شده را با یک کلاه پلاستیکی پوشانده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. (می‌دانید هر چه رنگ مو بیشتر بماند روشن‌تر می‌شود) کلاه پلاستیکی را بردارید. مو‌های مش شده‌ی خود را شسته و بعد کلاه اصلی را بر دارید و شامپو بزنید.

2. مش مو با فویل

ابتدا مو‌ها را جلوی سر ۳ قسمت و پشت سر ۴ قسمت تقسیم‌بندی کنید. سپس با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید. کاغذ فویل را به شکل مستطیل بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر تا بزنید و بعد مو‌های مورد نظرتان را روی کاغذ فویل قرار داده. مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به مو‌ها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزنید همچنین از پودر‌های مخصوص فویل استفاده کنید، این پودر‌ها کف نمی‌کند. سپس کاغذ فویل را روی مو‌ها تا کنید. بعد از مکث کافی قسمت‌های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی مو‌ها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

divider

انواع مش مو

  • مش مو (هایلایت): اگر لایه‌هایی از موی تیره و یا متوسط حدود ۲ تا ۳ درجه به رنگ روشن درآورده شود آنرا مش‌ هایلایت می‌گویند.
  • مش مو (لولایت): اگر لایه‌هایی از موی روشن را حدود ۳ درجه به رنگ تیره درآورند آنرا مش لولایت می‌نامند.
  • مش مو (فریزینگ): اگر لایه‌هایی از موی مشکی را حدود ۹ درجه به رنگ روشن (بلوند کاملاً روشن) در آورده شود و یا برعکس لایه‌هائی از موی بلوند کاملاً روشن را به رنگ مشکی در آورند آن را اصطلاحاً مش فریزینگ می‌گویند.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits