دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی خوردنی‌های تقویت‌کننده مو
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
-خوردنی‌های تقویت‌کننده مو-معرفی خوردنی‌های تقویت‌کننده مو-تقویت‌کننده مو-روشهای تقویت‌کننده مو

خوردنی‌های تقویت‌کننده مو ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

خوردنی‌های تقویت‌کننده مو

خوردنی‌های تقویت‌کننده مو

از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای داشتن موهای زیبا ، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.

پزشکان معتقدند در صورتی که فرد از رژیم غذایی غنی از پروتئین، متنوع و متعادل استفاده کند می‌تواند موی سالمی داشته باشد. از جمله مواد خوراکی مفید برای سلامت موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گردو
گردو تنها آجیل‌ حاوی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا3 است. این ماده خوراکی غنی از بیوتین و ویتامین e است که سلول‌ها را از آسیب dna‌ محافظت می‌کند. میزان ناکافی بیوتین موجب از دست رفتن موها می‌شود. همچنین گردو حاوی مس است که کمک می‌کند مو رنگ طبیعی خود را داشته باشد.

سیب‌زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین منبع غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن به حساب می‌آید که بدن آن را به ویتامین a‌ تبدیل می‌کند. در اصل سلول‌های بدن نمی‌توانند بدون ویتامین a کافی عملکرد درستی داشته باشند. همچنین این عنصر با تولید چربی از کف سر حفاظت می‌کند.

خوردنی‌های تقویت‌کننده مو

تخم مرغ
تخم مرغ به عنوان ماده خوراکی مملو از پروتئین حاوی چهار ماده معدنی دیگر به نام روی، سلنیوم، فسفر و آهن است. آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو است.

اسفناج
آهن، بتاکاروتن، اسیدفولیک و ویتامین c موجود در اسفناج به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

عدس
این ماده خوراکی کوچک حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و روی است.

بلوبری‌ ها
ویتامین c موجود در این میوه برای گردش خون در کف سر حائز اهمیت است و از رگ‌های خونی کوچک تغذیه کننده فولیکول‌ها حمایت می‌کند.

گوشت مرغ
مصرف این نوع گوشت به دلیل دارا بودن پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌های b برای سلامت مو توصیه می‌شود. به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکی حاوی پروتئین از قبیل گوشت مرغ می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits