دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های تمیز کردن گل های مصنوعی

۱۰ روش عالی برای شستشوی گل های مصنوعی در منزل

روش های تمیز کردن گل های مصنوعی
41
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نحوه تمیزکردن گل مصنوعی _ گلهای مصنوعی سالیان سال زیبا کننده خانه های ما هستند اما گرد و غبار بر روی همین گل ها هم می نشیند و ظاهر آنها را زشت می نماید .

روش تمیز کردن گل‌های مصنوعی کثیف و قدیمی

گل های مصنوعی به خاطر رنگ های متنوعی که دارند باعث می شوند که انرژی خاصی را به محیط ببخشند و برای دکوراسیون داخلی به عنوان بهترین انتخاب به شمار می روند.

همچنین به خاطر عدم نیاز به نگهداری، آب دادن و مراقبت های ویژه موجب شده است تا محبوبیت زیادی را در استفاده از آن داشته باشد.

ولی همان طور که می دانید تجمع گرد و خاک و یا چربی بر روی این گل ها باعث می شود که به مرور زمان ظاهرشان از بین برود و جلوه ی زشتی را به خود بگیرند. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید .

۱۰ روش عالی برای شستشوی گل های مصنوعی در منزل

گل مصنوعی - روش های تمیز کردن و آهار دادن گل های مصنوعی

1 - تمیز کردن گل مصنوعی با دستمال نم دار

یکی از روش هایی که می توانید گل های مصنوعی را تمیز کنید این است که برای هر یک از گل ها از یک پارچه نم دار استفاده کنید.

این کار بسیار مفید می باشد و شما می توانید با استفاده از آن تمام گرد و خاک هایی که بر روی گل ها وجود دارند را از بین ببرید بدن این که آسیبی به گل ها بزنید. ولی این را بدانید که این کار کمی زمان بر می باشد.

2- استفاده از سشوار در تمیز کردن گل های مصنوعی

برای تمیز کردن گل های مصنوعی می توانید از سشوار نیز استفاده کنید و گرد و خاک های موجود بر روی آن ها را از بین ببرید. ولی باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید.

اول این که از سردترین باد سشوار برای تمیز کردن گل ها استفاده کنید و دوم این که برای انجام این کار به محیطی که سر باز است بروید تا گرد و خاک هایی که از روی گل ها در هوا معلق می شوند بعد از چند دقیقه بر روی سایر وسایل و یا روی همان گل ها ننشینند.

3- تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از قلاب پر

برای تمیز کردن گل برگ ها می توایند از پر نیز استفاده کنید ولی باید به این موضوع توجه کنید که گل ها زیاد کثیف نباشند و این کار را باید هر هفته انجام دهید. برای این کار می توانید از پر شتر مرغ استفاده کنید که دارای خاصیت الکترواستاتیک می باشد.

تنها مشکلی که در این روش وجود دارد این است که شما می توانید تنها روی سطح گل را تمیز کنید و هیچ دسترسی به شیارها و چنگال ها ندارید.

4 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از اسپری کردن

برای این کار می توانید از یک ظرف شیشه پاک کن استفاده کنید. ولی بهتر است که پیش از این کار گلدان گل مصنوعی تان را درون حمام یا حیاط بگذارید تا آب های اضافی که در این کار استفاده می کنید باعث نشود که بخش دیگری از خانه کثیف شود.

درون ظرف شیشه پاک کن خالی پنج ششم آب و یک ششم آن را مایع ظرفشویی بریزید و آن ها را با هم ترکیب کنید و سپس بر روی گل های تان اسپری کنید. این کار را به قدری تکرار کنید که گرد و غبارها و کثیفی های موجود در لابه لای گل ها از داخل آن خارج شوند و بر روی زمین بریزند.

این روش را می توانید برای گل های شیشه ای و گل هایی که از گلدان شان جدا نمی شوند استفاده کنید.

5 - تمیز کردن گل مصنوعی به روش شست و شو

این روش بسیار رایج می باشد و تعداد زیادی از افراد برای تمیز کردن گل های مصنوعی خود از این روش استفاده می کنند. برای شستن گل ها می توانید آن ها را درون ظرفی که حاوی آب ولرم و مایع ظرفشویی است به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از این مدت آن ها را با آب سرد آب کشی کنید.

این را به یاد داشته باشید که برای شست و شو گل های مصنوعی از مایع سفید کننده و سایر مواد شوینده استفاده نکنید، چون باعث می شود که رنگ و جلای آن ها را از بین ببرد.

6 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از نمک

این شیوه برای تمیز کردن گل های مصنوعی از زمان قدیم رایج بوده است. برای این کار باید درون یک کیسه ی پلاستیکی و یا کاغذی مقداری نمک دانه درشت بریزید و سپس گل ها را درون آن قرار دهید، پس از آن شروع به تکان دادن کیسه کنید.

دانه های نمک باعث می شوند که ذرات گرد و خاکی که بر روی گل های مصنوعی وجود دارند از بین بروند.

7 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از ذرت و یا برنج

شما می توانید ذرت و یا برنج خشک را جایگزین نمک کنید و برای تمیز کردن گل های مصنوعی تان از آن ها استفاده کنید. در این روش هم باید همانند نمک عمل کنید.

8 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از قلم مو

قلم مو نرمی را تهیه کنید و با استفاده از آن گل های مصنوعی تان را از بالا به سمت پایین تمیز کنید. به نظر می رسد که این کارهم زمان بر است ولی این طور نیست. با رسیدن قلم مو به لایه های ریز گل ها باعث می شود که به خوبی تمیز شوند.

9 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از آب لیمو

می توانید آب لیمو را درون یک ظرف اسپری بریزید و بر روی گل های تان اسپری کنید. آب لیمو حاوی اسید سیتریک می باشد که به از بین بردن گرد و خاک موجود بر روی گل ها بسیار کمک می کند.

برای این که آب لیمو جذب نشود می توانید در زیر گلدان تان یک حوله و یا پارچه ی کلفتی را پهن کنید.

10 - تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از شیشه پاک کن

شیشه پاک کن را بر روی گل های تان اسپری کنید و آن ها را به مدت سی دقیقه در زیر نور خورشید بگذارید. معمولا شیشه پاک کن ها حاوی آمونیاک می باشند. نور خورشید باعث می شود که این آمونیاک ها فعال شوند و باعث برگشتن رنگ گل ها می شوند.

تمیز کردن گل های فلزی با دستمال های نانو

در حالی که دوام گل های فلزی نسبت به گل های ابریشمی و پلاستیکی بیشتر است شما می توانید به راحتی برای تمیز کردن آن ها از یک دستمال میکرو فایبر مرطوب استفاده کنید. در این روش دستمال های نانو بسیار مناسب می باشند.

بیشتر بخوانید :

۳ روش برای پاک کردن لکه ی خودکار از روی دیوار

پاک کردن لکه چربی(روغن) از روی لباس

ترفندها و روش های کاربردی جدید برای تمیز کردن سرامیک

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (41 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Zahra | ۲ ماه پیش
ممنوع کاربردی و آسون و عملی بود راهکار هاتون
من گل سفید داشتم با روش ۵ و ۱۰ شستم عالی شدن
0
0

hits