دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سفره، بیانگر سلیقه‌ی شما
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی درسفره غذا یك ظرف پر از سبزی‌های تازه و باطراوات می‌گذارید، نه تنها كسانی كه دور سفره نشسته‌اند اشتهای بیشتری پیدا می‌كنند بلكه با رنگ سبز و قرمز سبزی خوردن هم ظاهر بسیار زیبایی به سفره غذا...

وقتی درسفره غذا یك ظرف پر از سبزی‌های تازه و باطراوات می‌گذارید، نه تنها كسانی كه دور سفره نشسته‌اند اشتهای بیشتری پیدا می‌كنند بلكه با رنگ سبز و قرمز سبزی خوردن هم ظاهر بسیار زیبایی به سفره غذا می‌بخشید.

البته، اگر فقط چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و سبزی‌ها را زیباتر داخل ظرف بچینید، بدون شك میز و سفره‌ای زیباتر هم خواهید داشت.

سفره، بیانگر سلیقه‌ی شما

برای این كار می‌توانید پیازچه و تربچه‌ها را به شكلی دیگر تزئین كنید و داخل ظرف قرار دهید؛ می‌توانید قسمت سفید رنگ پیازچه‌هایی را كه شسته و پاك كرده‌اید، به كمك یك چاقوی تیز، شش برش بزنید؛ برای این كار بهتر است نوك چاقو را داخل ساقه پیازچه فرو كنید و به سمت بالا بكشید. سپس آنها را درون ظرفی پر از آب بگذارید تا بعد از مدتی پرهای پیازچه باز شده و ظاهری مانند گل مریم پیدا كند.
برای درست كردن چشم‌های موش هم می‌توانید پوست روی تربچه را به اندازه یك دایره كوچك بكنید تا دایره سفید، چشم‌های موش‌تان شود

همچنین تربچه را هم می‌توانید به اشكال مختلف تزئین كنید و در ظرف قرار دهید. برای این كار تربچه‌های یك اندازه، گرد و قرمز رنگ را انتخاب كنید. حالا می‌توانید ترب‌ها را به قسمت‌های مختلف تقسیم كرده و آنها را چند برش بزنید تا ظاهر زیبایی پیدا كند كه البته این كار ساده‌ترین شیوه تزئین است. یكی دیگر از شیوه‌های تزئین این است كه سر و ته تربچه را بكنید و چهار طرف آن را برش دهید؛ به طوری‌كه قسمت وسط ترب، به شكل مربع دربیاید. پس از ایجاد این برش‌ها هم باید تربچه را داخل ظرف آب بگذارید تا كاملا از هم باز شود.

سفره، بیانگر سلیقه‌ی شما

همچنین اگر دوست داشته باشید تربچه‌ها را به شكل موش درآورید، نباید دم تربچه‌ها را هنگام پاك كردن بكنید و دور بریزید؛ چراكه موش‌تان باید دم داشته باشد! حالا از یك تربچه دیگر، دو حلقه خیلی نازك برای گوش موش برش دهید و جدا كنید. دو برش هم بالای تربچه‌ای كه قرار است شبیه موش شود، بزنید. سپس، گوش‌ها را داخل این برش‌ها قرار دهید تا موش‌تان كامل شود. برای درست كردن چشم‌های موش هم می‌توانید پوست روی تربچه را به اندازه یك دایره كوچك بكنید تا دایره سفید، چشم‌های موش‌تان شود.

منبع:تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits