دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات ریز کدبانوگری برای نوعروسان -قسمت دوم
13
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نکات ریز کدبانوگری برای نوعروسان-نکات ریز- کدبانوگری - نوعروسان-نکات کدبانوگری

سرخ کردن ماهي با فلس :

بهتر است براي سرخ کردن ماهي ، فلس آن را جدا نكنيد. ماهي را بشوييد، شكم آن را پاك کنيد و سپس قطعه قطعه کنيد. قطعه هاي ماهي را از سمت پوست آن در روغن سرخ کنيد.

اين کار باعث مي شود که روغن ماهي که در زير پوست آن است، هنگام سرخ کردن نسوزد و طعم ماهي خيلي بهتر شود. در صورت تمايل پوست و فلس ماهي را هنگام مصرف جدا کنيد.

نکات ریز کدبانوگری برای نوعروسان

قلم موي تميز و نرم :

معمولا پس از استفاده از قلم موي نقاشي بايد آن را با حلاّل مورد نظر (براي رنگ پلاستيك آب و براي رنگ روغني ، تينر يا نفت) خوب شست تا آثار رنگ از بين برود.

درغيراين صورت قلم مو پس از مدتي سفت و غير قابل استفاده مي شود. حالا پيشنهاد مي کنيم پس از پاك کردن، قلم مو را به صابون مايع آغشته کنيد و بگذاريد به همان صورت خشك شود. هنگام استفاده مجدد، آن را خوب آبكشي کنيد، سپس در رنگ فرو ببريد.

براي اين که املت سبك و خوبي داشته باشيد زرده ها و سفيده ها را ازهم جدا کنيد. با زرده ها مايه املت را درست کنيد. سفيده ها را هم جداگانه بزنيد تا پف کند و در آخرين لحظه به مايه اضافه کنيد. سپس مطابق معمول املت را درست کنيد.

پيچ و چوب : اگر مي خواهيد چوپ را پيچ کنيد، ابتدا پيچ را به صابون با شمع بماليد تا کار راحت تر شود.

از بين بردن لايه هاي زنگ کهنه: مقداري محلول آب و سرکه را بجوشانيد و شي ء مورد نظر را يك ساعت درآن بخوابانيد. پس از اين مدت، خواهيد ديد که لايه هاي زنگ آهن به راحتي جدا مي شود و تميز کردن شيء مورد نظرتان راحت است.

صرفه جويي در واکس چوب: با استفاده از يك جوراب زنانه کهنه ، واکس چوب را به مبلها و وسايل چوبي بزنيد. به اين ترتيب واکس کمتري مصرف مي شود و وسايل چوبي هم بهتر برق مي افتند.

هر گاه از جوجه گردان فر استفاده مي کنيد: روي سيني زيرين يك ورق فويل ( کاغذ آلومينيوم ) بگذاريد و بعد از استفاده برداريد تا فر کثيف نشود.

براي اين که پختن سيب زميني در فر سريعتر انجام شود، ابتدا به مدت 10 دقيقه سيب زميني را آب پز کنيد بعد در فر بگذاريد.

پيمانه کردن کره يا روغن جامد:

قاشق يا پيمانه مورد نظر را چند لحظه در آب داغ فرو ببريد، بعد در قالب کره يا ظرف روغن جامد بزنيد و مقدار مورد نياز خود را به راحتي برداريد.

پيمانه کردن عسل:

قاشق يا پيمانه مورد نظر را اول چرب کنيد، بعدچند ثانيه درآب گرم فرو کنيد و بعد به مقدار مورد نياز عسل برداريد.

,نکات خانه داری مفید

سيررا هرگز زياد سرخ نكنيد ؛

زيرا طعم تلخي پيدا مي کند. کافي است فقط کمي تفت بدهيد.

براي تميز کردن پنير پيتزاي چسبيده به ظرف ، بهتر است آن را با آب سرد و مايع ظرفشويي بشوييد .

تخته آشپزي را ترجيحاً از جنس پلاستيك انتخاب کنيد زيرا بهداشتي تر است.

هنگام استفاده از منقل براي تهيه کباب ، يك ورق کاغذ آلومينيومي ( فويل ) در کف آن قرار دهيد. اين کار هم باعث تشديد حرارت مي شود و هم تميز کردن منقل را آسان مي کند .

پوست گرفتن و خرد کردن سير باعث چسبندگي دستها مي شود . براي جلوگيري از اين مشكل، حبه هاي سير را ابتدا دو دقيقه در آب جوش و سپس در آب سرد بگذاريد پس از آن پوست بگيريد . توجه داشته باشيد هنگام مصرف سير جوانه سبز وسط آن را در آوريد .

براي جدا کردن پوست نازك روي بادام ، آنها را دو دقيقه در آب جوش قرار دهيد و سپس در آب سرد بگذاريد و به راحتي پوست آنها را جدا کنيد .

براي گرفتن پوست هلو در تهيه مربا و کمپوت ، هلوها را يك دقيقه در آب بجوشانيد و بعد پوست بگيريد .

براي انتخاب، طالبي شيرين نسبت به اندازه اش سنگينتر به نظر مي رسد . روي پوست آن نبايد لكه باشد . عطر خوبي از آن متصاعد شود . اگر ساقه آن به راحتي جدا شود . نيز به معني رسيده بودن آن است .

مرباي ريواس را هرگز در ظرف آلومينيومي طبخ نكيند زيرا باعث مسموميت مي شود .

براي تهيه يخ فانتزي ، مي توانيد داخل هر قالب يك گيلاس يا آلبالو قرار دهيد . و بعد در قالب آب بريزيد و بگذاريد يخ ببندد .

,نکات خانه داری مفید

تميز کردن ظروف مسي : اگر مي خواهيد لكه اي از روي ظرف مسي پاك کنيد ، روي آن يك برش پياز بماليد .

لكه هاي روي کاغذ ديواري : اين لكه ها را با مغز نان سفيد مي توانيد پاك کنيد، آن را گلوله کنيد ، سپس روي لكه هاي مورد نظر بماليد .

تميز کردن مايكروفر : يك برش ليمو را در ظرف آب بيندازيد ، داخل مايكروفر بگذاريد تا گرم شود . وقتي بخار آب بر روي ديواره هاي داخل فر نشست ، آن را خاموش کنيد و پس از مدت کوتاهي که فر خنكتر شد ، آن را تميز کنيد .




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits