دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی غذاهای ضد سرطان دهانه رحم
14
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذاهای ضد سرطان دهانه رحم -ماده غذایی ضدسرطان-رژيم غذايي ضد سرطان-چند ماده غذایی ضد سرطان دهانه رحم-پیشگیری از سرطان دهانه رحم-سرطان دهانه رحم چگونه به وجود می آید

غذاهای ضد سرطان دهانه رحم

غذاهای ضد سرطان دهانه رحم


رحم بخشی از دستگاه تناسلی خانم‌‌‌‌‌‌‌‌هاست که اندامی توخالی و گلابی شکل است و جنین در آن رشد می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. رحم در حفره لگن بین مثانه و ركتوم قرار دارد.
سرطان دسته‌اي از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط است. همة سرطان‌ها در سلول‌ها - یعنی واحدهای پایة زندگی در بدن - شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. سلول‌ها بافت‌ها را و بافت‌ها هم اندام‌های بدن را می‌‌‌‌‌‌‌‌سازند.

معمولاً، سلول‌ها رشد مي‌كنند و تقسیم می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند تا سلول‌های جدیدی را که بدن به آنها نیاز دارد تشکیل دهند. وقتی سلول‌ها پیر می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و می‌‌‌‌‌‌‌‌میرند، سلول‌های جدید جای آنها را می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند.

گاهی این روند منظم به‌هم می‌‌‌‌‌‌‌‌ریزد. سلول‌های جدید وقتی بدن به آنها نیاز ندارد تشکیل می‌شوند و سلول‌های پیر زمانی که باید بمیرند نمی‌‌‌‌‌‌‌‌میرند. این سلول‌های اضافه بافتي ناهمگون را که غده یا تومور نام دارد تشکیل مي‌دهند

غذاهای ضد سرطان دهانه رحم


برای اینکه دچار سرطان نشوید این غذاها را بخورید
هویج نه تنها برای چشم بلکه حاوی هر دو بتا کاروتن و کاروتنوئید (تصادف ) که به طور مستقیم در برابر جذب مواد سرطان زا از سلولهای بدن دفاع می کند . شما می توانید غذا را خام، یا در طبخ خورش استفاده کنید ، و یا در سالاد بکار گیرید ، این سبزی بسیار متنوع و ارزان است

چای سبز
چای سبز خاصیت انتی اکسیدان دارد و برای سلامتی بسیار مفید است پس هر روز از این چای بنوشید تا سلامتی شما تضمین گردد و مانع نشر و تکثیر سلول های سرطانی گردد.


لوبیا قرمز
این غذا ارزان است و مانع رشد تومور های مغزی میشود و فیبر و پروتئین زیادی دارد .


کاهو
علاوه بر اینکه به کنترل وزن کمک می کند مانع رشد سلول های سرطانی نیز هست و از رشد این بیماری جلوگیری می کند .


نان سبوس
این نان کربوهیرات کافی به بدن می دهد .یک مکمل غذایی است و ضد سرطان است.حاوی ویتامین های مختلف است .و برای حفظ متابولیسم خون ضروری است .


در تنظیم سیستم گوارشی و رفع یبوست هیچ ماده ای با قدرت سبوس برابری نمی کند. سبوس موجب رانش مدفوع در طول لوله های روده ی کوچک و بزرگ شده و در عین حال تاثیر فراوانی بر حرکات موجی شکل روده ها دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (14 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits